فرمانده سپاه گلوگاه در گفتگو با «بسیج» از اشباع این شهرستان در ماسک و لوازم بهداشتی خبر داد.
کد خبر: ۹۲۳۰۶۵۱
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، سرهنگ سید حسن یوسفی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار «بسیج» ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد سراسر نور و امید منجی عالم بشریت حضرت صاحب العصر و الزمان (اروحناه له فداه) با اشاره به اینکه در روز‌های اول شیوع ویروس کرونا با کمبود ماسک بهداشتی در شهرستان مواجه بودیم، گفت: ۳۵ هزار ماسک بهداشتی توسط جهادگران بسیجی تولید و بین جامعه هدف توزیع شد.

فرمانده  سپاه گلوگاه به تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در سطح روستا‌ها اشاره کرد و افزود:‌قبل از آنکه به صورت کشوری تشکیل قرارگاه اعلام شود، ما در سطح روستا‌ها با هماهنگی فرمانده پایگاه، شورا، دهیار و بهورز روستا  برای تولید ماسک بهداشتی و ضدعفونی کردن روستا و همچنین آموزش پیشگیری از ابتلا به کرونا، قرارگاه‌های محله محور را تشکیل داده بودیم.

یوسفی با اعلام اینکه ۱۰۰ درصد روستا‌های گلوگاه ضدعفونی  و در ۱۳ روستا عملیات گندزدایی منزل به منزل و محله به محله هم انجام شد، ادامه داد: از شیوع کرونا ویروس تا اکنون  هر یک روز درمیان  روستا‌ها توسط جهادگران بسیجی ضدعفونی می‌شود.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه گلوگاه با اشاره به ضدعفونی کردن منازل هم خاطرنشان کرد:‌دو محله شهری آلوده بودند که ضدعفونی در این دومحله به صورت منزل به منزل انجام شد.  

یوسفی در ادامه از تولید و توزیع 1000 گان بیمارستانی در بیمارستان این شهرستان خبر داد و اضافه کرد:‌بیمارستان این شهر از نظر تولید گان بیمارستانی اشباع شد؛ و هم اکنون نیز برای تولید گان بیمارستانی ۲ بیمارستان شهرستان بهشهر مشغول هستیم که ۵ هزار گان بیمارستانی در این راستا تولید و بین مراکز درمانی بهشهر هم د ر حال توزیع است.

فرمانده سپاه گلوگاه با اعلام اینکه ۲۰۰ کارگاه گروهی و خانگی در گلوگاه مشغول تولید ماسک بهداشتی و گان بیمارستانی هستند، گفت:‌۲ هزار خیاط بسیجی در روز در حال تولید لوازم پزشکی هستند که در حال حاضر ۸ هزار ماسک مازاد در انبار‌ها موجود است  و شهر از نظر ماسک بهداشتی اشباع شد، اما اگر در آینده کمبودی  بوجود بیاید،   این توانایی را داریم که روزانه ۵ هزار ماسک تولید کنیم.

یوسفی در ادامه از بکارگیری بیش از ۴ هزار بسیجی در روز برای مهار کرونا  خبر داد و اضافه کرد:‌در روز‌های اولیه شیوع کرونا در مبادی ورودی شهر بصورت خودجوش از ورود مسافر جلوگیری می‌شد و این اقدام تاثیر بسیار خوبی برای قطع زنجیره انتقال کرونا داشت. در داخل شهر هم با همکاری مرکز بهداشت ایستگاه‌های تب سنجی راه اندازی شد.  

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه گلوگاه با اعلام اینکه ۶ هزار و ۷۰۰ خانوار گلوگاهی توسط ناظرین سلامت آموزش چهره به چهره برای پیشگیری از ابتلا به کرونا دیدند، خاطرنشان کرد: الحمدالله شهرستان گلوگاه از نظر فرهنگ سازی، آموزشی و ضدعفونی برای مقابله با کرونا به اقناع رسیده است.  

فرمانده سپاه گلوگاه با اشاره به اینکه در این شهرستان کشف انبار احتکار لوازم بهداشتی نداشتیم، یادآور شد:با همکار‌ی ناجا و دادستانی در روز‌های اول که کمبود ماسک و دستکش مطرح شده بود، سرکشی به داروخانه‌های شهرستان داشتیم، با توجه به اینکه  به داروخانه‌ها اعلام شد که اجازه فروش ماسک و دستکش را ندارند، دراین موضوع ورود پیدا کردیم و همان قدر ماسک و دستکشی که در داروخانه‌ها بود بصورت رایگان بین مردم توزیع شد.

یوسفی در پایا سخنان خود با اشاره به اینکه در شرایط کرونایی برخی از اقشار کم درآمد دچارآسیب شدند، گفت: ۱۷۰۰ بسته معیشتی بین اقشار کم برخوردار و ۳۰۰ بسته بهداشتی هم بین جامعه هدف توزیع گردید.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها