خبرهای داغ:
استاد دانشگاه‌های شاهرود با تأکید بر اینکه مطالبه‌گری در بخش‌های مختلف ضرورت دارد، گفت: انتخابات عرصه ظهور مطالبه‌گری‌هاست.
کد خبر: ۹۲۱۹۳۸۲
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹
انتخابات عرصه ظهور مطالبه‌گری‌هاستبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مهدی قزوینی در جمع مردم شاهرود در مسجد جوادیه شهنما این شهر اظهار کرد: با نگاه مادی نمی‌توان ماهیت انقلاب اسلامی را درک کرد و باید تاریخ بشر را دید و انقلاب اسلامی را تحلیل کرد.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی را باید در طول تاریخ دید تا دچار لغزش نشد، اضافه کرد: انقلاب اسلامی را باید در حرکت تاریخ بشر دید و باید کتاب‌های تاریخ تمدن ویل دورانت و بحارالانوار را با هم خواند تا انقلاب اسلامی را درک کرد.
استاد دانشگاه‌های شاهرود با بیان اینکه رسالت و هدف پیامبران بر سه اصل امت‌سازی، دولت‌سازی و تمدن‌سازی بوده است، گفت: در تفکر شیعه تاریخ با نبی آغاز می‌شود و با، ولی پایان می‌یابد و هزاران سال زمان برده است تا انقلاب اسلامی شکل بگیرد.
قزوینی با اشاره به اینکه میشل فوکو وقتی می‌خواهد انقلاب اسلامی را تعریف کند، می‌گوید «انقلاب اسلامی تاریخ را پایان داد و تاریخ جدید را آغاز کرد»، افزود: چکیده حرکت انبیای الهی در انقلاب اسلامی به تصویر کشیده می‌شود.
وی تأکید کرد: در انقلاب اسلامی دارد امت‌سازی شکل می‌گیرد و در دل آن دولت‌سازی شکل گرفته و انقلاب اسلامی پیوند بین عالم سیاست و عالم معنویت است و این نگاه در دانشکده‌های علوم سیاسی جهان وجود دارد.
این کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی با بیان اینکه تافلر در کتاب تغییر قدرتش اعلام می‌کند «انقلاب اسلامی از ذهن، ماهیت حرکت بشر را تغییر داده است»، گفت: بزرگ‌ترین هنر انقلاب اسلامی که بعد از ۱۴۰۰ سال عینیت پیدا می‌کند، پیوند امت با، ولی است.
انقلاب اسلامی؛ در حال رسیدن به نقطه اوج
قزوینی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دارد امت‌سازی می‌کند و ولایت و رهبر دارد و این تهدیدی برای قدرت‌های جهان است، اظهار کرد: در تفکر ما، ولی بدون امت اقتدار ندارد و دشمن فهمیده که دلیل عظمت انقلاب اسلامی پیوند، ولی با امت است.
وی با بیان اینکه یک جریان انحرافی در اسلام که از غدیر آغاز شده، تلاش می‌کند پیوند بین امت با، ولی را از هم جدا کند و این جریان در سقیفه شکل می‌گیرد، تصریح کرد: جریان یهودی صحنه‌گردان این موضوع است و با سه جریان منافقین، معاندین و مردم بی‌بصیرت در تلاش برای تحقق این مهم هستند.
این استاد دانشگاه ادامه داد: ۱۴۰۰ سال زمان برده شد تا اندیشه و تفکر شیعه با مجاهدت بتواند این پرده مقابل گفتمان غدیر کشیده شده را کنار بزند و انقلاب اسلامی ماحصلش پیوند امت با، ولی می‌شود.
قزوینی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی دارد به نقطه اوج خود می‌رسد، عنوان کرد: امروز قاسم سلیمانی‌ها به این فهم رسیدند که باید جامعه با، ولی پیوند بخورد و دنیای اسلام متحد شود و شهید قاسم سلیمانی امت را به خارج از مرز‌های جغرافیایی برد و این امت را برای مستضعفین عالم تعریف کرد.
وی با بیان اینکه اگر قرار است تمدن اسلامی در جهان شکل بگیرد و با، ولی آخرالزمان به نقطه اوج خود برسد، باید امت با، ولی گره بخورند، افزود: پیکر شهید قاسم سلیمانی که مرز‌های جغرافیایی را طی می‌کند، در دل تفکر انقلاب اسلامی پرورش یافته و این‌ها ظرفیت‌های انقلاب اسلامی بوده و حتی در دورترین نقاط دنیا اثرگذار است.
این استاد علوم سیاسی دانشگاه‌های شاهرود ضمن تأکید بر پیروی از راه سپهبد شهید قاسم سلیمانی، بیان کرد: این شهید گرانقدر امت اسلامی و مستضعفین را ذیل، ولی تعریف می‌کرد.
قزوینی به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: مشکل ما این است که فهم اطاعت از ولایت در این عرصه انجام نشده است و اقتصاد ما به‌واسطه ضعف مدیریت درون نظام دچار مشکل شد.
مردم و مسؤولان داعشی‌های حوزه اقتصاد را نابود کنند
وی با بیان اینکه چرا امروز همه مشکلات گردن تحریم‌ها افتاده است، به ۶ داعشی حوزه اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: ما توانستیم با همت شهید قاسم سلیمانی داعش را که یک طرح جهانی بود، در بیرون از مرز‌ها نابود کنیم و همین طور برای نابودی داعشی‌های حوزه اقتصاد هم به عزم و اراده نیاز داریم که با تفکر غرب‌گرایانه محقق نمی‌شود.
این کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی با اشاره به داعشی‌های حوزه اقتصاد کشور افزود: تحریم تولیدکننده علیه مردم، تحریم مردم علیه تولیدکننده، تحریم بانک‌ها علیه تولیدکننده، تحریم مدیران علیه مردم، تحریم جریان‌های سیاسی علیه مردم و تحریم والدین علیه فرزندان از داعشی‌های اقتصادی است که باید مردم و مسؤولان با کمک هم این داعشی‌ها را در حوزه اقتصاد نابود کنند.
قزوینی با تأکید بر لزوم مطالبه‌گری در چهار جبهه مهم کشور بیان کرد: نخست مطالبه‌گری در جبهه علمی است و دوم در جبهه فرهنگ‌سازی که گفتمان انقلاب باید تبدیل به باور عمومی شود که ما می‌توانیم.
وی با تأکید بر اینکه انتخابات عرصه ظهور و بروز مطالبه‌گری‌ها است، خاطرنشان کرد: سوم مطالبه‌گری در جبهه سیاسی است که در راستای امر به معروف و نهی از منکر مردم و مسؤولان ضرورت دارد و چهارم مطالبه‌گری در فضای اجتماعی است که نسبت به آسیب‌های اجتماعی دغدغه داشته باشیم و به این سمت حرکت کنیم.
این مراسم به همت پایگاه امام حسن مجتبی (ع) حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا (ص) و هیات امنا مسجد برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها