خبرهای داغ:
«رویکرد انقلابی» نه تنها عامل به وجود آورنده مشکلات اقتصادی و سیاسی نیست بلکه نیروی محرکه‌ای است برای تأمین منافع ملی در عرصه‌های داخلی و خارجی.
کد خبر: ۹۲۲۲۵۷۱
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،از سال ۹۴ به این سو که مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور به ویژه با گرانی، رکود، بیکاری و تورم خود را نشان داد و عملاً اثبات شد که با ایجاد توافقنامه‌های حقوقی نمی‌توان مشکلات داخلی را مرتفع کرد، افکار عمومی داخلی بار دیگر به این تلقی رسیده است که رویکرد انقلابی می‌تواند اوضاع داخلی و بین‌المللی کشور را بهبود بخشیده و امید و خودباوری ملی را احیا کند
«مدیریت انقلابی» گمشده امروز کشور در عرصه اجرایی و قانونگذاری است؛ عنصری که در آوردگاه‌های انتخاباتی توسط وابستگان به یک جریان خاص سیاسی به عنوان عامل افزایش فشار‌های بین‌المللی و تحریم‌های اقتصادی- معیشتی معرفی شد و امروز با توجه به رخداد‌های داخلی و بین‌المللی کشور طی شش سال اخیر، افکار عمومی به این باور رسیده است که «رویکرد انقلابی» نه تنها عامل به وجود آورنده مشکلات اقتصادی و سیاسی نیست بلکه نیروی محرکه‌ای است برای تأمین منافع ملی در عرصه‌های داخلی و خارجی.

یک طیف سیاسی با پروگاندای رسانه‌ای و روانی توانست بعد از شکست انتخاباتی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ و با افزایش مشکلات اقتصادی در سال‌های ۹۰ تا ۹۲، حداقل بخش مهمی از جامعه را به این باور برساند که می‌توان با تغییر رویکرد کشور از «رویکرد انقلابی» به «رویکرد سازش‌گرایانه» در عرصه مدیریتی و اجرایی و حتی نهاد قانونگذاری کشور، مشکلات کشور را کاهش چشمگیری داد و گزاره تهدید نظامی، تحریم را برای همیشه حذف کرد.

بارقه‌های امید با مجلس یازدهم
رهبران، تئوریسین‌ها و رسانه‌های پرشمار این جناح با همراهی و حمایت‌های گسترده شبکه‌های فارسی‌زبان وابسته به مراکز جاسوسی غربی توانستند هجمه‌های گسترده‌ای به مفاهیم و اصول انقلابی کشور را سازماندهی کنند و در مهم‌ترین تغییر، برجام را به عنوان مهم‌ترین سند ایجاد تغییر رویکرد در نظام اسلامی به وجود بیاورند.
از سال ۹۴ به این سو که مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور به ویژه با گرانی، رکود، بیکاری و تورم خود را نشان داد و عملاً اثبات شد که با ایجاد توافقنامه‌های متقن حقوقی نمی‌توان مشکلات داخلی را مرتفع کرد، افکار عمومی داخلی بار دیگر به این تلقی رسیده است که رویکرد انقلابی می‌تواند اوضاع داخلی و بین‌المللی کشور را بهبود بخشیده و امید و خودباوری ملی را احیا کند.
امروز با تغییر ترکیب مجلس یازدهم بارقه‌ای از امید به وجود آمده است که با تغییر رویکرد مجلس آتی با توجه به ترکیب جدید شکل گرفته این حس امیدواری شکل گرفته است تا دولت آینده نیز به سمت رویکرد انقلابی برای مرتفع کردن مشکلات داخلی کشور تغییر کند.

انقلاب مدیریتی ضرورت تام دارد
امیر محبیان استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگویی درباره پیام رأی مردم در انتخابات دوم اسفند گفت: مسائل کشور ما چندان پنهان و پیچیده نیست و خواست مردم هم در اساس تفاوتی با سایر ملل ندارد. مردم خواهان زندگی با آرامش و آسودگی هستند و این واقعیت که کشور ما تحت فشار است نیز قابل درک است.

وی افزود: به نظر می‌رسد مدیریت اجرایی در کشور ما نتوانسته شرایط مطلوب را ایجاد کند و حتی در سطح حداقلی هم در مواردی آسایش و آرامش تأمین نشده بلکه به نظر می‌رسد به دلیل ناتوانی مدیریتی، گاهی آرامش و آسایش موجود هم مخدوش شده است، البته نباید منکر زحمات بعضی از مدیران پاک و تلاشگر شد، اما واقعیت این است که احساس مردم از اوضاع برای آن‌ها تصویر رضایتمندانه‌ای ایجاد نمی‌کند. اساساً توقع مردم ما زیاد نیست ولی متأسفانه کار‌های نیمه‌تمام بسیار و ضعف‌های مدیریتی با توجیهات نامقبول همگی موجب نارضایتی شده است.
این فعال سیاسی با بیان اینکه به نظر من انقلاب مدیریتی ضرورت تام دارد، افزود: انقلاب مدیریتی یعنی کنار نهادن مدیران ناکارآمد با ارزیابی‌های دقیق و جایگزین کردن مدیران کارآمد.

به نظر می‌رسد باید مدیریت در کشور را فراجناحی دید. اهمیت ندارد مدیر از چه جناحی است، مهم کارآمد بودن و حل بهینه مشکلات مردم است. مدیر انقلابی باید به معنای مدیر کارآمد باشد و گرایش سیاسی تا زمانی که مدیر کارآمد و خدمتگزار است، نباید مانع خدمت شمرده شود.
این فعال سیاسی ضمن نفی سیاسی کردن حوزه مدیریت گفت: اگر حوزه مدیریت را بر اساس نگرش سیاسی و جناحی محض یا امنیتی محض نگاه کنیم، عملاً بخش زیادی از ظرفیت‌ها حذف می‌شوند، چه رسد به آنکه فامیل‌بازی و رفیق‌بازی هم بر آن افزوده شود و اگر حوزه مدیریت اصلاح شود، خواهید دید جلب رضایت مردم دشوار نیست.

مجلس نیاز به نظارت درونی دارد
علی‌اکبر کریمی نیز با اشاره به اینکه اغلب مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به منتقدان جدی دولت رأی دادند، اظهار داشت: پیام این انتخاب مردم آن بود که آنان نسبت به شرایط موجود در دولت و مجلس دهم گلایه و نارضایتی دارند و انتظارشان این است که برای حل مشکلات کشور و پیگیری مطالبات آنان اقدامات جدی انجام شود.
وی افزود: مردم با انتخاب نیرو‌های انقلابی، پیام واضح و روشنی را به طیف اصلاح‌طلبان و همچنین اعتدالیون طرفدار دولت دادند مبنی بر اینکه از عملکرد آن‌ها راضی نیستند و به همین دلیل گزینه‌ها و نامزد‌های این جناح‌های سیاسی را خیلی کم مورد اقبال قرار دادند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم در این دوره از انتخابات اقبال بسیار زیادی به نیرو‌های انقلابی نشان دادند، تصریح کرد: انتظار مردم از منتخبان مجلس یازدهم و نیرو‌های انقلابی این است که آنان در مجلس بعدی گام‌های بلند و مؤثری برای پیگیری و حل مشکلات مردم بردارند.
کریمی تأکید کرد: منتخبان مردم در مجلس یازدهم که عمدتاً از طیف نیرو‌های انقلابی و ارزشی هستند، باید در سپاس و تقدیر از مردم به جهت انتخاب‌شان، نهایت دقت را در عملکردشان داشته باشند و تلاش و مجاهدت بسیار زیادی برای پیگیری مشکلات مردم کنند.

وی بیان کرد: وحدت و انسجام نمایندگان مجلس یازدهم می‌تواند زمینه‌ساز حرکت به سمت پیگیری مطالبات مردم و حل مشکلات آنان باشد.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قطعاً مجلس نیاز به تقویت و نظارت درونی برای جلوگیری از هر گونه تخلف نمایندگان دارد که این ساز و کار قانونی باید در مجلس آینده تقویت شود.

امیر عباس رسولی -  روزنامه جوان

ارسال نظرات
پر بیننده ها