کارشناس مسایل دینی و مذهبی:

حضرت زهرا (س)حلقه وصل نبوت به امامت است

حجت الاسلام رازی پور، با اشاره به فضایل دخت مکرم نبی گرامی اسلام گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها حلقه وصل نبوت به امامت است.
کد خبر: ۹۲۱۸۱۳۲
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛  کارشناس مسایل دینی و مذهبی در جمع کارکنان ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز زن و مقام مادر، ولادت حضرت امام خمینی(ره) را گرمیداشت.

حجت الاسلام حمزه رازی پور، با اشاره به شأن نزول سوره مبارکه کوثر، اظهار کرد: خداوند متعال با نزول این سوره شریفه سه پیشگویی بزرگ کرده، که اعطای خیر کثیر، اعلام اینکه دشمنان پیامبر ابتر هستند و نسل رسول گرامی اسلام از این خیر کثیر باقی خواهد ماند، از جمله این سه پیشگویی است.

وی، افزود: بکاربردن ضمیر جمع در این سوره" انا اعطیناک الکوثر"، به خاطر مهم و با ارزش بودن و اهمیت بالای موضوع می باشد.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی خاطرنشان کرد: خداوند از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم خواسته به شکرانه این نعمت بزرگ برای رضای خدا نماز بگذارد و شتر قربانی کند، که این موضوع نیز در برابر کارهای دشمنان اسلام و مشرکین می باشد که آنها در مقابل بت ها سجده می کردند و قربانی می نمودند.

حجت الاسلام رازی پور، به روایتی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم درباره شأن و مقام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اشاره کرد و افزود: در روز قیامت که همگان جمع می شوند، از آدم تا خاتم به زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها می آیند؛ زیرا همه خود را مدیون این بانوی بزرگ عالمین می دانند.

وی، تأکید کرد: یکی از دلایل جایگاه والا و فضیلت مهم حضرت زهرا سلام الله علیها این است که ایشان حلقه وصل نبوت به امامت هستند.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی گفت: جایگاهی که حضرت زهرا سلام الله علیها دارند بر هیچ کسی پوشیده نیست. علامه امینی در جمع علمای اهل سنت، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم با این مضمون که اگر کسی امام زمان خود را نشناسد و از دنیا برود، به مرگ جاهلیت مرده است، اظهار کرد: این روایت نیز بیانگر جایگاه والای حضرت زهرا سلام الله علیها در بحث ولایتمداری و امام شناسی و دفاع از حریم امامت و ولایت است.

حجت الاسلام رازی پور، آیات تطهیر، مباهله، و روایات معصومین را مورد استناد قرار داد و ویژگی های عبادی، سیاسی، اجتماعی حضرت زهرا سلام الله علیها را تشریح کرد.

تبیین برخی از فضایل حضرت امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی از دیگر سخنان این کارشناس مسایل دینی و مذهبی در جمع فرماندهان، مدیران و کارکنان ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام بود.

وی، خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) که تربیت شده مکتب اهلبیت علیهم السلام بود، بسیاری از ویژگی های معصومین را داشت و دلیل عزت و عظمت او قیام برای خدا بود.

حجت الاسلام رازی پور، به سخنان شهید مطهری درباره حضرت امام(ره) اشاره کرد و افزود: 4 آَمَنَ در وجود حضرت امام خمینی(ره) بود، که ایمان به قول، ایمان به راهی که انتخاب کرده، ایمان به هدف انتخاب شده و ایمان به پروردگار و توکل به قدرت لایزال الهی، از ویژگی های بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می رود.

ارسال نظرات