خبرهای داغ:
معاون وزیر ارشاد عنوان کرد

ضرورت احصا و شناسایی معضلات در حوزه فرهنگی

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی احصا و شناسایی معضلات در حوزه فرهنگی، برنامه‌ریزی و همفکری و تقسیم کار را ضرورت و وظیفه اصلی شورای فرهنگ عمومی برشمرد و گفت: با عملیاتی شدن این اقدامات و جلوگیری از بخشی عمل کردن، می‌توانیم در حوزه فرهنگ رشد کنیم.
کد خبر: ۹۲۰۲۹۳۵
|
۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸

ضرورت احصا و شناسایی معضلات در حوزه فرهنگیبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، علی اصغر کاراندیش در جلسه اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگ باید همسو پیش برویم، اظهار داشت: دست کم ۲۶ دستگاه دولتی و غیردولتی در سطح کشور در حوزه فرهنگ فعالیت‌ می‌کنند و اعتبارات مورد نیاز هر ساله بین این دستگاه‌ها توزیع می‌شود.

وی اعتبار سال گذشته حوزه فرهنگ و هنر را ۹ هزار میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: امسال این اعتبارات به بیش از 7 هزار میلیارد تومان رسید که این رقم باید همسو پیش برود.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه تنها یک دستگاه متولی حوزه فرهنگ نیست، گفت: بخشی کار کردن دستگاه‌های متولی به ویژه در حوزه اعتبارات، نتیجه مطلوبی را به حوزه فرهنگ و هنر نمی‌دهد.

وی احصا و شناسایی معضلات در حوزه فرهنگی، برنامه‌ریزی و همفکری و تقسیم کار را ضرورت و وظیفه اصلی شورای فرهنگ عمومی برشمرد و ادامه داد: با عملیاتی شدن این اقدامات و جلوگیری از بخشی عمل کردن، می‌توانیم در حوزه فرهنگ رشد کنیم.

کاراندیش رسیدن به نتیجه مطلوب در حوزه فرهنگ را در گرو تحقق وظایف و رسالت اصلی توسط شورای فرهنگ عمومی عنوان کرد و بررسی آثار در حوزه فرهنگی را از دیگر ضرورت‌ها برشمرد.

وی همچنین به فعالیت گسترده این وزارتخانه با ۶ معاونت، فرهنگ و هنر را مکمل هم دانست و گفت: محتوای این هنر باید اسلامی و با فرهنگ غنی باشد و از راه هنر به مخاطب منتقل شود.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در تولید محتوای مناسب در کشور ضعف داریم و نتوانستیم به اندازه کافی محتوای مناسب تولید و به مخاطب انتقال دهیم.

وی تولید محتوا را یکی از طرح های جدی این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: در شهرستان‌ها می‌توان از ظرفیت جوانان برای تولید محتوا استفاده کرد.

کاراندیش فرهنگ سازی و نهادینه کردن یک فرهنگ همچون اقتصاد مقاومتی و حقوق شهروندی را از دیگر اقدامات جدی برشمرد و افزود: همه دستگاه‌های اجرایی متولی باید در این زمینه ورود کنند.

وی همچنین شفاف‌سازی کارها، کاهش صدور مجوزها از ۱۱۵ مجوز به ۳۶ مورد، دولت الکترونیک و الکترونیکی کردن کارها و پیگیری بیمه هنرمندان را از دیگر اقدامات در سطح کلان عنوان کرد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعداد هنرمندان بیمه شده کشور تا بهمن سال ۹۵ را ۱۷ هزار و ۸۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: با تلاش‌های انجام شده این رقم به بیش از ۲۳ هزار نفر رسید و بیمه تکمیلی نیز در کنار آن دیده شد.

کاراندیش به مشکل تامین کاغذ اشاره کرد و گفت: سالانه ۱۰۰ هزار تن کاغذ در کشور مصرف می‌شود که با توجه به مشکلات پیش آمده، ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای خرید این میزان کاغذ اختصاص یافت که به مرور تا پایان سال تخصیص پیدا می‌کند و مشکل کاغذ حل می‌شود.

وی به فعالیت بیش از ۸۰۰ مجتمع فرهنگی و هنری در کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۳۲۰ مجتمع فرهنگی و هنری دیگر نیز در حال ساخت داریم.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت ۲۳ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح کشور را ظرفیتی مناسب برای کمک به حوزه فرهنگ و هنر دانست و بیان کرد: برای حل معضلات و آسیب‌های این حوزه می توانیم از این کانون‌ها بهره بگیریم.

کاراندیش همچنین برای تجهیز سالن پلاتو در ملایر در صورت اختصاص ساختمان اعلام آمادگی کرد.

وی به سابقه درخشان تاریخی و فرهنگی ملایر اشاره و وجود همدلی و هماهنگی بین مسوولان و نمایندگان این شهرستان را عامل مهمی برای توسعه فرهنگی این شهر ارزیابی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار