فرمانده سپاه عباس آباد در گفتگو با «بسیج» خبر داد:

توزیع ۴ هزارگان بیمارستانی و ۲۵ تن محلول ضدعفونی در مراکز درمانی عباس آباد/ ممنوعیت پذیرش مسافر در تمامی اقامتگاه‌ها

فرمانده قرارگاه زیستی سپاه عباس آباد با اشاره به توریستی بودن شهرستان گفت:‌بر اساس مصوبات قرارگاه پدافند زیستی شهرستان تمامی شهرکها، مجتمع‌ها و  اقامتگاه‌های تفریحی ملزم به تعطیل کردن مراکز شدند.
کد خبر: ۹۲۲۶۲۷۰
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، سرهنگ ابراهیم پور بعداز ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار بسیج، به تشریح اقدامات قرارگاه پدافند زیستی شهرستان عبادس آباد پرداخت و گفت::‌از زمان شیوع کرونا در کشور،   قرارگاه پدافند زیستی  سپاه  تشکیل شد و این قرارگاه ذیل پدافند زیستی شهرستان به ریاست فرماندار با جلسات برگزار شده و مصوبات خوبی هم که در بحث پدافند زیستی در جهت رفع موانع و مشکلات و همچنین اقدامات صورت گرفته، در حال فعالیت است.

فرمانده سپاه عباس آباد با اشاره به اینکه این شهرستان توریستی و مسافرخیز است، افزود:‌با توجه به اینکه در این ایام شاهد مسافران هستیم، در هر محله با حضور دهیار، بهورز، شورای محل و فرمانده پایگاه قرارگاه پدافند زیستی در خانه بهداشت محله تشکل شد و با سرکشی‌های مداوم بنده بهمراه فرماندار و نماینده مرکز بهداشت، تذکرات لازم جهت پیشگیری و مهار کرونا داده می‌شود.  

ابراهیم پور با بیان اینکه جهادگران سلامت بصورت پدافند موزاییکی یعنی محله به محله مشغول ضدعفونی و گندزدایی هستند، اعلام کرد:‌تمامی محلات عباس آباد ضدعفونی شد که بخشی از آن توسط شهرداری و آتش نشان ها، و بخش دیگری  توسط گردان‌های امام حسین (ع) و گردان‌های فاتحین  صورت گرفت که این  ضدعفونی همه روزه ادامه دارد؛ لذا اکثرمحلات، مناطق کشاورزی هستند اهالی محله و بسیجیان محلات هم با داشتن امکانات و تجهیزات سم پاشی به کمک آمدند و کوچه ها، خیابان ها، و معابر گندزدایی شد.

 فرمانده سپاه عباس آباد در ادامه  با اعلام اینکه ۵ کارگاه خط تولید ماسک بهداشتی در شهرستان راه اندازی شد، از تولید و توزیع ۱۵ هزار ماسک بهداشتی تا به امروز خبر داد و گفت:‌۷۰ خواهر خیاط بسیجی در کارکاه و خانگی روزانه  هزار ماسک بهداشتی و گان بیمارستانی تولید می‌کنند.

ابراهیم پور با اشاره به توزیع هدفمند ماسک‌های بهداشتی یادآور شد: برنامه ریزی کردیم که تعدادی از ماسک‌ها در اختیار دستگاه‌های خدمات رسان، پاکبانان، رانندگان تاکسی قرار بگیرد. همچنین تعداد دیگری از ماسک‌ها به فرماندهان پایگاه‌ها تحویل تا بصورت پک‌های بهداشتی بهمراه بروشور‌های آموزشی و توجیهی به درب منازل مردم داده شود.  

فرمانده سپاه عباس آباد از بکارگیری ۲۴۰ بسیجی در گروه‌های  سفیران، ناظران و مدافعان سلامت در قرارگاه پدافند زیستی سپاه خبر داد و  و خاطرنشان کرد: از هر پایگاه مقاومت بسیج ۵ نفر معرفی که در دومرحله آموزش‌های لازم برای مهار کرونا به آنها داده شد.

این مقام مسئول  در ادامه سخنان خود با اشاره به کادر درمانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا بوده و نیز کلینیک‌های درمانی که خاکریز جبهه کرونا و شناسایی بیماران مشکوک مشغول خدمت هستند، اعلام کرد: ۲۵ تن محلول ضدعفونی، ماسک‌های بهداشتی n۹۵،   چهار هزار گان بیمارستانی  و نیز ۳۰ هزار دستکش لاتکس در اختیار مراکز درمانی قرار گرفت تا در این بخش کمبودی احساس نکنند.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه عباس آباد به  شهرک صنعتی شهرستان و شرکت‌های تولید مواد آرایشی و بهداشتی  هم اشاره کرد و یادآور شد: در خواست کردیم موقتا این شرکت‌ها خط تولید خود را به تولید مواد ضدعفونی و ژل دست تغییر دهند. همچنین کارگاه تولید پوشاک ورزشی هم، خط تولید ماسک را راه اندازی کرد لذا مجوز‌های این شرکت‌ها توسط فرمانداری در حال پیگیری است تا بتوانیم با تولید انبوه ماسک و مواد ضد عفونی نیاز شهرستان و شهرستان‌های همجوار را تامین کنیم.  

به گفته ابراهیم پور دو مرکز استراحتگاه هلال احمر که شامل ۵۰ تختخواب می‌باشد برای نقاهتگاه بیماران کرونایی پیش بینی شده است که یکی از خیرین عزیز ۵۰۰ ملحفه برای این نقاهتگاه تامین کرد.

فرمانده سپاه عباس آباد در ادامه از توزیع ۲۰۰ بسته معیشتی به جامعه هدف و بیماران کرونایی خبر داد و گفت:‌توزیع بسته‌های حمایتی برای بیماران کرونایی ادامه دارد.

ابراهیم پور به جلسه مجمع خیرین شهرستان با ریاست امام جمعه شهرستان اشاره و اعلام کرد:‌۳۰۰ میلیون تومان برای تامین نیاز‌های کادر درمانی و بهداشتی شهرستان جمع آوری شد.

فرمانده قرارگاه زیستی سپاه عباس آباد در بخش دیگری از سخنان با اشاره به توریستی بودن شهرستان گفت:‌بر اساس مصوبات قرارگاه پدافند زیستی شهرستان تمامی شهرکها، مجتمع‌ها و  اقامتگاه‌های تفریحی  ملزم به تعطیل کردن مراکز شدند و الحمدالله ۹۵ درصد شهرک‌ها تطعیل شد و مواردی نیز که مسافرخانه‌ها پذیرش مسافر داشتند با دستور قضایی پلمب شد.

ابراهیم پور با اشاره به وجود ویلا‌های شخصی در این شهرستان افزود:‌۶ ایستگاه‌های مراقبتی و توجیهی با حضور بسیجیان، بهورزان و دهیار محلات راه اندازی شد که رفت و آمد‌ها را کنترل و همچنین تب سنجی از مردم و ضدعفونی خودور‌ها را انجام میدهند.

به گفته این مقام مسئول غربالگری  بسیج در چندین محله انجام شد که با همکاری خانه بهداشت پایش خانگی بهمراه آموزش‌های توجیهی در جهت کمتر شدن رفت و آمد‌ها و تجمع در مراکز عمومی  تداوم دارد.

فرمانده سپاه عباس آباد با اشاره به فعالیت  بسیجیان در فضای مجازی  و اطلاع رسانی به مردم، یادآور شد:‌فضای اطلاع رسانی شهری و بیلبورد‌های بخش خصوصی هم پای کار آمدند تا پیام‌ها و هشدار‌ها برای مهار کرونا به اطلاع شهروندان برسد.

فرمانده سپاه عباس آباد ضمن قدردانی از  اعضای قرارگاه پدافند زیستی شهرستان و  خیرین  گمنامْ  و همه کسانی که در خط مبارزه با کرونا مسئولیت پذیرفتند در سخنان پایانی خود با درخواست از مردم بومی تاکید کرد: مردم عزیز شهرستان عباس آباد به تمام توصیه ها‌ی وزارت بهداشت گوش بدهند. اگرچه کرونا را نباید به لحاظ برهم زدن امنیت روانی و فضای منفی  بزرگ کرد، اما مسئله کوچکی هم نیست. زنجیره انتقال کرونا قطع نخواهد شد مگر با همکاری مردم و لازم است برای تهیه مواد ضرروی خانه، یک نفر از خانه خارج شود. با توجه به اینکه امسال با یک عید استثنایی روبرو هستیم مردم عید دینی را به عید شنیدنی تبدیل کنند و از مهمانی رفتن یا مهمان پذیر بودن خودداری کنند چرا که کادر درمانی ظرفیت محدودی داشته و برای ارائه خدمات با کیفیت نیاز به همکاری مردم دارند، که تنها راه مهار کرونا در خانه ماندن است.

ابراهیم پور همچنین از مردم غیربومی که در شهرستان ویلا دارند و یا تصمیم به مسافرت به  عباس آباد گرفتند خواست که مسافرت خود را لغو و در خانه‌های خود بمانند چرا که تمام شهرک‌های تفریحی و مهمان پذیر‌ها تعطیل است و این منطقه با توجه به شرایط پیش آمده در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی با توجه به ظرفیت محدودی که دارد، نمی‌تواند پاسخگوی مسافرین باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار