مدیر کانون بسیج فرهنگیان شهرستان تویسرکان از آموزش ۸۴ نفر به صورت تخصصی و سازماندهی آنها برای مقابله با شیوع بیماری کرونا در تویسرکان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۲۸۷۸۳
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴

آموزش و سازماندهی ۸۴ نفر از بسیجیان فرهنگی تویسرکان برای مقابله با کروناسرهنگ قاسم سوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های جهادی قشر فرهنگیان شهرستان تویسرکان در مقابله با شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: در راستای مقابله با شیوع این بیماری گروه‌های جهادی فراخوان شدند و دو گروه توانمند و متخصص در عرصه‌های مختلف امداد و بهداشت دعوت به کار شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی و ضرورت تشکیل گروه جهادی فرهنگیان عنوان کرد: با توجه به زیرساخت قوی در فرهنگیان و معلمان خوبی که در عرصه بهداشت و درمان در سطح مدارس فعال هستند از طریق فراخوان از ظرفیت مربیان بهداشت نیز بهره گرفتیم.

مدیر کانون بسیج فرهنگیان شهرستان تویسرکان ابراز داشت: در قالب برگزاری جلسات نیز اهم وظایف گروه‌های جهادی که در راستای ترویج فرهنگ جهادی و انقلابی‌گری است، تبیین و تأکید شد.

وی ادامه داد: مقابله با شیوع بیماری کرونا یک جهاد مهم است و باید برای ایمن نگه داشتن مردم وظایف خود را به خوبی انجام دهیم.

سوری با بیان اینکه برنامه‌های خوبی آماده و تقسیم کار خوبی انجام شد، گفت: در اولین اقدام مدارس را که مشکلات بهداشتی داشتند، مشخص کردیم و با همکاری بسیج، جامعه پزشکی و مراکز بهداشت درمانی شهرستان پنج مدرسه ضدعفونی شد.

وی با بیان اینکه کارها از فضای مدارس به فضاهای عمومی گسترش یافت، افزود: در این زمینه نیز یک تیم جهادی و دلسوز و انقلابی اعلام آمادگی کرد که فعالیت‌های پشتیبانی، امدادی و بهداشتی انجام دهند.

مدیر کانون بسیج فرهنگیان شهرستان تویسرکان ابراز داشت: کمک به سایر دستگاه‌های معابر سطح شهرستان به خصوص در ضدعفونی دستگاه‌های عابر بانک در سطح شهر نیز از دیگر اقدامات بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه رسالت گروه‌های جهادی در این عرصه و در این زمان در کنار مردم و با مردم زندگی کردن و نجات مردم از مشکلات و مسائلی که ممکن است آلودگی‌هایی را در سطح خانواده‌ها و جامعه و معابر ایجاد کند بنابراین ما نیز در این حوزه وارد عمل شدیم.

سوری با اشاره به راه‌اندازی یک پروژه جهادی در کنار کادر بهداشتی و کادر درمانی تصریح کرد: این گروه برای کمک‌رسانی و خدمت اعلام آمادگی کرده است.

وی با بیان اینکه در بحث کمک به کارگاه‌های تولید ماسک و دستکش نیز از این کارگاه‌ها در سطح حمایت شد، افزود: کمک‌های مالی جمع‌آوری شد توسط گروه‌ جهادی شهید «سلیمانی» به مسئولین این کارگاه‌ها تحویل شد.

مدیر کانون بسیج فرهنگیان شهرستان تویسرکان گفت: در بحث فرهنگسازی واپیدمی هم وارد عمل شدیم و به صورت چهره به چهره و حضور عزیزان فرهنگی و توانمند در معابر، محله‌ها آموزش لازم داده و آرامش در محله‌ها برقرار شد.

وی یادآور شد: یکی دیگر از کارهای گروه جهادی در حوزه معنویت‌افزایی راه‌اندازی پویش معنوی قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه و کمک‌رسانی در کنترل تردد و ورودی شهرستان بود.

سوری اظهار داشت: با توجه به شدت و انتقال ویروس کرونا در سطح بیمارستان یک گروه پنج نفری جهادی را آماده کردیم که اگر لازم باشد در ایام نوروز و در زمان بحران به کار درمانی بیمارستان کمک دهند.

وی با اشاره به آموزش ۸۴ نفر به صورت تخصصی و سازماندهی آنها برای مقابله با شیوع بیماری کرونا ابراز داشت: در این آموزش‌ها نحوه ماسک‌گذاری، تب‌سنجی، ضوابط و ... آموزش داده شد.

مدیر کانون بسیج فرهنگیان شهرستان تویسرکان عنوان کرد: کارگاه تولیدی ماسک نیز با تمامی استانداردهای بهداشتی با ظرفیت روزانه 10 هزار ماسک در مجتمع فرقانی کرزان به همت یک معلم جهادگر تویسرکانی راه‌اندازی شد که روزانه بین ۵ تا ۷ نفر فرهنگی در این کارگاه کار می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت سیستم بهداشتیار فرهنگی در ورودی شهرستان برای تب‌سنجی ابراز داشت: همچنین 25 بسته بهداشتی و غذایی بین خانواده‌های حاشیه شهر توزیع شد.

سوری یادآور شد: ۴۰ بسته دستکش نیز به خانواده‌های سرگروه‌های صالحین داده شد و تیم پنج نفره بهداشتیار فرهنگی و شیفت شب به بیمارستان برای خدمت در ایام نوروز اعزام شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات