خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی در صنعت برق خودباوری بود، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مجموعه صنعت برق به نحوی مدیریت شد که وابستگی به خارج از کشور کمتر شد.
کد خبر: ۹۲۱۷۵۶۹
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷

مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی در صنعت برق خودباوری بودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدمهدی شهیدی در مراسم جشن انقلاب که در شرکت توزیع برق استان همدان برگزار شد، ضمن تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی استقلال کشور در ارکان و حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و ... بود.

وی با اشاره به استقلال در حوزه صنعت برق به ویژه در بخش توزیع افزود: صنعت برق کشور طی 41 سال گذشته از نظر کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: در این مدت جمعیت 2.3 برابر افزایش یافته و ظرفیت نیروگاهی ما در اوایل انقلاب 7 هزار مگاوات بود که اکنون به 83 هزار مگاوات افزایش یافته و رشد 12 برابری داشته است.

وی ادامه داد: 7 هزار مشترک برق استان در حال حاضر به 738 هزار مشترک رسیده و پیک بار استان نیز از 50 مگاوات به 700 مگاوات رسیده است.

شهیدی یادآور شد: در بخش مشترکین عمده مصارف در بدو انقلاب در بخش خانگی بود و صنعتی و کشاورزی درصد کمی را شامل می‌شد که در حال حاضر با 30 درصد کاهش مصرف در بخش خانگی روبرو هستیم که نشان از رشد در دیگر بخش‌ها دارد.

وی با اشاره به دیگر بخش‌ها تصریح کرد: تلفات ما در50 مگاوات 24 درصد بود که امروز با 700 مگاوات پیک به 10.5 درصد رسیده که نشان دهنده اقدامات شاخص در بخش کاهش تلفات است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی در صنعت برق خودباوری بود، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مجموعه صنعت برق به نحوی مدیریت شد که وابستگی به خارج از کشور کمتر شد.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی طراحی و مونتاژ پست‌ها توسط شرکت‌های خارجی انجام می‌شد، اظهار داشت: با همت و اتکا به درون از سال 70 تا 75 این مهم به بخش داخلی و نیروهای متخصص داخلی واگذار شد و امروز در بخش انتقال و فوق توزیع بومی کار می‌شود.

شهیدی یادآور شد: یکی از شاخص‌های عملکرد کیفی شرکت‌های توزیع انرژی توزیع نشده است که بعد از انقلاب اسلامی این شاخص به صورت مستمر شکل نزولی یافته و کاهش خاموشی را داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه شاخص این بخش امروز 1.5 درصد است، گفت: امید است با جدیت همکاران در بخش بهره‌برداری و مهندسی به کمتر از یک درصد برسد که در برنامه راهبردری شرکت هم مدنظر است.

انتهای پیام/                                                                                                                         

ارسال نظرات