خبرهای داغ:
رزمایش اقتدار چهل سالگی بسیج ، در یادمان عملیات فتح المبین با حضور جمعی از مسئولین و گردان هایی از حوزه های مقاومت «شهید صفر احمدی ، شهید درویشی ، مسلم ابن عقیل و سبزپوشان سپاه » برگزار شد .
کد خبر: ۹۲۱۰۷۷۶
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرنگار بسیج ؛ قبل از آغاز رزمایش ، ساعت 8صبح روز جمعه 4 بهمن ماه1398 آیین صبحگاه نیروهای بسیجی ناحیه ی مقاومت بسیج شهرستان شوش در میدان یادمان شهدای عملیات فتح المبین با عرض خیر مقدم سرگردپاسدار علیرضا ایمانی فرمانده ی سپاه ناحیه برگزار شد .

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگوای حضرت فاطمه ی زهرا(س) و خیر مقدم به مسئولین و بسیجیان گفت : بر خود می بالم که در این محفل نورانی ، همجوار با شهدای گمنام و سرزمین شهدای گرانقدر عملیات فتح المبین ؛ خدمت شما بسیجیان حوزه های مقاومت « حضرت مسلم ابن عقیل ـ سردار شهید صفر احمدی ـ شهید مجید باقری و شهدای فتح المبین» ؛ «فرماندهان گردان های بیت المقدس » ؛ « سبزپوشان سپاه پاسداران» و مسئولین ادارات خصوصا «دکتر عدنان غزی فرماندار شهرستان شوش ، سرهنگ حمیدرضا بهاروند فرمانده ی نیروی انتظامی و مهندس غلامعلی مجدیان بخش شاوور » هستم .

 

وی در ادامه پیرامون رزمایش اقتدار چهل سالگی بیسج گفت : رزمایش اقتدار چهل سالگی بیسج که با رمز مبارک یا زهرا(س) مرحله ی اول را با موفقیت پشت سر گذاشته و ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهد ادت حضرت فاطمه ی زهرا(س) ، امروز دومین مرحله ی آن اجرا می شود . حضور بسیجیان عزیز در این رزمایش برای نشان دادن « عزت ، ارادات ، وفاداری نسبت به نظام و انقلاب » است و عملکرد شجره ی طیبه ی بسیج در چهل سال گذشته همواره درخشان بوده و در همه ی دوره ها حوزه ها از جمله حفظ « امنیت ، مبارزه با اغتشاشات ، فتنه ها و شرارت ها ؛ بخش های خدماتی ، اقتصادی و کمک به آسیب دیدگان ناشی از بلایای طبیعی » با تبعیت از ولایت مانند همیشه یار و یاور ملت بزرگ ایران اسلامی بوده و خواهند بود .

افتخار بسیج این است که در کنار مردم برای پاسداری از نظام و ملت در هر نوع مأموریتی حضور دارد و بسیجیان و پاسداران و نیروهای مسلح خود را فدایی نظام اسلامی می دانند و تنها راه مقابله با دشمن را که از فرامین شرع مقدس و قرآن کریم آموخته اند«ایستادگی ، مقاومت و نترسیدن» از هیاهوی دشمن است ، همانطور که در آیه ی 112 از سوره ی مبارکه هود آمده است « فَاستَقِم كَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَكَ وَلا تَطغَوا إِنَّهُ بِما تَعمَلونَ بَصيرٌ /// پس همان‌گونه که فرمان یافته‌ای، استقامت کن؛ و همچنین کسانی که با تو بسوی خدا آمده‌اند (باید استقامت کنند)! و طغیان نکنید، که خداوند آنچه را انجام می‌دهید می‌بیند!» و بر اساس همین آیه ی مقدس بسیج همواره جلوی دشمنان متخاصن ایستاده و خواهند ایستاد .

 

سپس دکتر عدنان غزی فرماندار شهرستان شوش با نثار سلام و درود به روح پرفتوح بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) ، شهدای اسلام ، شهدای انقلاب اسلامی ، شهدای هشت سال ذفلع مقدس ، شهدای مدافع حرم ، شهدای نظم و امنیت و شهدای جبهه ی مقاومت خصوصا سردار سبهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المقدس ، شهدای عملیات فتح المبین ، یاد و خاطره ی سرداران شهید حسن درویشی و صفر احمدی و شهید رضا صیادی و شهید اخیر استان خوزستان پاسدار شهید «عبدالحسین مجدمی»فرمانده ناحیه بسیج دارخوین سخنان خود را آغاز نمود و برای سلامتی ، سرافرازی و سعادتمندی مقام معظم رهبری دعا نمود .

 

وی افزود : به فرموده ی حضرت امام خمینی(ره) بسیج لشکر مخلص خداست ؛ این مهمترین نکته ای است که توجه همه را در جهان به خود جلب کرده است ؛ گاهی استفاده از یک لفظ و معنای آن لفظ بیشتری برای ما جلوه پیدا می کند وقتی می گوییم لشکر خدا یک چیز طبیعی است اما وقتی می گوییم لشکر مخلص خدا یعنی هر آنچه در توان در تمام زمینه ها است بر اساس آیه ی 60 از سوره ی مبارکه ی الانفال که می فرماید « وَ أَعِدُّوا لَهُمْ‌ مَا اسْتَطَعْتُمْ‌ مِنْ‌ قُوَّةٍ وَ مِنْ‌ رِبَاطِ الْخَيْلِ‌ تُرْهِبُونَ‌ بِهِ‌ عَدُوَّ اللَّهِ‌ وَ عَدُوَّکُمْ‌ وَ آخَرِينَ‌ مِنْ‌ دُونِهِمْ‌ لاَ تَعْلَمُونَهُمُ‌ اللَّهُ‌ يَعْلَمُهُمْ‌ وَ مَا تُنْفِقُوا مِنْ‌ شَيْ‌ءٍ فِي‌ سَبِيلِ‌ اللَّهِ‌ يُوَفَ‌ إِلَيْکُمْ‌ وَ أَنْتُمْ‌ لاَ تُظْلَمُونَ‌ /// هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با آنها [= دشمنان‌]، آماده سازید! و (همچنین) اسبهای ورزیده (برای میدان نبرد)، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید! و (همچنین) گروه دیگری غیر از اینها را، که شما نمی‌شناسید و خدا آنها را می‌شناسد! و هر چه در راه خدا (و تقویت بنیه دفاعی اسلام) انفاق کنید، بطور کامل به شما بازگردانده می‌شود، و به شما ستم نخواهد شد!»بسيج، واژه ی پرمعنایی که با «امنیت، آرامش و اقتدار» عجين شده است؛ فعاليت چهل ساله ی بسيج در عرصه‌هاي مختلف «اجتماعي، فرهنگي، علمي، سازندگي و امنيت» ، كارنامه درخشاني را از بسيج در اذهان متبادر ساخته است كه روز به روز بر اين افتخارات و خوشنامي‌ها افزوده مي‌شود.

 

فرماندار شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود تصریح نمود : چه قبل از جنگ و چه در زمان جنگ تحمیلی هشت ساله و چه در دوران سازندگی پس از جنگ و حتی در مقابل جنگ سرد و جنگ نرم ؛ در جاهایی که اصلا واژه ای به نام جنگ وجود ندارد نظیر کمک رسانی به مردم سیل زده در خط اول حضور داشت ، در سیل فروردین ماه1398 در همین شهرستان شوش به عینه شاهد بودم و این را برای تاریخ شهادت می دهم که « اگر سپاه و بسیج نبودند واقعا ما با مشکلات جدی در سیل مواجه می شدیم » را شاکرم هستیم که این نعمت بزرگ را خداوند به نظام و انقلاب اهدا نمود که جوانانی این چنین آفریده که در صف اول مقام معظم رهبری و حسب فرمایشان ایشان عمل می کنند و این انقلاب و این نظام را به ساحل امن رسانده اند .

 

همه می دانند در سال 1397 آمریکا گفته بود که من نمی گذارم ایرانیان جشن چهل سالگی انقلاب خود را به چشم ببینند ؛ جشن انقلاب اسلامی ایران در سال 1397 به کوری چشم دشمنان گرفتیم و امسال نیز در آستانه گرفتن جشن چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به سر می بریم و از خداوند متعال می خواهیم که اینپرچم به دست مقام معظم رهبری به دست صاحب اصلی این انقلاب حضرت بقیع الله اعظم(عج) تحویل داده شود .

 

 

 

 

 

سپس با حضور گردان های شرکت کننده رزمایش اقتدار بسیجیان در مقابله با اغتشاشات احتمالی با رمز یا فاطمه زهرا(س) پس از آموزش های لازم نظیر « آموزشی خود امدادی و دگر امدادی، کلاس های توجیه حفاظتی، کلاسهای عقیدتی و سیاسی ، رزم شبانه و انفجارات» که توسط اساتید مجرب آموزش از جمله قاسم حاصلی داده شد. باهدف« افزایش آمادگی لازم نیرو های بسیج جهت مقابله در رزم با اشرار در مواقع ضرورت» اجرا شد .

ارسال نظرات
پر بیننده ها