عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: منت گذاشتن بر مردم برای حل مشکلات را نادرست و در خارج از مسیر و معیار‌های حکومت دینی است.
کد خبر: ۹۲۰۰۲۵۳
|
۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حسن رحیم‌پور ازغدی در مجمع سراسری فرماندهان بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات که در اردوگاه امام رضا (ع) برگزار شد، پیرامون شاخصه‌های کارمند تراز انقلاب اسلامی اظهار کرد: نوع بوروکراسی و دیوان سالاری به بخش‌های انقلابی، غیر انقلابی و ضدانقلابی تقسیم بندی می‌شود و سخن در مورد روش شناسی مدیریتی و عادات کارمندی است.

وی افزود: تاریخ ایران سرشار از مدیریت‌های ارباب رعیتی و نگاه سلطنتی به مردم است و در این نگاه به مردم منت می‌گذاشتند که ریاست آن‌ها را پذیرفته بودند که پست‌ترین نوع آن در دوره پهلوی بوده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در انقلاب اسلامی روش مدیریت و حاکمیت تغییر فرم و گفتمانی یافته گفت: نباید در حد تشریفات و چاپ کتاب به کارمند تراز انقلاب پرداخته شود بلکه باید روشی را یافت کنیم تا این فرهنگ در ادارات و وزارت خانه‌ها و ساختار حاکمیتی جاری شود.

وی افزود: در دهه ۶۰ اگرچه کم تجربگی در مدیریت و حاکمیت بود، اما ساده زیستی، داشتن درد دین و خدمت به خلق بالاتر از سطح استاندارد‌های جهانی بود و مسئولین هیچ کس از ظاهرشان متوجه نمی‌شد این افراد جزو مسئولان رده بالای کشوری هستند و در پی ریا و دنیاپرستی نبودند و نگاه کارمندی به کار و فعالیت‌ها وجود نداشت.

رحیم‌پور ازغدی پیرامون تبعیض در ادارات تصریح کرد: اگر کاری با بودجه کمتر از بیت المال در ادارات قابلیت انجام داشت باشد و نشود، خیانت است؛ اگر به مردم وعده دروغ داده شود خیانت است و بر اساس روایات، مشرک هستند.

وی منت گذاشتن بر مردم برای حل مشکلات را نادرست و در خارج از مسیر و معیار‌های حکومت دینی دانست و افزود: همه امور در موضوع کارمندی نظیر آموزش و گزینش در راستای دفاع از حقوق مردم بود و افراد مسئول دین، شرف، تعهد و تخصص داشته باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: وقتی مردم ببینند وعده‌ها درست و امور بر اساس قانون است، اصلاح خواهند شد و قطعا شفافیت، عدالت و صداقت همگی دستورات اسلام است لذا هر کس باید از ابتدا خودش را اصلاح کند تا حکومت و مدیریت شیعی ایجاد شود.

وی افزود: ایثارگی‌ها و فداکاری‌های دفاع مقدس مثال زدنی است و با فریب، زور و هزاران میلیارد پول انسان‌ها اینگونه نمی‌شوند؛ عشق به خدا و خلق کشور را با سریع‌ترین مقیاس کشور را آباد کرد و اصلا حقوق و مزایا مطرح نبود و حرص بر مسئولیت وجود نداشت.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: هر کس مشاهده می‌کنید تا مقام بالاتری در ساختار پیدا کند و حرص این موضوع را دارد بر اساس روایات پیامبر (ص) هرگز مسئولیت به این نوع افراد واگذار نمی‌کردند، چون اصلا هدف این‌ها خدمت به خلق نیست.

وی با اشاره به اینکه افرادی هستند که با تغییر دولت‌ها تغییر رویکرد و رفتار می‌دهند افزود: این افراد هیچ گاه برای انقلاب هزینه نمی‌دهند و حتی برخی از این افراد مسئول در رده‌های بالاتر دوتابعیتی هستند متأسفانه بیشترین حقوق‌های نجومی را برای خود ایجاد می‌کنند و تصمیمات بزرگی را هم گا‌ها در ساختار مدیریتی می‌گیرند و اگر به انقلاب ضربه‌ای وارد شود خوشحال می‌شوند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه با نوشتن بهترین قانون شاهد هستیم برخی اجرا نمی‌کنند و معتقد نیستند گفت: برخی در داخل حکومت با اعلامیه رسمی درخواست افزایش تحریم‌ها را داشتند و بر اساس روایات این افراد نیاید در قرارگاه فرماندهی و جزو تصمیم سازان اصلی حکومت باشند چراکه این افراد دستیاران فساد و برادران جبهه ظلم و بی‌عدالتی هستند.

وی افزود: در حکومت دینی هر کس مسئولیتی دارد باید با مردم با لبخند روبرو شود، باادب و متواضع باشد، مساوات ایجاد کنید و یکسان برخورد کنید؛ اگر این موارد رعایت شود دشمن نمی‌تواند سوء استفاده کند و در بین مردم نفوذ کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در قضیه ناآرامی‌های بنزینی اخیر بخشی از آن ناکارآمدی مدیریت کشور بود که مردم را عصبانی کرد، بخش دیگر شبکه‌های تخریب دشمن بود و عده‌ای هم پیرو این مسائل بودند و تحلیلی از خودشان نداشتند و فقط در اغتشاشات پیروی می‌کردند.

وی تخریب‌ها را کار دشمن دانست و افزود: در ابتدای انقلاب نیز کسی اموال عمومی را تخریب نمی‌کردند و روحانیت اجازه تخریب و تعرض به اموال مردم را نمی‌دادند و اگر کسی این کار را می‌کرد برای بدنام کردن انقلاب اسلامی بود.

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: باید صف اغتشاشگران از معترضان جدا شود، اکثر بازداشتی‌ها زیر ۲۰ سال سن داشتند که بازی خوردند و زودباور بودند، اما بخشی نیز مردم معترض بودند، اما اینکه برخی مسئولان می‌گویند خودمان هم خبر نداشتیم، خیلی بد است.

وی افزود: امام علی (ع) به سپاه رزمی می‌فرمودند اصول را باید رعایت کنید و نظم مردم را مختل نکنید و در ادامه به فرماندهان تأکید داشتند از هر شهری که عبور می‌کنید یک آبادی برای مردم در آنجا ایجاد کنید لذا لشکر اسلام آبادگر بودند که خیلی انسانی و زیبا است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها