نماز جماعت ظهر و عصر دانش‌آموزان دبیرستان امام خمینی (ره) به امامت امام جمعه محلات و با حضور مسئولین آموزش و پرورش در نمازخانه آموزشگاه اقامه شد.
کد خبر: ۹۲۱۸۷۲۰
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ازمحلات؛ حجت الاسلام مهدی ربانی امام جمعه شهر محلات طی سخنانی ضمن تبریک دهه مبارک فجر گفت: علی رقم همه مشکلات و توطئه‌هایی که برای انقلاب ایجاد کردند، جمهوری اسلامی پیشرفت و دستاورد‌های زیادی داشته است.

 وی افزود یک شبهه‌ای که ایجاد می‌کنند، می‌گویند در این چهل سالی که گذشته است، اگر انقلاب هم نشده بود این پیشرفت‌ها را داشتیم. پاسخ این است اگر مقایسه‌ای داشته باشیم با کشور‌های همسایه می‌بینیم که ایران قبل از انقلاب رتبه علمی در جهان نداشته است، در بحث هوا و فضا، انرژی هسته ای، فناوری نانو، سلول‌های بنیادی، موشک و پتروشیمی قبل از انقلاب وجود نداشته است. کشور‌های همسایه نه تحریم بودند، نه توطئه، نه جنگ داشتند و هیچ کدام از رتبه‌های علمی که ما در حال حاضر داریم را ندارند و این نشان دهنده این است که استکبار اجازه نمی‌دهد کشوری پیشرفت کند و ما توانستیم استقلال پیدا کنیم.

 حجت الاسلام ربانی تصریح کرد یکی از مهم‌ترین دستاورد‌ها پیشرفت در علم و پژوهش است، در حال حاضر رتبه‌های بالا را داریم و این نتیجه تلاش دانشمندان متعهد، متدین و اهل نماز است. ابوعلی سینا یکی از دانشمندان بزرگ است که برای غلبه بر مشکلات از نماز کمک می‌گرفته و یا ملاصدرا که از بزرگترین فلاسفه مسلمان است ضمن زیارت حرم حضرت معصومه (س) با خواندن نماز مشکلاتش را برطرف می‌کرده.

 امام جمعه محلات با اشاره به اینکه علم نور است و صاحب آن خداوند متعال است، به دانش‌آموزان توصیه کرد اگر می‌خواهید پیشرفت کنید ارتباط خود را با خدا قوی کنید، یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی پیشرفت‌های علمی حاصل از دانشمندان متعهد است.

 

ارسال نظرات