امیر سرتیپ نصیر زاده خبرداد:

تلاش نیروی هوایی برای ارتقای ایمنی پرواز‌ها/حاج قاسم سیاستمداری برجسته و فرمانده ای مقتدر

سپهبد شهید سلیمانی همچنین در نیروی قدس سپاه برای کارکنان نیروی هوایی ارتش که در دفاع و پشتیبانی از رزمندگان و مدافعان حرم شرکت داشتند، مراسم بزرگداشتی برگزار کردند...
کد خبر: ۹۲۰۹۵۸۲
|
۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: سپهبد شهید سلیمانی سیاستمداری برجسته، فرمانده‌ای مقتدر و تئوریسینی عالی بود که شهادتش یک اتحاد و همبستگی به‌یادماندنی را در سطح کشور ایجاد کرد.

تلاش برای ارتقای ایمنی پرواز‌های کشوری/حاج قاسم سیاستمداری برجسته و فرمانده ای مقتدر

 امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش روز گذشته، در مراسم رونمایی از نقشه‌های بومی هوانوردی که امروز در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، با اشاره به حوادث ماه جاری اظهار داشت: دی‌ماه بسیار پر حادثه و پر ماجرایی را پشت سر گذاشتیم که با شهادت سپهبد قاسم سلیمانی شروع و موجی از اتفاقات پس از آن حادث شد.

وی افزود: سال گذشته با سپهبد شهید قاسم سلیمانی چندین مرتبه دیدار داشتیم، این شهید بزرگوار به شهید قجاوند که در سانحه هوایی جان خود را از دست دادند، علاقه وافری داشتند و در مراسم ایشان که در نیروی هوایی برگزار شد، شرکت کردند.

فرمانده نهاجا ادامه داد: سپهبد شهید سلیمانی همچنین در نیروی قدس سپاه برای کارکنان نیروی هوایی ارتش که در دفاع و پشتیبانی از رزمندگان و مدافعان حرم شرکت داشتند، مراسم بزرگداشتی برگزار کردند و سخنرانی پر مغزی را در تمجید از خلبانان و کارکنان نهاجا و تأثیرگذاری آنان در پیروزی جبهه مقاومت قرائت کردند. ایشان به تنهایی، سیاستمداری برجسته، فرمانده‌ای مقتدر و تئوریسینی عالی بود.

امیر سرتیپ نصیرزاده با اشاره به مراسم با شکوه تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی و همراهانشان گفت: شهادت این فرمانده بزرگ جبهه مقاومت، یک اتحاد و همبستگی به‌یادماندنی را در سطح کشور ایجاد کرد که موجب ناامیدی دشمنان شد.

وی بیان کرد: آنچه که کام ما را تلخ‌تر کرد، سانحه هوایی بود که در دی‌ماه اتفاق افتاد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه باید ایمنی پروازی مورد توجه قرار گیرد، افزود: مقام معظم رهبری تأکید فرمودند که برای پیشگیری از این‌گونه اتفاقات باید کارشناسان، فکر و اندیشه کنند.

امیر سرتیپ نصیرازده عنوان کرد: سامانه‌ای که امروز از آن رونمایی می‌شود، «چارت هوایی دیجیتال» است که یکی از عوامل تأمین ایمنی پروازها است که رفع تحریم آن نیز جزو گفت‌وگو‌های برجامی بود.

وی گفت: در چنین شرایطی تعدادی از کارکنان نخبه نیروی هوایی به فکر افتادند و احساس مسئولیت کردند تا علاوه بر تأمین نیازمندی‌های بخش نظامی در تأمین نقشه‌های هوانوردی در بخش غیر نظامی هم وارد شوند تا سطح ایمنی پروازها ارتقا یابد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، فرمانده نهاجا افزود: این سامانه مورد تأیید گروه‌های پروازی ساها و کیش ایر قرار گرفت و امید است تا به‌عنوان یک محصول دانش‌بنیان برای تأمین نیاز‌های جامعه هوانوردی کشور تولید شود

ارسال نظرات