خبرهای داغ:

هر ،رای ما یک موشک به امریکا است

فرمانده سپاه مسجدسلیمان گفت : انتظار می رود انتخابات پرشوری در این هفته داشته باشیم باید عنوان کنم هر ،رای ما یک موشک به قلب آمریکا و دشمنان ایران زمین است .
کد خبر: ۹۲۱۹۴۶۷
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خوزستان در مسجدسلیمان ویژه برنامه میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت مقام زن و روز مادر با حضور فرمانده سپاه پاسداران ؛ مدیر کل حوزه هنری استان خوزستان ؛ جمعی از مسئولین ادارات و، بسیجیان و اقشار مختلف مردم روز دوشنبه ۹۸/۱۱/۲۸ در سالن اجتماعات سینما نفت باشگاه مرکزی برگزار شد.

 

جناب سرهنگ رحیمی حسینی فرمانده سپاه پاسداران مسجدسلیمان ضمن تبریک و گرامیداشت روز میلاد باسعادت حضرت فاطمه (س) در بیان فضائل ایشان اظهارکرد:
یکی از القاب حضرت فاطمه ام ابیها یعنی مادر پدر بود چرا که هم برای پدرش مادری کرد در عین حال همسری فداکار و مادری نمونه بودند ضمن اینکه ایشان اولین فدایی راه ولایت بودند.

وی گفت : حضرت فاطمه (س) راهبری زنان جامعه را برعهده شدند و سرور زنان هردو عالم بودند زنی که علاوه براینکه خودش و پدرش معصوم بودند همسر امام معصوم و مادر دو امام معصوم نیز بودند بانویی با این عظمت و چنین مقام بزرگی در این کره زمین تنهاهجده سال عمر کردند.
رحیمی حسینی افزود: این بانوی گرانقدر که در سن پایین ازدواج کرد مادر بی بی زینب (س) پیام رسان کربلا و مادر بزرگ امامان معصوم دیگر می شوند.
وی اضافه کرد: باید تلاش کنیم ویژگی های حضرت زهرا (س) را بیشتر بشناسیم چرا که ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) فراوان است اگر این ویژگی ها را بهتر بشناسیم به زندگی ما بهتر رنگ و بوی بهتری خواهد داد.
فرمانده سپاه پاسدارامن مسجدسلیمان توضیح داد: این نکته را یادآوری کنم که ما در سال گذشته رتبه اول در شهر و استان را در بحث طلاق از ان خود کردیم و اگر سبک زندگی ما
حول محور زندگی حضرت زهرا (س) باشد این طلاق هایی که امروزه شاهد ان هستیم رخ نخواهد داد .
وی به اهمیت حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه پرداخت و مطرح کرد: انتظار می رود انتخابات پرشوری در این هفته داشته باشیم باید عنوان کنم هررای یک موشک به قلب آمریکا و دشمنان ایران زمین است .
وی افزود : حتی اگر از هیچ یک کدام از کاندیدا خوشتان نیاید همین که پای رای بیایید هررای یک موشک به قلب امریکا است و رای خود را به صندوق رای خواهیم انداخت .
در ادامه سید شهاب الدین طباطبایی مدیر کل حوزه هنری استان خوزستان به عنوان سخنران ویژه این برنامه ضمن تبریک این روز و گرامیداشت مقام مادر و زن اظهار کرد:
آخرین فیلمی که تهیه و تولید کرد م و به جشنواره مهر مادری نیز راه پیدا کرد فیلم کوتاه مادر برفی بود. وی در تشریح این فیلم افزود : این فیلم ؛ اولین فیلم کوتاه بختیاری برنده جایزه اول جشنواره مهر مادری است که با موضوع شیر زنان بختیاری با توجه به محرومیت ها و سختی ها و یک سری مسائل و خرافات که زنان بختیاری در زندگی عشایری با آن ها روبه رو هستند می پردازد .
وی گفت : این فیلم در پاسداشت مقام مادر
در جشنواره های جهانی هم پذیرفته شد.و در ان جاهم به رقایت خواهد پرداخت.
طباطبایی گفت : دا در زبان بختیاری کلمه مقدسی است و به معنای کسی است که دهنده و بخشنده است و همان طور که از واژه آن پیداست مادر به ما ارزش ، زندگی و اصالت
می دهد.
وی عنوان کرد: مادر به ما عشق می دهد شاید بزرگترین دلیل که به آن اختصاص یافته است همین است در واقع مادر سرچشمه همه خوبی هاست ،پیامبر( ص ) فرمودند بهشت زیر پای مادران است چرا که شان و مقام مادری شان عظیمی است نباید مادر بودن را دست کم بگیرید .
طباطبایی عنوان کرد : ما در تاریخ اسطورهای فراوانی داریم اما در تاریخ معاصر اسطوره واقعی همچون حاج قاسم سلیمانی را داریم
حاج قاسم یک شخصیت بختیاری و لر است از ماست کسی است که دنیارا به تخسین خود وا داشته است و در دامن مادری شجاع و پاکدامن پرورش یافته است.
وی ادامه داد: تربیت یک فرزند صالح و خدمتگزار برای جامعه بشری آن قدر به مقام مادر اعتبار می دهد که همه در تحسین این فرزند می گویند شیر مادر حلالش.
این مقام مسئول مطرح کرد: مادر بودن بالاترین شان و مقام است به گونه ای که به حضرت زهرا (س) لقب ام ابیها یعنی مادر پدر می دهند.
در واقع پیغمبر شانی بالاتر از این برای فاطمه سراغ ندارد.
وی ادامه داد: امام خمینی (ره ) یکی از فرزندان حضرت زهرا (س) است و کسی است که غبار را از چهره اسلام زدوده و مقام معظم رهبری به عنوان یکی دیگر از فرزندان حضرت زهرا (س) شاگرد امام خمینی (ره ) است و یکی دیگر از شاگردهای امام خارج از مرزها یک روحانی سیاهپوست به نام شیخ زکزاکی است.
طباطبایی خاطر نشان کرد: این گونه تربیت تربیت مادرانه ای است که امام (ره ) فرمودند مادرم ما را تربیت کرده است چون پدرم در کودکی کشته شد مقام معظم رهبری در تمجید مادرش نیز گفت که مادرش قران شناس و حافظ شناس بود.
وی توضیح داد : البته چون پدران بیرون خانه در گیر تلاش و زحمت برای شان اجتماعی خانه هستند لذا تربیتی که بچه می گیرد از مادر می گیرد.
طباطبایی تصریح کرد: مقامی که اسلام برای مادر ارزش قائل شده است در هیچ مکتبی دیده نشده است ،بالاترین مراتب تکریم مادر در دین اسلام دیده شده است.
وی در بخش دیگر سخنان خود ادامه داد: زنان و بانوان بدانند در جاههایی که می توانند تاثیر گذار باشند در س بخوانند و تخصص بگیرند اما به فکر مدرک نباشید با علم و دانشی که کسب میی کنند می توانند بچه های بهتری تربیت کنند ضمن اینکه در بسیاری از کارها به مردان مشاوره بدهید.
مدیر کل حوزه هنری استان خوزستان اظهار کرد: به عنوان کسی که در حوزه سینما تخصصی کار کرده ام باید عنوان کنم که دنیای سینما و دنیای رسانه زن را به عنوان ابزار استفاده می کند از دختر برای شان شریف بودن دختر استفاده
نمی کند جای مادر در فیلم هالیودی حاشیه ای است.
وی مطرح کرد: امروز تفکر غربی می گوید پدران و مادران باید خانه سالمندان بروند در حالی که اسلام می گوید هرچه قدر سنش بالاتر برود دعایشان گیراتر است،در فرهنگ‌بختیاری هرچه سن بالاتر برود به وی بی بی می گویند.

طباطبایی تصریح کرد: امروز دشمن تلاش می کند فرهنگ‌غرب را تحمیل کند باید مواظب باشیم اگر این فرهنگ‌غلط جاگیر شد خودمان در آن گرفتادر می شویم .
وی خاطر نشان کرد: فرهنگ‌دینی برای والدین و انسان های ریش سفید بسیار حرمت قائل شده است.
وی افزود : همه از یک ایل و تباریم بختیاری ها شناسنامه زاگرس هستند همه باید از این تاریخ و شناسنامه خود مراقبت کنیم و ریشه هایمان را تقویت کنیم .
وی در خاتمه افزود : به عنوان کسی که در در حوزه هنر فیلم و سینما فعالیت می کند هرفیلمی که تولید کردم با گویش بختیاری بود و هدف این بود که این گویش حفظ شود.

از حواشی جالب این برنامه شعر خوانی به زبان بختیاری مدیر کل حوزه هنری و همچنین مولودی خوانی وی به مناسبت روز زن بود ؛ ضمن اینکه اجرای دیدنی علی قنبری و گودرز ظاهری به عنوان مجریان برنامه و اجرای گروه سرود دانش اموزان طرح شهید بهنام محمدی پایگاه راضیه (س) هچنین اجرای موسیقی شیخ رباط خواننده بختیاری به این برنامه شور خاصی بخشید همچنین مادر شهید بهنام محمدی از دیگر میهمانان ویژه این برنامه بود.
در پایان به قید قرعه به اسامی بانوانی که به نام فاطمه و زهرا مزین بودند و در برنامه حضور داشتند هدایایی به رسم یادبود تقدیم شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها