خبرهای داغ:
مدیرکل زندان های همدان:

امروز زندان نیازمند کار جهادی است

مدیرکل زندان‌های همدان گفت: امروز زندان کار جهادی می­خواهد، جهاد برای آماده كردن زیر ساخت‌ها و اجراى برنامه‌هاى اصلاح و تربیت که از اهداف سازمان است.
کد خبر: ۹۲۲۶۳۲۳
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶

امروز زندان نیازمند کار جهادی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، پژمان پروین در جلسه شورای اداری و برنامه‌ریزی اداره کل زندان‌های همدان اظهار داشت: در سال جاری  با برنامه‌ریزی و بسیج تمام امكانات و منابع، اقدامات موثری در زندان‌های استان صورت گرفته است.

وی ضمن تقدیر از مسئولان و كاركنان زندان‌های استان برای تلاش بى‌وقفه و شبانه‌روزی، به ویژه در طول دو هفته اخیر که شرایط نگهداری زندانیان و ادامه خدمت کارکنان را فراهم کردند، گفت: امروز زندان کار جهادی می­خواهد، جهاد برای آماده كردن زیر ساخت‌ها و اجراى برنامه‌هاى اصلاح و تربیت که از اهداف سازمان است.

مدیرکل زندان‌های همدان با اشاره به رهنمودهای معمار كبیر انقلاب در مورد شیوه رفتار با زندانیان افزود: امام خمینی (ره) فرمودند «ما باید با زندانیان رفتار انسانی و اسلامی داشته باشیم».

وی خاطرنشان کرد: زندانیان از رفتار ما الگوپذیری می‌کنند بنابراین باید الگوی مناسبی برای زندانیان باشیم و به عنوان یک مربی اصلاح و تربیت رفتارمان بر اساس موازین مثبت باشد تا بتوان تاثیرگذاری موثر داشته باشیم و شما این امر را محقق کردید و جاى تشکر دارد.

پروین با تأکید بر بكارگیرى شیوه‌هاى مدیریتى كارساز عنوان كرد: اعتقاد به کار سیستمی، خرد جمعی و استفاده از تجارب و تعهد و دانایی می‌تواند بسیاری از مشکلات و موانع کار را برطرف کند.

وی با برشمردن سختی‌هاى كار زندانبانى خاطرنشان کرد: کارکنان زندان وظیفه خطیر اصلاح و تربیت زندانیان را بر عهده دارند و براى انجام این وظیفه مهم نیازمند خرد جمعی و همت عالی است که می‌تواند ما را در دستیابی به اهداف یاری رساند.

مدیرکل زندان‌های همدان افزود: اولویت كارى ما حفظ امنیت و حفاظت فیزیکی زندان‌ها و تامین سلامت جسم و روان زندانیان و تمام همکاران در زندان هاست.

وی اظهار داشت: لازم است روسای زندان‌ها و مسئولین ستادی به تامین سلامت جسم و روان افراد توجه ویژه داشته و دستورالعمل‌های مرتبط با این موضوع را نکته به نکته اجرا کنند.

پروین در ادامه بر پر کردن اوقات فراغت مددجویان و پایش سلامت و غربالگری آنان، رسیدگی به مشکلات خانواده‌های زندانیان و همت جمعی در تمام حوزه‌ها و بخش‌های مختلف زندان‌ها تاکید کرد و خطاب به روسای زندان‌ها بیان داشت: کارکنان مددکاری و اجرای احکام مکلف هستند که زندانیان بلاتکلیف، دارای پرونده خاص و جرائم غیر عمد را شناسایی و نسبت به تعیین تكلیف آنان اقدام کنند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه تجهیز سیستم‌هاى مدار بسته عنوان کرد: از دوربین‌های مدار بسته حداکثر استفاده برای نظارت و کنترل صورت پذیرد.

مدیرکل زندان‌های همدان وظایف واحد بهداشت و درمان و فرهنگی و تربیتی در مجموعه را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: برنامه‌های کاربردی این حوزه‌ها در آرامش زندان و زندانیان ضرورى است، بنابراین برنامه‌های قرآنی و مشاوره‌ای برای تمامی اندرزگاه‌ها صورت پذیرد و اختصاص به یک یا دو اندرزگاه نباشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات