ما زنده‌ایم، حکایاتی شگفت انگیز از حضور و ظهور شهدا در زندگی امروزی ما را روایت کرده است. این کتاب تفسیری است بر سه کلمه از قرآن کریم (عند ربهم یرزقون) و به عبارت دیگر این سه کلمه از کلام الله مجید...
کد خبر: ۹۲۲۵۲۵۹
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، کتاب «ما زنده‌ایم» درباره شهیدان والامقام ایران اسلامی است که داستان‌های کوتاه و بلند زیادی درباره شهدا، از جمله رادمردان شهید استان اصفهان در آن جای گرفته است.

ما زنده‌ایم/ روایتی از زنده بودن شهدا/تو توبه‌نامه را بنویس/ امضاء کردنش با من

 

بسم رب الشهدا و الصدیقین

به آنان که در راه خدا کشته شوند مرده نگویید، بلکه زنده ابدی هستند و لیکن همه شما این حقیقت را درنخواهید یافت، (سوره بقره آیه 154)
ما زنده‌ایم، حکایاتی شگفت انگیز از حضور و ظهور شهدا در زندگی امروزی ما را روایت کرده است. این کتاب تفسیری است بر سه کلمه از قرآن کریم (عند ربهم یرزقون) و به عبارت دیگر این سه کلمه از کلام الله مجید تاییدی هستند بر مطالب این کتاب.

در پیاده روهای صفحات این کتاب که شروع به قدم زدن می‌کنی، گاهی هوایی بس بهاری را تجربه می‌کنی، که نشان از شور و پاکی و اخلاص شهدا دارد. در بعضی مواقع هوای گرم تابستان را در خاطرت مجسم می‌کنی که روایتگر تابش آفتاب گرم خوزستان بر پیکر شرحه شرحه شهدای گمنام است. در بسیاری از موارد پاییز را به خوبی لمس می‌کنی، آنجا که برگهای دلت برای لحظاتی از تنه تنومند درخت دنیا جدا می‌شود و در فضای معنویت غوطه ور می‌شود. در برخی صفحات ردپای زمستان را نیز می‌توانی به وضوح ببینی، آنجا که مظلومیت و معصومیت شهدا ترسیم می‌شود و به ناگه بارش بارانی از اشک را بر سرزمین گونه هایت احساس می‌کنی.

وقتی خواندن کتاب به اتمام می‌رسد، نگاهت به شهدا نگاه دیگری می‌شود، نگاهی آمیخته با بغضی در گلو، نگاهی نمناک از قطرات اشک، نگاهی همراه با احسنت و آفرین بر شهدا، نگاهی لبریز از اشتیاق برای شناخت بیشتر شهدا، نگاهی اعتماد آفرین به تکیه‌گاه بودن شهدا در زندگی امروز، نگاهی متفاوت نسبت به خداوند توبه پذیر، اینکه هر که باشی و هر چه که باشی، نباید از رحمت و آمرزش خداوند تبارک و تعالی مایوس شوی.

تو توبه‌نامه را بنویس/ امضاء کردنش با من
شهید آوینی نیز با صدای حزین و ملکوتی‌اش بر این مهم صحه می‌گذارد و می‌گوید: یاران شتاب کنید، گویند قافله‌ای در راه است که گناهکاران را در آن راهی نیست، آری گنهکاران را راهی نیست، ولی پشیمانان را می‌پذیرند. کتاب ما زنده‌ایم در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در بخش آثار دفاع مقدس، توانست در لیست پرفروش ترین‌های این بخش قرار گیرد. این کتاب ارزشمند را انتشارت ستارگان درخشان اصفهان در 436 صفحه روانه بازار نشر کرده است.

ارسال نظرات