فرمانده سپاه کربلا در گفتگو با «بسیج» خبر داد:

فعالیت ۱۰۰ هزار بسیجی در خط مقدم شکست کرونا / ضدعفونی خانه به خانه در مازندران توسط مدافعان سلامت

فرمانده سپاه کربلا در گفتگو با «بسیج» خبر از فعالیت ۱۰۰ هزار بسیجی در خط مقدم شکست کرونا در سراسر مازندران داد و گفت:۲ هزار بسیجی در بخش سفیران سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ساری و بابل در امر آموزش و پیشگیری از ابتلا به کرونا مشغول اطلاع رسانی به مردم هستند.
کد خبر: ۹۲۲۵۹۲۱
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
 فعالیت ۱۰۰ هزار بسیجی در خط مقدم شکست کرونا / ضدعفونی خانه به خانه در مازندران برای مهار کرونا
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، سردار بابایی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار بسیج، ضمن خداقوت به کادر درمانی و مراکز بهداشتی  و پرستاران که سربازان خط مقدم جبهه سلامت هستند، خبر از بکارگیری ۱۰۰ هزار بسیجی در قرارگاه پدافند زیستی در سراسر استان خبر داد و گفت: از ابتدای شروع بحران کرونا با تشکیل قرارگاه پدافند زیستی، به امر ساماندهی بسیجیان برای مبارزه به کرونا پرداختیم که بسیجیان در قالب مدافعان سلامت در کنار مدافعان حرم و وطن  بصورت داوطلبانه وارد میدان مهار کرونا شوند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اشاره به اینکه چهار گروه سفیران سلامت، مدافعان سلامت، ناظران سلامت و ستاد پشتیبانی سلامت در این قرارگاه سازماندهی شدند، افزود:‌۲ هزار بسیجی در بخش سفیران سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ساری و بابل در امر آموزش و پیشگیری از ابتلا به کرونا مشغول  اطلاع رسانی به مردم هستند.

سردار بابایی با اعلام اینکه  ۷۷ هزار بسیجی هم بعنوان مدافعان سلامت در بخش گندزدایی، ضدعفونی و  رفع آلودگی مناطق در حال کار‌های اجرایی هستند، اضافه کرد: آماری که گفته شد مربوط به بسیجیانی است که حتی یک ساعت، نصف روز یا یک روز تمام به کار اجرایی می‌پردازند.

فرمانده سپاه کربلا درهمین رابطه توضیح داد: اماکن و تمام مناطقی که انتشار و انتقال ویروس در آن است مثل پمپ بنزین ها، وسایل حمل و نقل عمومی، تاکسی ها، نانوایی‌ها و ... بصورت مستمر توسط بسیجیان، ضدعفونی میشود که در هفته چهارم بحران کرونا برنامه ریزی شد که برای از کار انداختن قطعی چرخه  انتقال کرونا با هدایت دانشگاه علوم پزشکی ساری و بابل بصورت خانه به خانه و محله به محله گندزدایی صورت بگیرد تا استان به یک ثبات برسد.

سردار بابایی در بخش دیگری از سخنان با یادآوری ستاد پشتیبانی از جنگ در دوران دفاع مقدس، افزود:‌امروزه هم جهادگران بسیجی  جاپای پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت گذاشتند و به صورت ایثارگرانه و شبانه روزی در حال تولید لوازم بهداشتی و نیاز‌های کادر درمانی و بیمارستانی شامل، ماسک بهداشتی، گان بیمارستانی، رو تختی، روبالشی، دستکش، محلول‌های ضدعفونی و ... هستند که بصورت گسترده در حال تولید و توزیع است.

به گفته فرمانده سپاه کربلا تمامی تولیدات و ملزومات پزشکی پس از تولید، توسط علوم پزشکی مازندران استریل و ضدعفونی شده و بصورت پک‌های بهداشتی بسته بندی می‌شود.

سردار بابایی در ادامه خبر از مجوز ۱۰۰ کارگاه تولید لوازم بهداشتی ۴۵ روزه توسط علوم پزشکی مازندران داد و خاطر نشان کرد:‌محصولی که تولید می‌شود زیر نظر بسیج جامعه پزشکی بررسی شده تا با اطمینان لازم تولید شوند.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه خبر از احداث بیمارستان نیروی زمینی سپاه در مازندران داد و گفت:‌در غرب استان هم بیمارستان امام رضا (ع) ندسا در چالوس آماده است تا به مردم غرب مازندران خدمات دهی کند.  
 
گفته سردار بابایی  بخشی از نیروهای پاسدار که در حال گذر از آموزش دوره تکمیلی پزشک یاری توسط معاونت بهداشت و درمان سپاه کربلا هستند تا به  کمک کار کادر درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باشند. 

سردار بابایی به ناظرین سلامت و بکارگیری بسیجیان برای نظارت در بازار و اصناف هم اشاره کرد و گفت:‌ناظرین سلامت  با همکاری اداره صمت در کنترل بازار بویژه نیاز‌های مردم  در اقلام بهداشتی و با همکاری اطلاعات سپاه موفق به کشف موارد زیادی از انبار‌های احتکاری تجهیزات پزشکی و لوازم تقلبی در مازندران شدند.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه ضمن قدردانی از خیرین که ایثارگرانه پای کار آمدند، یادآور شد:این بحران‌ها برای سپاه چیزجدید نیست در دوره دفاع مقدس هم ما شاهد حضور پرستاران و پزشکان در خط مقدم و در بیمارستان صحرایی و بیمارستان‌های سراسر کشور بودیم که خدمات عاشقانه ومتعهدانه به رزمندگان و مردم میدادند.

 سردار بابایی با اعلام شعار همیشگی سپاه از مردم با مردم برای مردم خاطر نشان کرد: در هر موضوع مهمی که با آن مواجه شدیم تنها راه برون رفت از مشکل  آن است که به صورت مردمی حل کنیم، چه در اقتصاد و  چه در بهداشت که امروز در سراسر کشور بسیجیان  به عنوان  بخش عمده‌ای ازمردم  ورود به عرصه پیدا کردند و درحال خدمات رسانی هستند.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه هر کسی بر اساس تعهد دینی، اخلاقی و انسانی به بیماران و مردم خدمات میدهد، کارش عبادت محسوب می‌شود، یادآور شد:‌یک تجربه دقیق تری در این بحران بدست می‌آوریم چرا که با توجه به  احتمال بیولوژیکی بودن این مسئله  و تستی که دشمن با این ویروس در کشور داشته است و همه را درگیر کرده، باید خودمان را آماده بحران‌های سخت تری کنیم.

سردار بابایی در پایان بابیان  اینکه طبق سنت الهی مکر دشمنان به خودشان برمیگردد، گفت:‌این بحران امتحانی برای همه ما و مردم ایران است که ان شاء الله از این امتحان سربلند بیرون بیاییم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار