خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان همدان خبر داد
مدیرکل کمیته امداد استان همدان با یادآوری سبدهای حمایتی توزیع‌شده در بین خانوارهای مددجو گفت: حدود ۲۴ هزار سبد حمایتی به ارزش ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تاکنون در سطح استان به مددجویان تحویل داده‌شده است.
کد خبر: ۹۲۲۶۱۷۶
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷

تحویل ۲۴ هزار سبد حمایتی به مددجویان همدانیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، پیمان ترکمانه در جمع خبرنگاران بیان کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و با تمهیدات اندیشیده شده، در راستای حفظ سلامت مردم، جشن نیکوکاری از طریق فضای مجازی و روش‌های پرداخت الکترونیکی برگزار شد که مردم نوع‌دوست همدان، مشارکت چشمگیری در کمک‌رسانی به محرومان و نیازمندان داشته‌اند.

وی بابیان اینکه بیش از ۶ میلیارد تومان به‌صورت نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری‌شده است، ادامه داد: کمک‌های غیر نقدی خیران نیز به‌صورت ضدعفونی شده و با بسته‌بندی بهداشتی در بین خانوار تحت حمایت توزیع‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با یادآوری سبدهای حمایتی توزیع‌شده در بین خانوارهای مددجو گفت: حدود ۲۴ هزار سبد حمایتی به ارزش ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تاکنون در سطح استان به مددجویان تحویل داده‌شده است.

وی بابیان اینکه تمامی کمک‌های مردمی در اسرع وقت به دست خانوار تحت حمایت رسیده است، افزود: همچنان نیکوکاران همدانی در حال یاری‌رسانی به مددجویان هستند تا در آستانه سال نو، نیازهای اساسی آن‌ها تأمین شود.

ترکمانه در ادامه با اشاره به طرح اکرام ایـتام و محسنین که  باهدف حمایت از کودکان یتیم و نیازمند برای تأمین نیازهای آن‌ها در زمینه‌های معیشتی، تحصیلی و درمان آغازشده است، گفت: در این طرح، افراد نیکوکار با پذیرفتن و تقبل حمایت مالی از یک یا چند فرزند در طول سال نسبت به رفع مشکلات مادی و معنوی آن‌ها در قالب کمک به یتیم خاص، کمک به دانش‌آموز خاص، کمک به دانشجوی خاص اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: حامیان نیکوکار در سال ۹۸، مبلغ ۲۷ میلیارد تومان به‌حساب ایتام و فرزندان محسنین کمیته امداد استان همدان واریز کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با ۲۱ درصد رشد همراه بوده است و نشان از اعتماد مردم به این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه ایتام، فرزندانی هستند که از نعمت پدر محروم شده‌اند و فرزند محسنین، کودکانی هستند که پدر و مادر آن‌ها ناتوان بوده و یا دارای بیماری‌های صعب‌العلاج هستند و به همین دلیل توانایی پرداخت هزینه‌های کودک خود را ندارند و یا اینکه فرزند طلاق هستند، گفت: در حال حاضر ۳۶ هزار حامی از فرزندان ایتام و محسنین در استان حمایت می‌کنند و ماهیانه مبالغی را به‌صورت مستقیم به‌حساب این عزیزان واریز می‌کنند.

وی در پایان افزود: از تعداد حامیان ذکر شده ۶ هزار نفر طی اجرای پویش اکرام ایتام و محسنین که از ابتدای دی ماه سال جاری آغاز شده است، به حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین افزوده شده‌اند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات