خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان خبر داد

افتتاح ۶۴ پروژه گازرسانی طی دهه فجر در استان همدان

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از افتتاح ۵۸ پروژه گازرسانی به صنایع در سطح استان با ۷۵ میلیارد تومان و ۶ پروژه در روستاها با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال طی دهه فجر خبر داد.
کد خبر: ۹۲۱۳۶۷۹
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰

افتتاح ۶۴ پروژه گازرسانی طی دهه فجر در استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، عبداله فیاض در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در سال جاری افتخار این را داشتیم که همچنان به عنوان اولین و تنها استان سبز کشور خدمت‌رسانی کنیم.

وی افزود: گازرسانی به ۱۰۰ درصد شهرها که ۳۱ شهر هستند و ۹۹ درصد روستاها که به یک هزار و ۲۴ روستا افزایش پیدا کرده انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان ابراز داشت: در سال ۹۸ طبق برنامه مصوب ۱۵۱ کیلومتر کارهای شبکه‌گذاری استان را باید انجام می‌دادیم که تا پایان دی ماه سال جاری موفق شدیم ۱۷۰ کیلومتر کار انجام دهیم.

وی با بیان اینکه ۱۱۲ درصد نصب انشعاب  در برنامه مصوب داشتیم، گفت:  ۳ هزار و ۱۰۰ عدد انشعاب داشتیم که تاکنون ۳ هزار و ۱۰ عدد نصب شده است و ۹۷ درصد از تعهدات را انجام دادیم و در مبحث اشتراک‌پذیری در سطح استان ۱۳ هزار مشترک باید می‌پذیرفتیم؛ طبق مصوبه تا پایان دی ماه آمار ۱۱ هزار و ۳۸۳ اشتراک را داریم و ۸۸ درصد از این امر تحقق پیدا کرد که ۷ هزار و ۳۷۸ اشتراک در شهر و ۴ هزار و ۵ اشتراک در روستا صورت گرفته است.

فیاض در خصوص گازرسانی به صنایع اضافه کرد: طبق برنامه مصوب تعهد داشتیم ۱۶ هزار مترمکعب گاز برای صنایع جایگزین میعانات میان تقطیع انجام شود که تا پایان سال جاری انجام می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: ما با گازرسانی به ۲۲۴ واحد صنعتی، کشاورزی، جزء و عمده موفق شدیم به ۲۶ هزار متر مکعب در ساعت جایگزینی گاز به میعانات میان تقطیع تبدیل کنیم که حدود ۱۶۲ درصد به دلیل مراجعات مکرر مجبور شدیم رشد فزاینده داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در مورد بهره‌مندی گاز در سطح استان خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تعداد انشعابات در سال ۹۸ بهره‌مندی گاز در سطح استان ۶۴۳ هزار و ۶۰۶ خانوار است که سهم شهرها ۴۲۵ هزار و ۷۱۹ خانوار و سهم  روستاها ۲۱۷ هزار و ۸۸۷ خانوار بوده است.

وی در خصوص برداشت گاز در سطح استان تا پایان دی ماه ۹۸ اعلام کرد: حدود ۲ میلیارد و ۱۸۷ میلیون مترمکعب برداشت داشتیم و مشابه این در سال ۹۷  یک میلیارد و ۹۷۲ میلیون  مترمکعب بوده است.

فیاض اظهار داشت: تغییرات رشد ۱۰.۰۸ درصد است که افزایش مصرف بوده و به دلیل برودت و یا برداشت‌هایی که متقاضیان در سطح استان داشتند ما در صنایع عمده مقداری محدودیت داشتیم.

وی اضافه کرد: اگر کل صنایع عمده را در سال ۹۸ در نظر بگیریم ۲ میلیارد و ۷۶۷ میلیون مترمکعب برداشت گاز داشتیم و در سال ۹۷ مشابه سال جاری ۲ میلیارد و ۹۸۴ میلیون مترمکعب برداشت داشتیم و حدود ۷.۰۳ درصد منفی بودیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه در استان همدان ۳۱ شهر داریم که ۱۰۰ درصد از نعمت گاز بهره‌مند هستند، یادآور شد: در سطح روستا ۹۹ درصد گازرسانی انجام شده که در مجموع یک هزار و ۲۴  روستای بالای ۲۰ خانوار گازرسانی صورت گرفته است و چهار روستا تا پایان سال گازرسانی می‌شود که در مجموع یک هزار و ۲۸ روستا می‌شود.

وی افزود: تا پایان سال ۹۷، ۲۰۸ میلیارد تومان مطالبات وصول نشده در بخش صنعتی و خانگی داشتیم و امسال این مطالبات را به ۱۶۹ میلیارد تومان رساندیم.

فیاض با اشاره به خدمات‌رسانی به حاشیه شهرها و منازل خارج از طرح هادی روستا و خارج از  طرح  شهرها گفت: باغات، قانون و مقررات خاص خود را دارد و خدمات گازرسانی بر اساس تأیید کمیسیون ماده ۱ و ابلاغ مراجع ذیصلاح انجام می‌شود که برای متقاضیان در شهرها شهرداری و در روستا دهیاری است.

وی در خصوص بخاری هرموتیک گفت: بخاری هرموتیک شرکت شوکت در رزن داریم که تحت لیسانس یکی از کشورهای خارجی است که به صورت پایلوت جایگزین بخاری‌های قبلی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه گازسوز کردن خودروها مربوط به شرکت پخش است، ابراز داشت: حق گاز بها مستقیم وارد خزانه می‌شود و اداره گاز حق برداشت از آن را ندارد.

وی افزود: قبوض گاز تا پایان سال ۹۸ صادر می‌شود و به صورت موازی قبوض سبز نیز صادر می‌شود و بعد از رفع ایراد قبوض حذف می‌شود.

فیاض با بیان اینکه برای گازرسانی به مجتمع جهان آباد اقدام شد و از ستاد ملی گاز انتقال گاز به شهرک صنعتی انجام شد، عنوان کرد: اقلیم‌ها از ۱۵ فروردین هر سال به سمت گرما و ۱۵ آبان ماه به سرما می‌رود و میزان هدر رفت گاز استان ۳.۵۷ درصد است.

وی در خصوص هوشمندسازی کنتورها گفت: هوشمندسازی کنتورها به شرکت‌های تولید کننده برمی‌گردد و ستاد ملی گاز آنها را فعال می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان همچنین در خصوص پروژه‌های دهه فجر، ابراز داشت: در سطح استان ۹۸ برنامه کلنگ‌زنی داریم که بالغ بر ۱۲۸ میلیارد ریال پیش‌بینی هزینه شده است.

وی افزود: برای پروژه‌های افتتاحی نیز در دو مبحث یکی صنایع ۵۸ پروژه در سطح استان با ۷۵ میلیارد تومان و در بحث روستاها نیز ۶  روستا شامل روستای امین‌آباد اسدآباد، روستای قلی‌آباد کبودراهنگ، روستای سیبدر، چشمه نهج، بیش آغاج و سنگده ملایر با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بهره‌برداری شد.

فیاض گفت: ۳ هزار و ۱۰۰  انشعاب در داخل استان داشتیم که ۲ هزار و ۹۰۰ مورد آن تحقق یافته و هزینه‌های اشتراک و گاز بها افزایشی نداشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار