خبرهای داغ:
حجت الاسلام اکرمی:

رجب ماه رحمت است

استاد حوزه عنوان کرد: رجب ماه رحمت فراوان است که خداوند از همه طرف رحمت خود را در اختیار بندگان قرار می‌دهد، بندگان خالص تنها به خدا امید دارند تا از بخشش الهی بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۹۲۲۰۵۴۴
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام «سیدرضا اکرمی» در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و گفت: حضرت زهرا(س) فرمودند من از دنیای شما سه چیز تلاوت قرآن، نگاه به سیمای پیامبر(ص)، انفاق فی‌سبیل‌الله را دوست دارم.

این استاد حوزه علمیه افزود: بر اساس توصیه حضرت زهرا(س) هر میزان توان دارید قرآن قرائت کنید، با تلاوت قرآن شما می‌توانید آرامش بگیرید.

وی با بیان اینکه حضرت رسول(ص) ظاهری همچون ما دارد اما باطن ایشان پیامبری خداوند است، تاکید کرد: سیمای پیامبر(ص)، نور، عدل، علم، حیا، وفا صمیمت و اخلاق است، پیامبر اکرم(ص) مردم را تنها با قرآن هدایت نکرد بلکه با اخلاق نیک و تواضع خود هم آنها را هدایت کرد.

حجت‌الاسلام اکرمی ادامه داد: پیامبر خدا(ص) در جمع به گونه‌ای می‌نشستند که شاخص نباشند اما با تواضع و اخلاق نیک بین مردم شاخص شدند. هیچ کس از محضر رسول خدا(ص) دست خالی نمی‌رفت،  اگر حاجت کسی برآورده نمی‌شد او را به درب خانه حضرت فاطمه زهرا(س) می‌فرستادند.

وی با اشاره به بخش دیگر بیانات حضرت زهرا(س) مبنی بر اینکه هر چه برای شما امکان دارد در راه خدا انفاق کنید، ابراز کرد: حضرت فاطمه(س) همه درآمد باغ فدک را انفاق می‌کردند، دشمن با گرفتن باغ فدک از ایشان می‌خواست دست حضرت زهرا(س) خالی باشد که ایشان شرمنده مراجعه کنندگان شوند. 

یک استاد حوزه با بیان اینکه ماه اسفند در حال تمام شدن و سال جدید در راه است، گفت: بسیاری از فقرا نیاز دارند که برای فرزندان خود پوشاک و برای عید اقلامی را تهیه کنند تا هر میزان توان دارید آنها را یاری کنید.

حجت‌الاسلام اکرمی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در نماز عید فطر فرمودند اگر مردم صله رحم را رعایت کنند برکات فراوانی برای آنها دارد، اظهار کرد: به هر مقدار ممکن است اقوام نیازمند را کمک کنید.

وی با بیان اینکه ماه رجب امتیازات زیادی دارد، ابراز کرد: رجب ماه رحمت فراوان است که خداوند از همه طرف رحمت خود را در اختیار بندگان قرار می‌دهد، بندگان خالص تنها به خدا امید دارند که از بخشش الهی استفاده کنند.

این استاد حوزه با بیان اینکه اول سال ۹۹ با شهادت امام موسی کاظم(ع) آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: برای رضای خدا هر کاری از تلاوت قرآن، عبادت مستحبی یا کمک به فقرا را انجام دهیم که به یاری خداوند مشکلات ما برطرف شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها