خبرهای داغ:
مدیرکل زندان‌های همدان تاکید کرد

لزوم برنامه‌ریزی منسجم برای ارتقاء سطح بهداشت و درمان در زندان‌های همدان

مدیرکل زندان‌های همدان خواستار پیگیری‌های لازم برای بهبود و برنامه‌ریزی منسجم برای ارتقاء سطح بهداشت و درمان در زندان‌های استان همدان شد.
کد خبر: ۹۲۰۰۰۹۸
|
۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷

لزوم برنامه‌ریزی منسجم برای ارتقاء سطح بهداشت و درمان در زندان‌های همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، پژمان پروین در نشست تخصصی با پرسنل بهداشت و درمان اظهار داشت: انجام وظیفه در حوزه بهداشت و درمان کاری سخت و درعین حال ارزشمند است چراکه با سلامت و جان انسان‌ها سر و کار دارد بنابراین ارزیابی مشکلات و آسیب‌های مرتبط با حیطه فعالیت کارکنان امری ضروری است باید با ارائه برنامه‌های آموزشی آنان را از خطر ابتلا به انواع بیماری های روحی و جسمی مصون نگه داریم.

وی با اشاره به سختی کار طبابت به ویژه در محیط زندان‌ها ادامه داد: شما به انسان‌ها خدمات ارائه می‌دهید و در واقع همین است که ارزش آن را بالا می‌برد.

مدیرکل زندان‌های همدان با بیان اهمیت سلامتی جسمی و روحی گفت: ارتقاء بهداشت روانی مددجویان در محیط زندان نیز باید همواره مورد توجه جدی قرار گیرد، بنابراین توجه ویژه به بهداشت و سلامت روانی مددجویان از ضروریات واولویت‌های سازمانی است.

وی همچنین خواستار پیگیری‌های لازم  برای  بهبود و برنامه‌ریزی منسجم برای ارتقاء سطح بهداشت و درمان در زندان‌های استان همدان شد و افزود: سرمایه‌گذاری در اجرای برنامه‌های بهداشتی زندان‌ها نتایج بسیار با ارزشی را در پی خواهد داشت که علاوه بر جبران هزینه‌های مربوطه و پیشگیری از بیماری‌ها، به سلامت جسمی ‌و روحی کارکنان و مددجویان کمک می‌کند.

پروین اظهار کرد: تحقق اهداف و برنامه‌های بهداشتی درمانی در زندان‌ها همکاری تمامی کارکنان را می‌طلبد تا با استفاده از توانمندی‌ها و مشارکت بیشتر و در قالب یک برنامه منسجم  بتوانیم در مسیر تحقق سلامت مددجویان گام برداریم.

در ادامه ضرورت انجام بیماریابی صحیح زندانیان، عدم دخالت سایرکارکنان در حیطه تخصصی بهداشت و درمان، به کار بردن دقت لازم در اعزام زندانیان به بیمارستان‌ها، انجام سم‌پاشی به موقع در زندان‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی تخصصی برای پزشکان و پیزا پزشکان با همکاری پزشکی قانونی استان، جذب پزشکان متخصص، اولویت‌بندی خرید تجهیزات پزشکی برای زندان‌های استان، برگزاری جلسات مداوم روسای زندان‌ها با پرسنل بهداشت و درمان از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.

در ادامه  پرسنل بهداشت و درمان زندان‌های استان همدان  به ایراد نقطه نظرها و سوالات خود پرداختند و از پرسنل بازنشسته بهداشت و درمان و پرسنل ساعی در واحد بهداشت و درمان قدردانی شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات