خبرهای داغ:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سردار «سلگی» یک عارف مجاهد بود و مقام بسیار بزرگی داشت و بسیار متشرع و عاشق حضرت ابوالفضل(ع) بود.
کد خبر: ۹۲۲۹۸۸۸
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰

سردار «سلگی» یک عارف مجاهد بود/ کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» آینه‌ خوبی از دفاع مقدس استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محسن رضایی در ویژه برنامه سومین روز شهادت جانباز فداکار «حاج میرزا محمد سلگی» ضمن تبریک و تسلیت این شهید والامقام اظهار داشت: باید برای ادای دین به همدان می‌آمدیم اما این امر به خاطر بیماری کرونا و ضرورت توجه به نکات بهداشتی میسر نشد.

وی افزود: «حاج میرزا» در گردان ۱۵۲ حضرت ابوالفضل(ع) تیپ انصارالحسین(ع) همدان بود که در اوایل جنگ به عنوان فرمانده منصوب شد و مسئول محور نیز بود و تا روزهای آخر جنگ هم حضور داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هر کدام از فرماندهان ما با عشق و علاقه‌ای که به حضرت ابوالفضل(ع) داشتند با جلوه‌ای از شهادت ایشان از میان ما رفتند، گفت: سردار «سلیمانی» به دلیل عشقی که به حضرت ابوالفضل(ع) داشت دستش را تقدیم کرد و سردار «حاج میرزا سلگی» هم همانند مظلومیت حضرت ابوالفضل(ع) در کربلا مظلومانه به شهادت رسید و به خاک سپرده شد.

وی ابراز داشت: سردار «سلگی» از افرادی بود که در جنگ شرکت کرد و از همان ابتدا با توجه به استعدادها و توانایی‌هایی که داشت، از رده پایین مراحل را طی کرد و مسئولیت پذیرفت تا به بالا رسید و قدرت و شجاعت‌هایش، او را از یک رزمنده عادی تبدیل به یک سردار کرد و در بسیاری از عملیات‌های از جمله رمضان، فجر، خیبر و... حضور داشت.

رضایی با اشاره به شجاعت بالای شهید «سلگی» گفت: در اواخر جنگ، ما حمله می‌کردیم اما 10 تا 20 درصد موفقیت نداشتیم، بنابراین عملیات خطیر و با ریسک بالای عملیات والفجر 8 در فاو را انجام دادیم، که شهید «سلگی» با تمام قدرت و شجاعت در عملیات‌ها حضور داشت و اجازه نداد فاو سقوط کند.

وی عنوان کرد: نقش شهید «سلگی» در پیروزی عملیات فاو و ماموت بسیار مؤثر بود که در عملیات ماموت هر دو پای خود را از دست داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» خاطرات بسیاری از زندگی این سردار وجود دارد که آینه‌ خوبی از دوران دفاع مقدس است که فداکاری‌هایی که در جنگ بود را نشان می‌دهد.

وی گفت: سردار «سلگی» یک عارف مجاهد بود و مقام بسیار بزرگی داشت و بسیار متشرع بود و با اینکه روستایی بود از همان ابتدا با احکام اسلام آشنا بود و عاشق حضرت ابوالفضل(ع) بود.

وی تصریح کرد: ما در تشییع این شهید نتوانستیم حضور داشته باشیم اما آرامگاه وی از پرجمعیت‌ترین آرامگاه ‌ها می‌شود و از کشورهای دیگر هم به آرامگاه راوی این کتاب می‌آیند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات