مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد:
طهمورث فتاحی گفت: استان چهارمحال و بختیاری رتبه اول کشوری را در بحث سرمایه‌گذاری صنایع تبدیلی و تکمیلی دارد.
کد خبر: ۹۲۲۱۱۹۲
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی فرایندی چند بُعدی است، که علاوه بر توسعه بخش کشاورزی، منجر به توسعه روستاها می‌شود و امسال ۹۴۰ میلیارد ریال در صنایع تبدیلی و تکمیلی استان سرمایه‌گذاری شد.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی فرایندی چند بُعدی است، که علاوه بر توسعه بخش کشاورزی، منجر به توسعه روستاها می‌شود و امسال ۹۴۰ میلیارد ریال در صنایع تبدیلی و تکمیلی استان سرمایه‌گذاری شد.

طهمورث فتاحی گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در روستاها موجب افزایش درآمد روستاییان، افزایش بهره‌وری، کمک به کاهش ضایعات بخش کشاورزی، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و کمک به اشتغال موجود می‌کند

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در استان ۹۴۰ میلیارد ریال(۹۴ میلیارد تومان) سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی و غذایی انجام شده است که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی داشته است.

فتاحی گفت: در این مدت ۲۹ فقره جواز تاسیس صنایع تبدیلی و تکمیلی در نواحی صنعتی استان با سرمایه‌گذاری اولیه یک هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال(۱۱۴ میلیارد تومان) در زمینه سردخانه، فرآوری ماهی، فرآوری بادام، تولید خوراک آبزیان، تولید خوراک دام و سایر بخش‌های کشاورزی صادر و با صدور این جوازها، زمینه اشتغال یک هزار نفر در استان فراهم شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۲۵۰ واحد فعال صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی است که طی ۵ سال گذشته ۲۰ سردخانه دو مداره استاندارد با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن به سردخانه‌های موجود افزوده شده است.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: خوشبختانه گنجایش سردخانه‌های موجود در چهارمحال و بختیاری بالاست و علاوه بر تامین نیاز داخل استان، نیاز استان‌های همجوار را تامین می‌کند.

به گفته وی، طبق ارزیابی‌های انجام شده، چهارمحال و بختیاری رتبه اول کشوری را در بحث سرمایه‌گذاری صنایع تبدیلی و تکمیلی دارد و عمده صادرات انجام شده طی سال گذشته در بخش کشاورزی منوط به وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان بوده است.

ارسال نظرات