خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: بارندگی تا صبح امروز در بیشتر شهرستان‌ها ادامه داشت و بیشترین میزان آن مربوط به نهاوند با ۱۲۱.۶ میلیمتر سپس تویسرکان با ۱۱۳.۸ میلیمتر است که با حضور و تدبیر به موقع تیم مدیریت بحران در نهاوند از برون بحران جلوگیری شد.
کد خبر: ۹۲۲۱۱۳۶
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵

بیشترین میزان بارندگی‌ها مربوط با ۱۲۱.۶ میلیمتر در نهاوند بودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمودرضا عراقی با بیان اینکه 7 میلیارد تومان از محل اعتبارات سیلاب سال جاری به آب منطقه‌ای این استان برای لایروبی رودخانه‌ها اختصاص یافته و هزینه شد، بیان کرد: اختصاص این میزان اعتبار و لایروبی رودخانه‌ها توسط آب منطقه‌ای موجب باز شدن مسیر آب و جلوگیری از انحراف آن به حاشیه رودخانه و ورود به منازل شد.

وی اظهار داشت: بارندگی تا صبح امروز در بیشتر شهرستان‌ها ادامه داشت و بیشترین میزان آن مربوط به نهاوند با ۱۲۱.۶ میلیمتر سپس تویسرکان با ۱۱۳.۸ میلیمتر است که با حضور و تدبیر به موقع تیم مدیریت بحران در نهاوند از برون بحران جلوگیری شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان ادامه‌ داد: تیم مدیریت بحران شبانه روز با حضور در مناطق بحرانی به ویژه روستاهای «لیلان» و «بالا جوب» از رودخانه ها و مسیر سیلاب بازدید کردند.

عراقی اضافه کرد: در این منطقه هر چند سیلاب شاخه‌های درختان را حمل و در کنار پل انداخته و آب وارد روستا شده بود اما خسارت جدی وارد نشد؛ بنابراین با استفاده از بیل مکانیکی و پاکسازی و لایروبی دهانه، مشکل حل شد.

وی ادامه داد: هم اینک نمی‌توان آمار دقیقی از میزان خسارت سیل به استان همدان ارائه کرد بلکه باید بر اساس فهرست‌های پیش‌بینی شده، مولفه‌های مختلفی مورد ارزیابی قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۱۲۱ میلیمتر آب باران را از استان همدان عبور دادیم و کمترین خسارت مالی به اهالی این استان وارد شد.

عراقی یادآوری کرد: اگر پیشتر رودخانه ها و دهانه پل‌ها لایروبی نشده بودند هم اینک به بسیاری از روستاها آسیب جدی وارد شده و احتمال تلفات جانی و مالی بالا می رفت.

وی با عنوان اینکه تجربه سیل فرودین امسال موجب شد که ما به خوبی این موضوع را مدیریت کنیم اظهار داشت: باز کردن سدها پیش از بروز سیلاب صورت گرفته بود و آنها ظرفیت ۱۰ میلیون متر مکعب آب را داشتند؛ هر چند مقرر شد که دوباره دریچه برخی سدها به منظور افزایش ظرفیت باز شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات