فرمانده سپاه رامسر در گفتگو با «بسیج» خبر داد:

راه اندازی ۳۰ کارگاه تولید ماسک و گان بیمارستانی در رامسر /اعزام طلبه‌های جهادی برای تدفین درگذشتگان کرونایی

فرمانده سپاه رامسر در گفتگو با «بسیج» خبر از راه اندازی ۳۰ کارگاه تولید ماسک و گان بیمارستانی در این شهرستان داد.
کد خبر: ۹۲۲۷۱۰۳
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، سرهنگ محمدرضا خمسیه در گفتگوبا خبرنگار «بسیج» ضمن تبریک سال نو  با اشاره به اقدامات قرارگاه پدافند زیستی سپاه رامسر گفت:‌در همان ابتدای امر با همه ظرفیت‌ها قرارگاه پدافندزیستی سپاه در شهرستان تشکیل و مجموع سپاه و بسیج در چهارگروه سفیران، مدافعان، ناظران و ستاد پشتیبانی سلامت  سازماندهی شدند.

فرمانده سپاه شهرستان رامسر با اعلام اینکه یک هزار بسیجی در قرارگاه پدافند زیستی سپاه به صوت شبانه روزی در حال فعالیت هستند، به اقدامات اولیه قرارگاه پدافند زیستی پرداخت و افزود:‌با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان  بخشی از بسیجیان در قالب سفیران سلامت به امر آموزش و اطلاع رسانی جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا با ابزار‌های  فرهنکی و هنری و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی با ایجاد کمپین‌های درخانه بمانیم و رعایت توصیه‌های بهداشتی پرداختند.

خمسیه در ادامه با اشاره به ماموریت مدافعان سلامت  هم اضافه کرد:‌باتوجه به اینکه  جامعه پزشکی و پرستاری و  کادر درمانی در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، نیرو‌های داوطلب بسیجی برای کمک به کادر درمانی اعزام و مشغول کار شدند.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه رامسر با بیان اینکه گروه دیگری از بسیجیان در قالب   مدافعان سلامت باهمکاری هلال احمر در مبادی ورودی شهر ایستگاه تب سنجی  راه اندازی کرده و نیز در کنترل تردد‌ها به ناجا کمک می‌کردند،  خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز در مبادی خروجی این  شهرستان ایستگاه سلامت برپا شده است.

خمسیه به ضدعفونی معابر شهری و روستایی، محلات، اماکن پرتردد و ادارات اشاره کرد و یادآور شد:‌علاو بر اینکه مدافعان سلامت به ضدعفونی و گندزدایی محلات و ادارت مشغول هستند به ادارت برای ضدعفونی و رعایت نکات بهداشتی هم آموزش میدهند.

فرمانده سپاه رامسر در  ادامه از راه اندازی ۳۰ کارگاه تولید ماسک بهداشتی و گان بیمارستانی در شهرستان خبر داد و گفت:‌  ۱۰۷ خیاط جهادگر بسیجی برا‌ی تولید روزانه ۷ هزار ماسک بهداشتی و ۱۲۰ دست لباس یک بار مصرف بیمارستانی سازماندهی شدند.

به گفته خمسیه ۶۰ هزار ماسک بهداشتی و ۷۰۰ گان بیمارستانی با اولویت در مراکز درمانی، نیرو‌های خدماتی، اقشار آسیب پذیر و مردم  به صورت رایگان توزیع گردید.

فرمانده سپاه رامسر با اعلام اینکه  ۳ هزار بسته بهداشتی هم بین اقشار آسیب پذیر در روستا‌ها و شهر و توزیع شد خاطرنشان کرد:‌با توجه اینکه در بحران کرونا عد‌ه ای کسبه دچار آسیب شدند، یک هزار بسته معیشتی هم بین اقشار آسیب پذیر توزیع شد.

خمسیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابلاع تشکیل قرارگاه بهداشت و درمان جهت اجرای طرح غربالگری  و بسیج ملی در مبارزه با کرونا ادامه داد: با هماهنگی شبکه بهداشتی اولویت با ثبت نام در سامانه شبکه بهداشت برای غربالگری بود که خودارزیابی در آن صورت میگیرد. همچنین رسیدگی و پیگیری به نیاز‌های خانوار‌ها در امر خرید بود که توسط جهادگران بسیجی انجام می‌شود.

فرمانده سپاه رامسر با تصریح براینکه همه اقدامات قرارگاه پدافند زیستی سپاه توسط همه ظرفیت‌ها اعم از مجمع خیرین، هیئت‌های مذهبی، سمن ها و همه نیروهای داوطلب صورت می گیرد، یادآور شد:ستاد پشتیبانی شهرستان که مجموعه‌ای ازخیرین هستند تا به امروز در بحث مادی و معنوی  اقدامات قابل توجه‌ای را داشتند.

خمسیه در ادامه از اعزام طلبه‌های جهادی و بسیجیان به بیمارستان هم خبر داد و افزود:‌با توجه به احکام شرعی و دغدغه‌ای که خانواده متوفی مبتلا به کرونا در این زمینه داشتند گرو‌های جهادی از طلاب و بسیجیان در بیمارستان‌ها حضور پیدا کردند و در بخش تغسیل و تدفین کمک کار خانواده‌ها شدند تا باری را از دوش آن‌ها بردارند.

فرمانده سپاه رامسر در ادامه با ابراز امیدواری از اینکه کار به راه اندازی نقاهتگاه در شهرستان نکشد، اضافه کرد:‌یکی از مجتمع‌های شهرستان برابر چک لیست شبکه بهداشت و درمان آماده و تجهیزات اولیه صورت گرفت و بنا به تقاضای شبکه بهداشت و درمان، بسیج آماده برای کمک می‌باشد.

خمسیه در پایان سخنان خود اشاره‌ای هم به نامگذاری سال جدید به نام سال جهش تولید، کرد و افزود:‌باتوجه به اینکه سال گذشته رونق تولید نامگذاری شد  و نیز سال‌های گذشته هم درباره مسائل اقتصادی و معیشتی بود الحمدالله در بسیج  اقدامات اثرگذاری برای ساماندهی نیرو‌های کارآفرین با تشکیل صندوق‌های قرض الحسنه برای رونق کارگاه‌های زودبازده کوچک و متوسط صورت گرفت؛ لذا امسال هم با نامگذاری جهش تولید در همان ابتدای امر با ورود ویروس کرونا توجهات ما تبدیل تهدید به فرصت بود که جهش تولید را در بخش تولید ماسک و لباس بیمارستانی داشتیم؛ و امیدواریم بعد از رفع بیماری کرونا در ایران و جهان بویژه امت اسلامی و شیعیان، در بخش کارآفرینی و رفع موانع تولید، اقدامات اثرگذارتری داشته باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها