خبرهای داغ:
معاون اجتماعی سپاه ناحیه همدان خبر داد

توزیع 13600 بسته حمایتی بین خانواده‌های نیازمند در همدان

معاون اجتماعی سپاه ناحیه همدان گفت: تاکنون 3 هزار بسته مواد غذایی و بالغ بر 10 هزار و 600 بسته‌های بهداشتی بین خانواده‌های آسیب دیده از ویروش کرونا در راستای حمایت از این خانواده‌ها توزیع شده است.
کد خبر: ۹۲۲۹۷۱۸
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶

توزیع 13600 بسته مواد غذایی و بهداشتی بین خانواده‌های نیازمند در همدانصادق نظری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به بررسی آسیب‌هایی که کرونا در جامعه ایجاد می‌کند، اظهار داشت: بر اساس این بررسی‌ها مناطق خطر را شناسایی و اولویت‌بندی کرده‌ایم.

وی افزود: با همکاری دانشکده علوم پزشکی بوعلی، مرکز بهداشت همدان و متولیانی که بر موضوع کرونا اشراف دارند و کار انجام می‌دهند برای سوپر مارکت‌ها، نانوایی‌ها، پمپ بنزین‌ها و فضای عمومی جامعه و همه مکان‌هایی که مردم حضور دارند برنامه داریم.

معاون اجتماعی سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه در شهرستان همدان هشت قرارگاه که هر یک به اسم یک شهید نامگذاری شده تشکیل شد، گفت: این قرارگاه‌ها همان پایگاه‌های مقاومت هستند که در ذیل هر یک از قرارگاه‌ها ۸۵ هسته تشکیل یافته که پایگاه‌های فعال بوده و در حال انجام کار هستند.

وی با اشاره به ضدعفونی معابر توسط نیروهای بسیجی اظهار کرد: این برنامه از سوم اسفند ماه شروع شده که آن زمان خود دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت و حتی شهرداری ورود پیدا نکرده بودند و نیروهای بسیجی بدون سازماندهی سپاه کار خود را به طور خودجوش شروع کردند.
نظری تصریح کرد: با ورود سپاه ستاد مردمی با سازماندهی نیروهای بسیجی با کمیته‎های مختلفی تشکیل شد.

وی با اشاره به انجام فعالیت‌ها در خصوص کرونا در دو قرارگاه ادامه داد: قرارگاه اول قرارگاه پدافند زیستی شهرستان است که فرماندار مسئول و فرمانده سپاه جانشین آن بوده و در قرارگاه دوم نیز آیت اله شعبانی امام جمعه همدان، مسئول آن هستند که کمیته‌های مختلفی را از جمله فرهنگی، آموزشی، پشتیبانی و ...  در برمی‌گیرد که پایه آن بسیج است.

معاون اجتماعی سپاه ناحیه همدان با اشاره به توانمندی‌های موجود در جامعه برای ریشه کردن ویروس منحوس کرونا گفت: برای جلب کمک‌ها و حضور سمن‌ها و هیئت‌های مذهبی و هیئت امنای مساجد و کسانی که در فضاهایی غیر از بسیج هستند و دغدغه دارند ستاد مردمی راه‌اندازی شد.

وی افزود: چندین فعالیت از جمله ضدعفونی معابر، نظارت بر اصنافی که مجوز فعالیت دارند مانند میوه‌فروشی‌ها، قصابی‌ها، نانوایی‌ها و سوپر مارکت‌ها که نیازمندی‌های روزمره مردم را تامین می‌کنند در دو قرارگاه مردمی و پدافند زیستی مشترک است که اگر به آنها دقت نشود عامل انتقال ویروس خواهند بود.

نظری با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزشی و توجیهی برای افراد ناظر و اصناف و اتحادیه‌های درگیر برگزار شد، گفت: در اختیار قرار دادن نان مصرفی به طور بهداشتی توسط افراد بسیجی انجام می‌شود.

وی در ادامه گفت: بالغ بر ۸۰ درصد آپارتمان‌ها توسط خادمین الشهدا که در زمان راهیان نور در مناطق جنگی حضور داشتند، ضدعفونی شد.

معاون اجتماعی سپاه ناحیه همدان گفت: حداقل چندین بار کل شهر توسط نیروهای بسیج و ستاد مردمی ضدعفونی شده و ضدعفونی تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها که محل شیوع بود توسط بسیج انجام می‌شود.

وی با اشاره به بررسی‌های انجام شده در خصوص خانواده‌هایی که بر اثر کرونا آسیب دیده‌اند و توانایی امرار معاش ندارند، گفت: نیاز است این خانواده‌ها تا زمانی که موضوع کرونا وجود دارد و ارتباط‌های عمومی باید به حداقل برسد و حمایت مالی شوند تا با از بین رفتن کرونا این خانواده‌ها به چرخه زندگی خود بازگردند.

نظری با بیان اینکه تاکنون 3 هزار بسته مواد غذایی بین خانواده‌های آسیب دیده توزیع شده است، گفت: با ستاد مردمی اربعین و اتحادیه‌ها هماهنگ کرده‌ایم که آنها این خانواده‌ها را تحت پوشش و حمایت قرار دهند که در حال انجام است.

وی گفت: بالغ بر 10 هزار و 600 بسته‌های بهداشتی مشتمل بر مواد ضدعفونی، ماسک و دستکش توسط افراد بسیجی آماده و در اختیار خانواده‌های کم بضاعت و آسیب دیده قرار گرفت.

معاون اجتماعی سپاه ناحیه همدان با اشاره به کنترل معابر عمومی گفت: عدم ورود خودروهای غیر پلاک بومی توسط نیروهای عملیات سپاه و نیروهای بسیجی قرارگاه های ۸ گانه در سطح شهر انجام می‌شود؛ همچنین چند ایستگاه برای ضدعفونی وسایل نقلیه شخصی آماده شده است.

وی با بیان اینکه کرونا یک جنگ بیولوژیکی است، اظهار کرد: فرمانده این جنگ نیروهای نظامی نیستند نیروی درمانی هستند.

نظری یادآور شد: بسیج در موضوع ضدعفونی سطح شهر با شهرداری و در حوزه درمان با وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی همکاری خوبی داشته و نقش بسزایی ایفا کرده است.

وی با اشاره به شعار سال گفت: سال گذشته در معاونت اجتماعی برای بسیج به دلیل تولیداتی که داشتیم سال خوبی بود؛ ۷ کارگاه برای اشتغال خانواده‌های بی بضاعت و بد سرپرست راه‌اندازی شد و تولیداتی شکل گرفت.

معاون اجتماعی سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه در سال جدید تلاش می‌کنیم تعداد کارگاه‌ها را افزایش دهیم و جهش تولید اتفاق بیفتد، گفت: کارگاه‌ها با موضوعات چرم دوزی، خیاطی، گچ‌کاری، میناکاری، خیاطی لباس بیمارستان، آرماتوربندی، فرش بافی در مناطق کم برخوردار راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 10 نفر از افراد معتادی که از کمپ خارج شده‌اند در این کارگاه‌ها مشغول به فعالیت شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات