امام جمعه عسلویه گفت: تایید و رد صلاحیت نمایندگان توسط شورای نگهبان حزبی نیست و کاملا قانونی و شرعی است.
کد خبر: ۹۲۱۰۵۷۲
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از عسلویه، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در  خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با بیان سخن حضرت امام ره اظهار داشت: باید در انتخابات شرکت کنید و از هر طبقه و گروه و طریق که باشید عدم حضور و مسامحه گناه است.

وی اضافه کرد: برخی با اشاره و کنایه جوری حرف می‌زنند که  دل‌های مردم را خالی کنند، حزب و گروهی نگاه می‌کنند و مردم را دلسرد می‌کنند، این حرف‌ها خطا است و این کار آنان گناه هست.

هاشمی‌نژاد با نقل بیانات رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران افزود: رهبر انقلاب دو روز را از یوم الله دانست؛ یکی روز تشییع باشکوه وبا جمعیت میلیونی سردار شهید سلیمانی و ابو مهدی مهندس و  هم‌رزمانش در عراق و جای جای کشورمان و دیگری روزی که سپاه پاسداران با موشک پایگاه آمریکا را درهم کوبید و ایران را صبار و شکور دانستند که شکرگزار نعمات الهی  هستند.

وی ادامه داد: ملت ایران پر استقامت هستند و چهل سال تحت فشار‌های گوناگون، دشمن صحنه را خالی نکرده‌اند و بعد از ۴۱ سال این جمعیت‌های بی نظیر در نماز جمعه تهران شرکت می‌کنند.

هاشمی نژاد ادامه داد: کدام عامل به میدان می‌آید جز دست قدرت خداوند این ملت شکور، بصیر و وقت شناس با دل‌های پر از غصه و غم و چشم پر از اشک در نماز جمعه شرکت کردند و کسانی که تحلیل‌های مادی می‌کنند عقب می‌مانند و جوش و خروش نفس‌های پاک در جای جای کشور و خارج کشور برای تکریم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی قدرت خدا بود.

امام جمعه عسلویه با انتقاد از هجمه علیه شورای نگهبان گفت: ۹۰ نماینده کنونی مجلس رد صلاحیت شدند که این نمایندگان در امور اجرایی دخالت می‌کردند، مدیر اجرایی تهدید می‌کردند، با لابیگری کار اقتصادی می‌کردند، از موقعیت نمایندگی سو استفاده  می‌کردند، در مناطق آزاد و ویژه خرید و فروش زمین داشتند، در انتخابات قبل خرید و فروش آرا داشتند و با بیگانگان ارتباط داشتند، ارتباطات غیر اخلاقی داشتند این‌ها با این وضعیت باید تأیید صلاحیت می‌شدند؟ چهار سال نشان دادند خلافکار هستند، اگر تأیید نشوند می‌گویند، چون شورای نگهبان این‌ها را رد صلاحیت کرده، حق الناس رعایت نشده اتفاقاً حق الناس رعایت شده است.

وی افزود: می‌گویند شورای نگهبان حزب و گروهی عمل کرده؛ شورای نگهبان کار خودش را انجام می‌دهد و کار قانونی و شرعی خود انجام می‌دهد، بعضی بی‌جهت داد و هوار می‌کشند، چون به میل من و شما عمل نمی‌کنند؟ آنچه به صلاح مردم است عمل می‌کنند و حالا از بین این‌هایی که شورای نگهبان تأیید کرده ما باید اصلح انتخاب کنیم شاید فردی تأیید شده شورای نگهبان باشد، اما اصلح نیست.

امام جمعه عسلویه به هراس آمریکا و هم پیمانانش در منطقه گفت: متحدان آمریکا در منطقه از تحرکات ترامپ بسیار ناراحتند و در هراس هستند که شاید اتفاقی بیفتد بعد از حرکت بزدلانه آمریکا در ترور شهید سردار سلیمانی و هم‌رزمانش به شدت هراس دارند آمریکایی‌ها دیر یا زود باید از منطقه بروند. آن‌هایی که زیر چتر آمریکا نوکری می‌کردند باید ناراحت باشند و هراس داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات