خبرهای داغ:
بسیج گزارش میدهد:

زمزمه خزر و جنگ تمام عیار !!

ایران با افزایش نفوذ و قدرت در منطقه می تواند یگانه پاسدار خلیج پارسی و دریای مازندران باشد.
کد خبر: ۹۲۱۰۱۹۵
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶

خبرگزاری بسیج: مدتی از موشک باران پایگاه آمریکایی نمی گذرد که زمزمه بخشیدن خزر توسط کانال رجوی به طور مداوم تبلیغ می شود، هم زمان آمریکا تی شرتهایی برای تماشا چیان ایرانی می فرستد که خزر از آن محو شده است.
آیا جنگ سرزمینی ما از امارات به آذربایجان هم کشیده می شود؟


بی تعارف بگوییم لندن نشین ها بابت دلارهای حرام فکر تجزیه ایران هستند، بحرین را به ایران بازگردانیم، طبق اعلامیه لنین آذربایجان و سرزمین های جدا شده در ترکمانچای و گلستان به ایران باز گردد، اما حقیقت چیز دیگریست. ایران با افزایش نفوذ و قدرت در منطقه می تواند یگانه پاسدار خلیج پارسی و دریای مازندران باشد.


برخی نیز با تغذیه فکری خود از دشمنان مدام می گویند خزر را دادند رفت ، حقیقت ماجرا این است. دریای خزر با ۴۲۰هزار کیلومتر مربع وسعت و به عبارتی ۳۷۶هزار کیلومتر مربع بزرگترین دریاچه محصور در خشکی جهان است. سطح آب آن ۲۷ متر پایین تر از دریاهای آزاد بوده و ۶۳۸۰کیلومتر ساحل دارد که ۹۲۳کیلومتر آن در ایران واقع شده است.

 

بیشترین آب دریای خزر در آب سرزمینی ایران با ۱۰۲۰متر عمق بوده و در مناطق شمالی عمق آن به کمتر از ۱۰متر ، در قسمت میانی بین ۱۸۰تا ۷۸۰متر و در جنوب و جنوب شرقی که در آبهای سرزمینی ایران است عمیق ترین نقطه را دارد. حجم آب آن ۷۸۰۰۰کیلومتر مکعب بوده،۳۱هزار کیلومتر مکعب آن در آبهای سرزمینی ایران است.

ایران یک ششم ساحل خزر را در اختیار دارد، در ۵ قرارداد فی مابین روسیه و ایران بعدها در سال ۱۹۲۱ و ۱۹۳۰ حق کشتیرانی برای ایران و روسیه تعیین گردید اما بهره برداری از منابع بستر و زیر بستر آن هنوز مشخص نشده است. در سال ۱۹۹۸ سه کشور روسیه آذربایجان و قزاقستان ۶۴ در صد را بین خود تقسیم و مابقی را به ایران و ترکمنستان سپردند که مورد موافقت ایران قرار نگرفت لذا ترکمنستان به ایران پیوست.

در دولت احمدی نژاد در خط مرزی ۱۸ درصدی دریا یک سکوی شناور اکتشافی بار گذاری و نصب شد هرچند مخالفت آذربایجان با این اقدام ایران با برخورد تند ایران مواجهه و بازگشت سرزمین مادری را به باکو گوشزد کردند، پیشنهاد ۶۴ درصدی بیین ۳کشور به دلیل مخالفت ایران و ترکمنستان بلاتکلیف رها شد. در قراردادی که بین ایران و روسیه در دولت پهلوی بسته شده است حق کشتیرانی مشاع و ایران را از داشتن نیروی دریایی در خزر منع کرده است.

هم زمانی توزیع تی شرت بدون خزر، ساز منافقین برای تجزیه ایران، نشان دهنده واقعیتی است که در شمال ایران نیز تنش هایی را با کشور آذربایجان خواهیم داشت. باکو تمام سیستم های امنیتی خود را به دست اسراییل سپرده است. ایران با ۹۳۰ کیلومتر ساحل می تواند از خطوط کناره تا عمق ۹۰کیلومتری خطوط ساحلی حرکت کندو مساحتی بالغ ۱۰۷هزار کیلومتر مربع و منبع آبی ۳۴هزارکیلومتر مکعب در اختیار دارد مالکیت ایران بر ۲۵درصد مساحت خزر بدون تقسیمات جدید و نزدیک به ۳۷ درصد منابع آبی خزر پشتوانه خوبیست که این کشورها را به قضاوت منصفانه ترغیب کند.

از طرفی انتقال آب خزر به دشت کویر و خلیج فارس عمق دریا را در قسمت ایران به ۵۶۰متر کاهش داده و به اندازه وسعت آذربایجان به خطوط ساحلی ایران اضافه می کند، این امر در دولت احمدی نژاد شروع که سهم ایران را بدون چانه زنی ۷درصد افزایش می داد اما با هجمه های سنگین متوقف که در دولت روحانی بار دیگر از سر گرفته شد.

در باره خلیج فارس امارات نیز با ساخت ۵۰۰جزیره مصنوعی به دنبال گسترش خطوط ساحلی خویش بوده و ایران از این موضوع غافل می باشد. اخیرا قرارگاه خاتم الانبیا سپاه با ساخت دو جزیره مصنوعی به مساحت ۵۰۰کیلومتر مربع شیطنت شیخ نشین ها را مهار کرده در آینده ۶ جزیره مصنوعی ساخته خواهد شد که مساحتی به اندازه دبی به سواحل سرزمینی ایران افزوده می شود. در حقیقت جنگ تمام عیار نظامی، اقتصادی، سیاسی، سرزمینی با انقلاب در جریان است.

 

1002/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها