امام جمعه شاهرود تاکید کرد:

چرا صداوسیما و آموزش و پرورش به یلدا اهمیت می دهند و به حماسه ۹ دی نه؟!

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه ۹ دی روزی بود که مردم از یک فتنه بزرگ بیرون آمدند گفت: شب یلدا فقط چند ثانیه طولانی تر از شب های قبل است.این برای ما کاری می کند؟ چرا ۹ دی را در کلاس نمی آورید؟ چرا ۹ دی امتحانات لغو نمی شود؟ چرا اصلی را فرعی و فرعی را اصلی می کنید؟
کد خبر: ۹۲۰۱۸۹۴
|
۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹
چرا صداوسیما و آموزش و پرورش به یلدا اهمیت می دهند و به حماسه ۹ دی نه؟!به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسینیه مدرسه قلعه این شهر، با بیان اینکه عده‌ای برای پیروزی در انتخابات به مردم دروغ می‌گویند افزود: باید به دور از توجه به این دوقطبی‌های ساختگی مجلسی تشکیل شود که ریل گذاری‌های اصلی کشور را انجام دهد.
وی با تاکید بر اینکه ایرانیان همواره در دوره‌های مختلف تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کردند، تصریح کرد: ایرانیان از زمان پیش از اسلام که در چهار راه تمدن اقتصادی و فرهنگی قرار داشتند حق طلب بودند و پس از اسلام نیز با وجود تهدید‌هایی که در زمان حمله مغول در کشور وجود داشت، بیشترین شکوفایی علمی را رقم زدند.
امام جمعه شاهرود به پیروزی ایرانیان با عبور از تهدید‌های دشمنان در زمان انقلاب اسلامی و پس از آن نیز اشاره کرد و گفت: تا زمانی که ما به اصول خود پای‌بند باشیم فتنه‌های دشمنان نیز پابرجاست.
وی افزود: تحریم‌های ایران ۴۰ ساله است و در این سال‌ها هم ملت ایران فرصت‌هایی را خلق کرد که تعجب دشمنان را در پی داشته است.
امینی با بیان اینکه فتنه ۸۸ تهدید مهمی بود، یادآور شد: عده‌ای ابتدا از روی غفلت با این فتنه همراه شدند تا زمانی که فتنه گران مرز مقدسات را شکستند و آن وقت مردم با جدا کردن صف خود از فتنه گران جانانه به میدان آمدند.
وی با بیان اینکه نباید به بازخوانی ۹ دی اکتفا کرد، اظهار کرد: مردم باید به کلیدواژه‌های فتنه‌های فرهنگی توجه کنند و از آن‌ها درس عبرت بگیرند.
امام جمعه شاهرود از مسئولان و صدا و سیما نیز گله کرد و گفت: یلدا را بزرگ می‌کنید و مدارس را به خاطر یلدا تعطیل می‌کنید. آیا برای ۹ دی هم این کار را می‌کنید؟ یلدا مهم‌تر است یا ۹ دی؟
امینی ادامه داد: مخالف شادی نیستم، اما این کار‌ها مشکلی از ما حل نمی‌کند و ما را در خماری می‌برد. نوروز و سیزده بدر و یلدا را بزرگ می‌کنید. آیا یلدا نیاز واقعی امروز کشور است؟ چرا ۹ دی برایتان مهم نیست؟
امام جمعه شاهرود اضافه کرد: ۹ دی روزی بود که مردم از یک فتنه بزرگ بیرون آمدند. شب یلدا فقط چند ثانیه طولانی‌تر از شب‌های قبل است. این برای ما کاری می‌کند؟ چرا ۹ دی را در کلاس نمی‌آورید؟ چرا ۹ دی امتحانات لغو نمی‌شود؟ چرا اصلی را فرعی و فرعی را اصلی می‌کنید؟ صدا و سیما نماز جمعه را پخش نمی‌کند می‌گوید هزینه دارد، اما انار و هندوانه را بزرگ کردن هزینه ندارد؟
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار به بیان خصوصیات برجسته این بانوی تاثیرگذار پرداخت و بر ترویج این شاخصه‌ها در جامعه تاکید کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار