رییس سازمان بسیج هنرمندان استان خوزستان: نخستین شب شعر بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی با عنوان "سردار دلها" توسط سازمان بسیج هنرمندان خوزستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۰۸۳۳۳
|
۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

به گزارش سرویس هنرمندان خبرگزاری بسیج، عادل نوروزیان اظهار داشت: مقام معظم رهبری  می فرمایند: هر ایده واندیشه ای که  در قالب هنر نگنجد، ماندنی نیست و ما هنرمندان استان در این شب شعر جمع شده ایم تا ضمن ادای دین به محضر این شهید والا مقام، در قالب اشعاری که توسط شعرای خوزستان  سروده شده و در اینجا خوانده می شود، حاج قاسم، این اسطوره عصر حاضر را در دل تاریخ ماندنی تر کنیم.

وی افزود: ای کاش فردوسی همچنان بود و اینبار شاهنامه ای در وصف دلاوری های حاج قاسم و همرزمان شهیدش می سرود.

رییس سازمان بسیج هنرمندان تصریح کرد: در این شب شعر ۵۰نفر از شعرای استان اشعار خود را در وصف دلاوری های حاج قاسم خواندند و در تلاش هستیم تا چهلم این سردار بزرگ کتاب این شب شعر را برای استفاده عموم مردم  به چاپ برسانیم.

نوروزیان بیان کرد: بسیج هنرمندان در قالب هشت انجمن فعالی که دارد برنامه های متنوعی را ر قالب های سرود، فیلم کوتاه، عکس و ... تا چهلم سردار به صورت سلسله وار اجرا خواهد کرد.

وی در پایان تصریح کرد: این شب شعر اولین برنامه از جانب یک دستگاه فرهنگی در راستان است اما با توجه به وجود تعداد زیاد همرزمان شهید مدافع حرم سردار در استان و تلاش های به یاد ماندنی حاج قاسم در ایام سیل، مطمئنا آخرین برنامه نخواهد بود و هنرمندان ولایت مدار استان همانند حماسه ای که مردم در تشییع پیکر حاج قاسم و همرزمان شهیدش آفریدند، ادای دین شایسته ای انجام خواهند داد. از سایر دستگاه های فرهنگی استان نیز درخواست داریم تا با قدرت وارد این عرصه شوند و سازمان بسیج هنرمندان خوزستان نیز با پتانسیل بالای خود جهت کمک و همکاری در کنار آنها خواهد بود.

ارسال نظرات