خبرهای داغ:
پزشک متخصص بیماری‌های عفونی در همدان:

جو روانی حاکم بر جامعه نسبت به کروناویروس کاذب و تا حدی بازی سیاسی اقتصادی است

پزشک متخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان سینای همدان گفت: این بیماری کم خطرتر از آنفلوانزا است و جو روانی حاکم بر جامعه نسبت به این ویروس کاذب و تا حدودی بازی رسانه‌ای سیاسی اقتصادی برای ضربه زدن به کشور است.
کد خبر: ۹۲۲۱۴۸۵
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳

جو روانی حاکم بر جامعه نسبت به کروناویروس کاذب و تا حدی بازی سیاسی اقتصادی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، کارگاه توجیهی شناخت و پیشگیری از بیماری کروناویروس در تیپ انصارالحسین(ع) استان همدان برگزار شد.

پزشک متخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان سینای همدان در این برنامه با تشریح منشاء و ساختار این ویروس گفت: این بیماری یک بیماری ساده و عادی و بسیاری کم خطرتر از آنفلوانزا است و جو روانی حاکم بر جامعه نسبت به این ویروس کاذب و تا حدودی بازی رسانه‌ای سیاسی اقتصادی برای ضربه زدن به کشور است.

دکتر حمیدیان با بیان اینکه تنها علت جدی بودن مسئه سریع الانتشار بودن این ویروس است وگرنه حتی مبتلایان به این ویروس هم نباید نگران باشند، افزود: البته همه باید دقت نظر داشته باشند و اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.

وی با اشاره به راه‌های پیشگیری از ابتلاء اظهار داشت: تنها راه انتقال ویروس ورود از راه عطسه یا سرفه فرد بیمار و یا دست و روبوسی و سپس انتقال دادن آن از راه چشم، دهان و یا بینی است.

این پزشک بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه ماسک برای همه افراد توصیه نمی‌شود، گفت: تنها کسانی که مبتلا به این بیماری و یا مشکوک به این ویروس هستند پس از مراجعه و تشخیص، خود را در خانه قرنطینه کنند.

وی گفت: به علت بالا بودن سیستم ایمنی بدن کودکان، تاکنون گروه‌های سنی کمتر از 10 سال در دنیا به ویروس مبتلا نشده و یا سریع بهبود یافته‌اند.

دکتر حمیدیان همچنین با اشاره به یک مورد مشکوک ابتلا به کرونا در استان همدان گفت: این یک مورد نیز رو به بهبودی است اگر چه نتیجه آزمایشات وی هنوز ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات