خبرهای داغ:
مدیرکل زندان‌های استان همدان خبر داد

آموزش حفظ قرآن با حضور 270 زندانی در زندان همدان

مدیرکل زندان‌های استان همدان از شروع آموزش حفظ قرآن با حضور 270 زندانی و همچنین شرکت 550 زندانی در کلاس‌های قصص قرآنی خبر داد.
کد خبر: ۹۲۱۹۲۴۹
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴

آموزش حفظ قرآن با حضور 270 زندانی در زندان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدرضا عدالتخواه رییس کل دادگستری استان، به همراه خانجانی دادستان عمومی و انقلاب همدان و جمعی دیگر از مسوولان و قضات با همراهی پژمان پروین مدیرکل زندان‌های استان در زندان همدان حضور یافتند و از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده مجموعه قرار گرفتند.

مدیرکل زندان‌های استان همدان در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب از حضور رئیس کل دادگستری و سایر مقامات قضایی در زندان قدردانی و اظهار کرد: در مدت حضور رئیس کل دادگستری در استان همدان در چند ماه اخیر اقدامات بسیار مهم و تاثیرگذاری انجام گرفته و خدا را شاکر هستیم که نظر ایشان بر پایه کاهش جمعیت کیفری است و خوشبختانه از زمان حضور ایشان جمعیت کیفری استان کنترل شده است و امیدوارم در چند ماه آینده روند کاهشی جمعیت کیفری را شاهد باشیم.

پژمان پروین افزود: در پیروی از اوامر رئیس کل دادگستری استان با استفاده از نظرات و نیات خیرخواهانه کمیته‌های معتذرین و مصلحین که زیر مجموعه ستاد تالیف قلوب هستند را راه‌اندازی کرده و همچنین طرح حبل المتین را اجرا کنیم و این طرح‌ها را با یاری همکاران و مددجویان گسترش بیشتری خواهیم داد.

وی در ادامه با اشاره به این نکته که همه ما نیاز به اصلاح رفتار، گفتار و کردار داریم، افزود: باید پیوسته در کارهای اصلاحی و تربیتی مشارکت جدی داشته باشیم.

مدیرکل زندان‌های استان همدان به ارائه آمار و گزارشی از اقدامات انجام شده پرداخته و یادآورشد: در همین مدت کوتاه در کمیته معتذرین با بیش از 150 شاکی تماس گرفته شده که منجر به بخشودگی 30 نفر از زندانیان شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در ستاد تألیف قلوب تاکنون 63 زندانی زیر قصاص شناسایی و اقدامات لازم برای اخذ رضایت سه نفر از آنها آغاز شده است.

پروین همچنین از شروع آموزش حفظ قرآن با حضور 270 زندانی و همچنین شرکت 550 زندانی در کلاس‌های قصص قرآنی خبر داد و گفت: جمعی از مددجویان زندان‌های استان همدان نیز در کلاس‌های روخوانی و روان خوانی در سطح استان مشارکت دارند و به دنبال خرید 100 دستگاه قلم قرآنی برای تسریع و تسهیل در حفظ و روان‌خوانی زندانیان هستیم و 170 جلد  کتاب قصص قرآنی نیز خریداری و آماده تحویل به متقاضیان است.

وی خطاب به زندانیان گفت: من به عینه شاهد بودم در کمیسیون عفو استان رییس کل دادگستری در روزهای متوالی و ساعات کاری فشرده از همکاران عضو خواستند تا با دقت تمامی پرونده‌ها را رسیدگی کنند و در تماس با کمیسیون عفو کشور تاکید کردند که در صورت امکان زندانیان همدان را در اولویت رسیدگی قرار داده و تعداد بیشتری را مشمول عفو کنند، بنابراین زندانیان باید قدردان زحمات ایشان باشند و این قدردانی یعنی پس از آزادی به زندان برنگردید و شما باید در زندان به فکر اصلاح و تربیت باشید تا ما بتوانیم از تسهیلات حقوقی به نفع شما استفاده کنیم.

مدیرکل زندان‌های استان همدان با بیان این جمله رئیس کل دادگستری استان «زندگی به جای زندان» از همکاران و مددجویان خواست تا در زندان‌های استان بتوانیم این جمله را عملیاتی کنیم.

وی تاکید کرد: این شعار عملیاتی است و فقط همت بلند شما را می‌طلبد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات