خبرهای داغ:

چرا سلبریتی های ایران همواره رفتار نامناسب از خود بروز می دهند؟

کسی منکر کارکرد سلبریتی ها نیست اما چرا این افراد رفتار مناسبی در این حال و اوضاع از خودشان بروز نمی دهد. به نظر می رسد که این افراد فقط بایستی کمی به اطراف و کشورهای دیگر نگاه کنند و ببیند سلبریتی های این جوامع چه رفتاری در زمان بحران از خود بروز می دهد و با احساس مسئولیت بیشتری به جامعه نگاه کنند.
کد خبر: ۹۲۲۴۱۲۶
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج  - امیر حمزه نژاد: سلبریتی ها به عنوان افرادی که مرکز توجه فروانی خصوصا در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هستند، می توانند پیام های زیادی را به مردم خصوصا جوانان ارسال کنند و ازاین رو منشا اثر شوند.
این روزها که کشور دچار مشکلات مختلفی از جمله بروز و شیوع ویروس کووید ۱۹ است، کارکرد سلبریتی‌ها با توجه به این وجه رسانه‌ای بسیار می تواند اثرگذار باشد. اما متاسفانه دیده می شود که برخی از این افراد در قامت هنر و هنرمند دست به سودجویی می زنند و یا افعال و کارهایی از آنها سر می زند که مناسب این شرایط نیست.
چندی پیش بود که یکی از سلبریتی ها در تبلیغاتی شرکت و دارویی برای درمان کبد چرب تبلیغ کرد. ولی جالب است که وی با سوء استفاده از این فضا عنوان کرد که این دارو برای بهبود ویروس کرونا نیز تجویز می شود. اینکه این دارو چیست و از چه مرکز بهداشتی مورد تایید قرار گرفته است و آیا در خصوص بهبود بیماری کبد چرب می تواند تاثیرگذار باشد خود جای سئوال دارد و نمی توان صرفا اینکه یک سلبریتی آنرا تبلیغ می کند، آنرا تایید نمود اما مشکل اساسی اینجاست که اگر کمی اخبار بین المللی درخصوص موضوع ویروس کرونا را دنبال کنیم می بینم که نه تنها هنوز دارو و درمان قطعی برای این بیماری کشف نشده است بلکه بسیاری از کارشناسان در این حوزه سعی می کنند به کشفیاتی نائل شوند اما برای آزمایش و تایید آن هنوز سازمان بهداشت جهانی حرف و سخن متقنی نزده است. حالا یک سلبریتی فقط به خاطر سود بیشتر و در زمانی که مردم نگران سلامت خود و خانواده شان هستند از این مسئله سوء استفاده می کند؛ موضوعی که نمی توان از لحاظ انسانی و قانونی به همین راحتی از کنار آن گذشت.
همچنین در شرایطی که مردم درگیر این بیماری هستند و برخی از هموطنان متاسفانه عزیزانشان را در این شرایط از دست داده اند و نگرانی در جامعه پراکنده شده است، یکی دیگر از سلبریتی‌ها اقدام به ایجاد یک چالش اینترنتی و مجازی کرده است. جالب است که وی با اجرای حرکات موزونی مطرح می کند که باید به مردم و خصوصا کادر پزشکی روحیه داد. روشی که از سوی بسیاری حتی سلبریتی های دیگر مورد نکوهش قرار گرفت و بیان شد که این موضوع مناسب شرایط حال و اصلا به درد جامعه نمی خورد. هرچند که در اصل موضوع حرکت موزون هم حرف و حدیث هایی وجود دارد و با فرهنگ جامعه ایرانی چندان خوانا نیست.
با این شرایط سئوال اساسی اینجاست، کسی منکر کارکرد سلبریتی ها نیست اما چرا این افراد رفتار مناسبی در این حال و اوضاع از خودشان بروز نمی دهد. به نظر می رسد که این افراد فقط بایستی کمی به اطراف و کشورهای دیگر نگاه کنند و ببیند سلبریتی های این جوامع چه رفتاری در زمان بحران از خود بروز می دهد و با احساس مسئولیت بیشتری به جامعه نگاه کنند. در کشورهایی مانند کره جنوبی شاهدیم که سلبریتی ها با اعطای پول و کمک های آموزشی که از کارشناسان فرا گرفته اند، در حال کمک رسانی هستند. کمپین های کمک های مردم و آموزش های عمومی راه انداختند. از مردم می خواهند که برای اینکه زنجیره شیوع این ویروس قطع شود، در خانه بمانند و همچنین با کارهایی که به مردم پیشنهاد می کنند آنها را در گذراندن این اوضاع سخت یاری می دهد.
به نظر می رسد سلبریتی های ایرانی در شرایط مختلف خصوصا بحرانی نمی دانند چه کار بکنند و هر روز شاهد ایجاد یک رفتار ناپسند و غیراصولی از این افراد هستیم که ماهیت متاسفانه سطح پایین رفتاری و ذهنی آنان را نشان می دهد. با این شرایط کشور نیاز به افرادی فرهیخته و اثرگذار دارد که به جای سبک بازی و رفتارهای نامناسب همدرد و همیار مردم باشند و آنان را در جهت عبور از بحران کمک کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار