مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خبر داد:

افزایشِ ظرفیت و راه‌اندازی خطوط تولید مواد ضدعفونی

حمیدرضا فلاح از افزایشِ ظرفیت و راه‌اندازی خطوط تولید مواد ضدعفونی در شهرک های صنعتی استان چهارمحال و بختیاری در راستای مبارزه‌ی ملّی با ویروسِ كرونا خبرداد.
کد خبر: ۹۲۳۰۵۸۸
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای مبارزه‌ی ملّی با ویروسِ كرونا؛ یك واحد تولیدی در شهرك صنعتی بروجن روزانه یك تا 2 تُن مواد ضدعفونی‌كننده بر پایه‌ی الکل ، تولید می‌كند.

حمیدرضا فلاح تصریح کرد: در همین شهرك صنعتی، یكی از واحدهای فعّالِ نساجی كه تولیدِ آن بر انواع موكت متمركز بود؛  با راه‌اندازی خطوطِ جدید ، در دو شیفتِ كاری روزانه ۴ هزار قطعه ماسك بهداشتی برای مصرف مردم و همچنین انواعِ لباس‌ِ بیمارستانی(گان) برای مراكزِ درمانی استان تولید می‌کند.

فلاح با اشاره به لحاظِ مشوقاتِ مختلف برای واحدهای صنعتی تولید کننده‌ی محصولاتِ مقابله با کرونا افزود: علیرغم کمبود در تهیه‌ی مواد اولیه مثل الکل برای تولید محلولِ ضد عفونی، فعالیت این واحدهای تولیدی همچنان برای رفع نیازهای مردم ادامه دارد.

وی با تأکید بر کمبود الکل برای تولید مواد ضدعفونی کننده خاطرنشان كرد: در یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی تشنیز نیز روزانه  ۸ هزار لیتر مایع دست‌شویی  و همچنین  ۱۶  هزار لیتر آب‌ژاول تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح غربال‌گری در ورودی شهرک‌های صنعتی بزرگ ، تعامل روزانه با شرکت‌های خدماتیِ شهرک‌های صنعتی جهت غربال‌گری در واحدهای زیرمجموعه، ضدعفونی معابرِ شهرک‌های صنعتی ، توزیع رایگانِ امکاناتِ حفاظتِ شخصی و عمومی از قبیلِ ژل، ماسک ‌و مواد شوینده، نظارت بر ضدعفونی محصولات و کانتینرهای وارداتی، نصب بنر در ورودی شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای افزایش آگاهی واحدها و شاغلین از جمله اقداماتِ این شركت برای حفظِ سلامت کارگران واحدهای صنعتی استان است.

وی افزود: در نوروز امسال نیز خطِّ تولید ماسكِ 3 لایه و قابل شست‌و‌شو با  ظرفیتِ 6 هزار قطعه در روز در شهرك صنعتی شهركرد راه‌اندازی شد كه ان‌شاءالله با لحاظِ تمهیداتی، ظرفیت تولید این ‌خطّ به 20 هزار قطعه در روز افزایش می‌یابد.

گفتنی است ۲۱ شهرک و ناحیه‌ی صنعتی در استان چهارمحال‌و‌بختیاری آماده‌ی واگذاری زمین به متقاضیانِ سرمایه‌گذاری هستند كه در این حدود ، تا كنون 960 واحد تولیدی ، با مجموعِ اشتغال ۱۶ هزار نفر موفق به اخذ پروانه‌ی بهره‌برداری شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار