بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه های استان زنجان در پس سقوط هواپیمای اوکراینی:
بسیج دانشجویی دانشگاه های استان زنجان در پی سقوط هواپیمای اوکراینی بیانیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۲۰۷۳۳۱
|
۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ متن بیانیه به شرح زیر است:
 
بسمه تعالی
 
ملت شریف و انقلابی ایران اسلامی

در پی وقوع حادثه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی کشور اوکراین در اولین ساعات صبح چهارشنبه ۱۸ دیماه و در بحبوحه‌ی تهاجم موشکی به پایگاه آمریکای جنایتکار، بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان ضمن عرض تسلیت و اظهار همدردی با خانواده‌های داغدار هم وطن و جان باختگان اتباع سایر کشور‌ها به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند:

در پی تهدید‌های رئیس جمهور و فرماندهان نظامی آمریکای جنایتکار مبنی بر هدف قرار دادن تعداد زیادی از اماکن در خاک جمهوری اسلامی ایران و با محتمل بودن انجام عملیات متقابل از طرف دشمن، نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به منظور پاسخگویی مناسب به تهدیدات در مورخ ۱۸ دی ماه در بالاترین سطح آماده باش قرار گرفتند.

در چنین شرایط حساس و بحرانی پرواز‌های جنگی نیرو‌های تروریست آمریکایی در پیرامون کشور افزایش یافته که موجب حساسیت بیشتر در مجموعه‌های پدافند هوایی شده است. در شرایط مذکور بر اثر بروز خطای انسانی و یک رخداد غیر عمد، هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مورد اصابت قرار گرفته که متاسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی گردیده است.
این حادثه دردناک موضوعی نیست که به سادگی بتوان از کنار آن گذشت.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان از کلیه نهاد‌های مربوطه خواستار انجام تحقیقات تکمیلی در اسرع وقت برای شناسایی کلیه علل و عوامل این حادثه و صدور پیگرد قانونی برای مسببین این اشتباه و اعلام نتایج به ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان است.

همچنین ضرورت دارد برای رفع نقاط ضعف سامانه‌های پدافندی کشور، تمهیدات لازم اتخاذ گردد تا هرگز چنین فاجعه‌ای تکرار نشود.

منصفانه است این امر نیز دیده شود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان تکیه ‏گاه مطمئن در امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، قدرت بازدارندگی موثر و توانایی هدایت مناسب را ‏در مقابل تهدیدات و بحران‌ها فراهم ساخته است.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان بر خود لازم می‌داند به خانواده‌های معظم این عزیزان تسلیت صمیمانه‌ی خود را ابراز و از خداوند متعال برای آنان بردباری و آرامش روحی و قلبی مسئلت نماید.

بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زنجان
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور زنجان
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان زنجان
بسیج دانشجویی دانشگاه الغدیر زنجان
بسیج دانشجویی دانشگاه صوفی زنجان
بسیج دانشجویی دانشگاه روزبه زنجان
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور ابهر
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ابهر
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد قیدار
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور قیدار
بسیج دانشجویی دانشگاه کار خرمدره
ارسال نظرات