خبرهای داغ:
استاندار همدان:

مقابله با ویروس کرونا نیازمند یک مبارزه اجتماعی و همراهی مردم است

استاندار همدان گفت: نوع مبارزه با ویروس کرونا کاملا متفاوت است و باید آرایش جنگی متفاوتی در نظر گرفت و یک مقابله جدی و اجتماعی نیاز است که در این صورت می‌توانیم بر این بیماری غلبه کنیم.
کد خبر: ۹۲۲۵۳۵۳
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶

مقابله با ویروس کرونا نیازمند یک مبارزه اجتماعی و همراهی مردم استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدسعید شاهرخی در آیین تجلیل از خبرنگاران فعال در امر اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان همدان، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات اصحاب رسانه و اطلاع رسانی به موقع اخبار به مردم، اظهار داشت: متأسفانه بیشتر کشورهای جهان با معضل ویروس کرونا مواجه هستند.

وی با بیان اینکه برای گذر از این شرایط سخت و دشوار نیازمند عزم ملی بیش از گذشته هستیم، افزود: با بهره‌گیری از تمام امکانات و همراهی مردم با برنامه‌ها و سیاست‌های پیش‌بینی شده می‌توان در این عرصه پیروز و سربلند شد.

استاندار همدان گفت: نوع مبارزه با این ویروس کاملا متفاوت است و باید آرایش جنگی متفاوتی در نظر گرفت و یک مقابله جدی و اجتماعی نیاز است که در این صورت می‌توانیم بر این بیماری غلبه کنیم.

وی بیان کرد: غلبه بر این بیماری دستوری و درمانی نیست چراکه اگر پیشگیری و کنترل نشود هیچ نظام درمانی نمی‌تواند پاسخگوی هجمه عظیم و سرعت شیوع این بیماری شود بنابراین باید همه تلاش‌ها برای پیشگیری از شیوع بیماری باشد تا سیستم و نظام بهداشت و درمان بتواند برای درمان بیماران احتمالی نیز چاره ای بیاندیشد.

شاهرخی اضافه کرد: اگر بنا باشد جلوی شیوع ویروس کرونا را نگیریم به طور حتم نمی‌توان با این میزان نیروی درمانی و بیمارستان از رشد تصاعدی آن جلوگیری کرد چراکه علت غلبه چین بر کرونا، همراهی و مشارکت مردم بود که موفق عمل کرد.

وی گفت: مهمترین رسالت رسانه‌ها در این عرصه اطلاع‌رسانی دقیق و هوشمندانه است و مردم باید بدانند که این ویروس به کسی رحم نمی‌کند و عامل انتقال آن انسان است و ساده‌ترین راه برای پیشگیری از آن این است که در اجتماعات و محافل عمومی حضور پیدا نکنیم.

استاندار همدان ادامه داد: برای پاره شدن زنجیره کرونا مردم باید خود را در خانه قرنطینه کرده و تنها برای خرید ملزمات اصلی از خانه خارج شد و تا زمانی که توصیه‌ها جدی گرفته نشود نمی‌توان امید به رفع هر چه سریع این ویروس داشت.

وی با اشاره به اینکه کادر پزشکی و درمانی در خط مقدم مبارزه هستند، یادآور شد: پرستاران و کادر درمانی همانند رزمندگان در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار گرفتند که قدردان این همه ایثار و فداکاری این قشر تلاش گر و دلسوز هستیم.

شاهرخی گفت: خانه مطبوعات با همکاری روابط عمومی استانداری همدان اقدام به فراخوان برای تهیه فیلم، کلیپ، عکس، دکلمه و دیگر آثار هنری از خدمات پرستاران و کادر درمانی با محوریت تجلیل از این فداکاری‌ها کرده و به برترین آثار در موقع برگزاری جشن ملی شکست کرونا هدایایی اهدا می‌شود.

وی ادامه داد: محتوای این تولیدات باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر افزایش قدردانی مردم از ایثارگری‌ها و زحمات جامعه پزشکی موجب افزایش رعایت نکات بهداشتی از سوی شهروندان برای ریشه‌کن کردن ویروس کرونا شود.

استاندار همدان با بیان اینکه کمیته اطلاع‌رسانی این ویروس هر ۴۸ ساعت یک بار تشکیل جلسه می‌دهد، افزود: باید اطلاع‌رسانی سریع، صحیح و شفاف در اولویت قرار داده شود و به شایعاتی که در فضای مجازی و حقیقی مطرح می‌شود با اطلاعات درست پاسخ داد.

وی عنوان کرد: از همه صنوف به جز آنهایی که توزیع و عرضه کننده مایحتاج و ارزاق مردم هستند تقاضا داریم داوطلبانه واحد صنفی خود را تعطیل کنند چراکه در غیر این صورت احتمال می‌رود ماه‌های بعدی با افزایش شمار مبتلایان به ناچار مجبور به بستن مغازه‌های خود شوند.

شاهرخی با بیان اینکه مسدود کردن خروجی‌های شهر مستلزم یک تصمیم و عزم ملی است نه استانی ابراز داشت: با مسدود کردن یک مسیر نظام اقتصادی و اجتماعی تحت تاثیر قرار می‌گیرد بنابراین تصمیم‌گیری در این باره به صورت ملی روز سه شنبه هفته جاری در ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور اتخاذ می‌شود که کدام ورودی استان‌ها مسدود شوند.

وی ابراز داشت: فرمانداران مکلف به کنترل دقیق ورودی و خروجی‌ها شدند و در صورت مواجهه با افراد مشکوک به ویروس کرونا باید آنها را به مدت ۱۴ روز قرنطینه کنند.

استاندار همدان گفت: در بخش اقتصادی درصدد تأمین ماسک، الکل، شوینده‌ها و ژل و اسپری‌های ضدعفونی کننده هستیم و هم اینک روزانه ۵۰۰ هزار ماسک نیاز است که باید میزان تولید را بر اساس میزان مصرف مدیریت کنیم.

وی خطاب به شهروندان تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز ۹۹ به پویش نوروز بعد از کرونا بپیوندند و از دیدوبازدیدهای نوروزی که تأثیر بسیاری در انتقال ویروس دارد پرهیز کنند و خریدهای شب عید خود را به شب پیروزی بر کرونا موکول کنند که همه باهم جشن می گیریم و ما مسئولین تا پایان این ویروس در خدمت همه مردم هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات