خبرهای داغ:
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان خبر داد

اجرای طرح آموزش و بهره‌گیری از نیروهای داوطلب در آتش‌نشانی همدان

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان از اجرای طرح آموزش و بهره‌گیری از نیروهای داوطلب در آتش‌نشانی همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۱۳۷۱۴
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۴

اجرای طرح آموزش و بهره‌گیری از نیروهای داوطلب در آتش‌نشانی همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آتشپاد محمدرضا بیاناتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح آموزش و بهره‌گیری از نیروهای داوطلب آتش‌نشان و امدادی از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم مدیریت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی به شمار می‌رود چرا که این نیروها آموزش دیده در مواقع لازم می‌توانند به عنوان مکمل و پشتیبانی کننده امدادرسانی و نجات‌دهنده جان و مال مردم در حوادث گوناگون و نیز دستیابی به سطح بالاتر ایمنی شهری جایگاه و نقش ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: نیروهای تربیت شده می‌توانند هنگام بروز حادثه به عنوان پشتیبان وارد عمل شده و با ارائه خدمات، سازمان آتش‌نشانی و دیگر سازمان‌های امدادی را در مواقع بحران به طور جدی یاری کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان عنوان کرد: آتش‌نشان داوطلب فردی است که با حضور داوطلبانه در سازمان آتش‌نشانی و فراگیری آموزش‌های تخصصی آتش‌نشانی، موفق به کسب گواهینامه پایان دوره شود و برای رضای خداوند و با میل باطنی به منظور خدمت به مردم و حفاظت از سرمایه‌های ملی در این راه گام می‌گذارد و قصد دارد در مواقع بروز حادثه به کمک مردم بشتابد و برای امداد و نجات جان و مال مردم و هموطنانش مفید باشد.

وی بیان داشت: گزینش نیروهای داوطلب، از طریق جلب مشارکت و تعامل با سازمان‌های مختلف دولتی و اقشار گوناگون جامعه انجام می‌گیرد و اولویت آن با بازنشستگان، افراد متخصص محدوده ایستگاه‌ها، مساجد، شورایاری‌ها، فرهنگسراها و … است و سازمان‌های آتش‌نشانی می‌توانند، با اتخاذ شیوه‌های گوناگون و راهکارهای مناسب برای جذب نیروهای داوطلب آتش‌نشان اقدام کنند.

بیاناتی افزود: علاقه‌مندان به گذراندن دوره‌های آموزشی آتش‌نشان داوطلب می‌تواند با مراجعه حضوری به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان واقع در بلوار ارم، واحد آموزش یا روابط عمومی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی گفت: برخورداری از سلامت کامل جسمی و روحی، علاقه‌مندی به فعالیت در سازمان آتش‌نشانی، دارا بودن سواد خواندن و نوشتن، ارائه مدارک معتبر شناسایی نظیر شناسنامه، کارت ملی – دو قطعه عکس ۴*۳، دارا بودن حداقل سن پذیرش داوطلبان، داشتن حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۰ سال سن، تکمیل فرم تعهدنامه اخلاقی نسبت به جان و مال مردم، تکمیل فرم تقاضای عضویت، نداشتن اعتیاد به هر گونه موادمخدر و مشابه آن بنا به اظهار داوطلب و سکونت در محدوده ایستگاه یا پایگاه داوطلبان حداقل به مدت دو سال از شرایط پذیرش آتش‌نشان داوطلب است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان مشارکت و همکاری با نیروهای امدادی و عملیاتی آتش‌نشانی در مواقع خاص و بحرانی، انجام نخستین اقدامات هنگام حریق و حوادث قبل از رسیدن نیروهای آتش‌نشان حرفه‌ای، انجام ماموریت‌های پیشگیرانه ایمنی با نظر سازمان، آموزش، ایمن‌سازی و ارایه توصیه‌های ایمنی در محیط کار و سکونت از جمله وظایف آتش‌نشانان داوطلب است عنوان کرد.

وی ادامه داد: همچنین این افراد باید پس از گذراندن دوره و اخذ گواهینامه مربوطه، ارتباط و همکاری با سازمان را حفظ کنند تا پس از مدت یک سال به عنوان آتش‌نشان داوطلب شناخته شده و پس از آن نیز در صورت استمرار و مشارکت در عملیات به عنوان آتش‌نشان داوطلب فعال شناخته خواهند شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات