خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه ناحیه ملایر عنوان کرد

سردار سلیمانی، سردار ایده‌های مقاومت

جانشین فرمانده سپاه ناحیه ملایر، سردار سلیمانی را سردار ایده‌های مقاومت دانست و گفت: سردار رشید اسلام در هشت سال دفاع مقدس عملیات‌های بزرگی همچون والفجر ۸ را به پیروزی مبدّل کرد.
کد خبر: ۹۲۱۹۳۳۲
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵

سردار سلیمانی، سردار ایده‌های مقاومتبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، همایش شهر ایده‌های برتر با حضور محققان، اساتید، کارآفرینان و صاحبان ایده و فکر در تالار حافظ دانشگاه ملی ملایر برگزار شد.

این همایش به میزبانی دانشگاه ملی ملایر و با همکاری هسته علمی سپاه ناحیه ملایر، پارک علم و فناوری و مراکز آموزش عالی این شهرستان با هدف شناسایی و معرفی ایده‌های برتر و تبدیل این ایده‌ها به محصول برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه ملایر در این همایش صاحبان فکر و ایده را افرادی با پویایی بالا دانست که با ذهن خلاق و ایده‌های نوآورانه در شرایط سخت بن‌بست‌ها را شکسته و با برداشتن موانع، تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کنند.

سرهنگ علی‌اصغر فارسی، سردار سلیمانی را سردار ایده‌های مقاومت دانست و گفت: سردار رشید اسلام در هشت سال دفاع مقدس عملیات‌های بزرگی همچون والفجر ۸ را به پیروزی مبدّل کرد.

وی با اشاره به ترفندهای آمریکا برای تسلط بر ایران و کشورهای همسایه و ارایه طرحی مبنی بر خاورمیانه بزرگ بیان کرد: با حضور سردار سلیمانی و تشکیل جبهه مقاومت و بسیج مردمی، خاورمیانه به عنوان یک جبهه مقاومت در مقابل طرح‌های آمریکا تبدیل شد؛ این نتیجه ایده برتر است.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه ایده‌های برتر موجب تبدیل تهدیدها به فرصت و گره‌گشایی از مشکلات شد و با روحیه جهادی وارد عرصه شدیم ادامه داد: به واسطه اعمال تحریم‌های سخت، به طرح‌ها و ایده‌های جوانان بها داده شد و بسیاری از مشکلات کشور با این ایده‌های نوآورانه برطرف شد.

وی اظهار داشت: به منظور حمایت از ایده‌های صاحبان فکر شورای اقتصادی شهرستان را تشکیل می‌دهیم و کارآفرینان را در این شورا دعوت می‌کنیم تا مشکلات آنان مطرح، پیگیری و مرتفع شود.

فارسی با بیان اینکه ایده‌های نظامی سردار سلیمانی کمترین هزینه و بیشترین کارایی را داشت افزود: جنگ امروز جنگ اقتصادی است و صاحبان فکر و ایده و کارآفرینان سربازان این عرصه هستند که باید حضوری پررنگ برای پیروزی در این جنگ داشته باشند.

وی خواستار حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات شد و گفت: باید مجلس انقلابی و قوی تشکیل شود.

*ارسال ۴۱ طرح و ایده به همایش شهر ایده‌های برتر ملایر

معاون فرهنگی دانشگاه ملایر نیز در این آیین اظهار داشت: این همایش به مناسبت بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مرد ایده‌های مقاومت و روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی برگزار شد.

حمید نوری انرژی‌های تجدیدپذیر، مدیریت پسماند، مدیریت سبز، برندسازی، تجارت الکترونیک و تولید محصول سالم را از محورهای شهر ایده‌های برتر عنوان کرد و افزود: ایده‌شو یک رویداد جالب کارآفرینی است و به افراد این امکان را می‌دهد تا در محیطی دوستانه به بیان ایده‌های نوآورانه بپردازند.

وی هزینه تمام شده، پیچیدگی ایده، امکان انجام در داخل کشور، راندمان تولید یا ارایه خدمات، زمان مورد نیاز برای انجام مراحل مختلف، توصیف صحیح و بسط ایده، درک صحیح از نقاط قوت و ضعف ایده و منحصر به فرد بودن ایده را از شاخص‌های انتخاب ایده برتر عنوان کرد.

معاون فرهنگی دانشگاه ملایر ادامه داد: ۴۱ طرح و ایده به این همایش ارسال شد که در این همایش ۱۴ نفر از صاحبان ایده در حوزه‌های مختلف طرح و ایده خود را معرفی کردند و تمامی این ایده‌ها مورد حمایت پارک علم و فناوری ملایر قرار گرفتند.

*پذیرش ۷۰ ایده در پارک علم و فناوری ملایر

رییس مرکز رشد واحدهای فناور ملایر نیز ضمن اعلام حمایت از ایده‌های ارایه شده در این همایش بیان کرد: پارک علم و فناوری به طور کامل از این ایده‌ها حمایت می‌کند تا این ایده‌ها تجاری و به محصول تبدیل شوند.

مظفر عسگری با بیان اینکه پارک علم و فناوری مشاوره‌های لازم را برای دانش‌بنیان شدن ایده‌ها ارایه می‌دهد افزود: تسهیلات اولیه حمایتی را در اختیار صاحبان ایده و فکر قرار می‌دهیم.

وی ارایه مشاوره علمی و تخصصی، کمک در ثبت اختراع، ارایه مجوز فناورانه و اختصاص دفتر اولیه به ایده‌پردازان را از دیگر حمایت‌های پارک علم و فناوری برشمرد و ادامه داد: این مرکز با شناسایی صاحبان ایده و طرح و حمایت‌های همه جانبه به صورت رایگان؛ موجب شکوفایی اقتصادی، تولید ثروت و اشتغالزایی می‌شود.

رییس مرکز رشد واحدهای فناور ملایر بیان کرد: از سال ۸۹ تاکنون ۷۰ ایده و طرح در این مرکز پذیرش شده و در حال حاضر ۲۶ واحد در این مرکز مستقر و از حمایت‌های این مرکز بهره‌مند شده‌اند.

عسگری گفت: از ابتدای شکل‌گیری این مرکز تاکنون هشت شرکت دانش‌بنیان شکل گرفته و در حال فعالیت هستند و تعدادی نیز در حال ارزیابی است.

در این همایش ایده‌ها و طرح‌هایی همچون ساخت دستگاه عصاره‌گیری، اسانس و عرق‌گیری، تولید پروبیوتیک مایع، تولید پودر استخوان بدون ژلاتین، تولید مکمل‌های گیاهی، تولید نوشیدنی‌های جایگزین نوشابه، احداث ساختمان سبز و ضد زلزله، سامانه ثبت آگهی خرید و فروش کتاب، عرضه آنلاین محصولات انگور و فرآورده‌های آن ارایه شد.

همچنین ۱۴ ایده برای ارایه در همایش شهر ایده‌های برتر برگزیده شدند و ۶ ایده جایزه نهایی ویژه سردار سلیمانی را دریافت کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات