خبرهای داغ:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان خبر داد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از اجرای طرح تشدید نظارت بر ناوگان اتوبوسی جاده‌ای در ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۹۲۱۵۰۰۵
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶

اجرای طرح تشدید نظارت بر ناوگان اتوبوسی جاده‌ای در ایام نوروزبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مصطفی پناهنده در نشست هماهنگی امور راهداری و مسافر در آستانه سال جدید در جمع معاونان و روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار داشت: طرح تشدید نظارت بر ناوگان اتوبوسی جاده‌ای با هدف افزایش ایمنی سفر‌های ناوگان با تعامل مشترک راهداری و پلیس با شدت و سرعت بیشتری اجرا می‌شود.

وی به تصادفات در بخش ناوگان عمومی و اجرای دستورالعمل های ارسالی اشاره کرد و یادآور شد: اگر تصادفی که حادث شود علل و عواملی ناشی از عدم نظارت کافی باش، باید پاسخگو باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان افزود: بنابراین به لحاظ حساسیت بسیار بالا، استفاده از گشت‌های راهداری نیز در این زمینه ضرورت دارد.

وی تأکید کرد: هیچ بهانه‌ای برای ضعف کاری قابل توجیه نیست و اتفاقات و حوادث در ناوگان عمومی باید قبل از اتفاق پیشگیری شود.

پناهنده اضافه کرد: روسای شهرستان‌ها باید اکیپ‌های فعال خود را موظف به اطلاع رسانی به موقع کنند و عدم اطلاع مسئولان از مسائل کاری و اتفاقات، ناشی از ضعف کاری محسوب می‌شود.

وی ضمن تشریح عواقب ناشی از بی‌دقتی در انجام امور محوله به بخشنامه‌های ارسالی با موضوع تشدید نظارت‌ها اشاره کرد و افزود: شرکت‌ها موظف هستند پلاک‌های خوانا از اطلاعات تماس شرکت مدیرعامل، رانندگان و ... را در معرض دید مخاطبان و مسافران قرار دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از روسای شهرستان‌ها خواست مباحث نظارتی بر ناوگان اتوبوسی را افزایش دهند و مشخصات طبق صورت وضعیت بروزرسانی شود و در ادامه تصریح کرد: این نظارت به ویژه در ایام پایانی سال جدی گرفته شود.

وی افزود: علاوه بر کنترل روسا و عوامل نظارتی همکاری تنگاتنگ پلیس راه نیز باید در این امر یاریگر ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باشد.

پناهنده بیان داشت: به دنبال این هدف، تیمی متشکل از عوامل راهداری و پلیس راه تشکیل و تمامی فعالیت‌های ناوگان حمل و نقل مسافر و کالا را مورد نظارت دقیق قرار خواهند داد.

وی تأکید کرد: تمامی ناوگان مسافربری باید دستوری برای کنترل سامانه سپهتن خود داشته و رانندگان موظف به کسب اطلاعات ناوگان خود از سامانه های منصوبه مانند سپهتن باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان ابراز داشت: برای جلوگیری از تصادفات ناوگان حمل و نقل عمومی ضروری است تمهیدات لازم برای استراحت رانندگان، معافیات فنی، الصاق شماره تماس شرکت ها و رانندگان و سایر اموری که درصد ایمنی ناوگان عمومی را افزایش می دهد، اندیشیده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات