خبرهای داغ:
مسئول بسیج مهندسین استان قم مطرح کرد

تولید روزانه ۲۰ هزار ماسک n۹۵

نیکوکلام با اشاره به رسالت بسیج مهندسین برای کمک به تولید داخلی گفت: با توجه به شرایط بیماری کرونا که جامعه با کمبود ماسک مواجه شد وظیفه ذاتی بسیج مهندسین تولید و توزیع این اقلام بود.
کد خبر: ۹۲۳۲۵۴۸
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸


به گزارش سرویس بسیج مهندسین خبرگزاری بسیج از قم،حسن نیکوکلام مسئول بسیج مهندسین استان قم اظهار کرد: با توجه به رسالتی که بسیج مهندسین دارد، در حوزه تولید با توجه به شرایط بیماری کرونا که جامعه با کمبود ماسک مواجه شد وظیفه ذاتی بسیج مهندسین تولید و توزیع این اقلام بود.

وی افزود: در کمک به تولیدکنندگانی که در مواد اولیه دچار مشکل شده بودند برای تسهیل در روند اجرای کار تولید و برطرف کردن موانع تولیداتشان بسیج مهندسین گام‌های خوبی برداشت در این زمینه با سه گروه در حوزه ماسک در ارتباط بودیم برای یکی از این گروه‌ها با کمک بسیج مهندسین یک دستگاه تولید ماسک n۹۵ را وارد قم کردیم این دستگاه نیاز به تعمیرات و تأمین قطعات داشت که با کمک مهندسین بسیج مهندسین این دستگاه تعمیر و قطعات آن تأمین شد و اکنون این دستگاه راه اندازی شده و روزانه ۲۰ هزار ماسک n۹۵ تولید می‌کند.

مسئول بسیج مهندسین قم خاطرنشان کرد: برای گروه دیگر که در حوزه ماسک بیمارستانی سه لایه فعالیت می‌کردند نیز پشتیبانی‌هایی توسط بسیج مهندسین انجام شد جابجایی و وارد کردن ماشین آلات به دلیل محدودیت تردد در بین شهر‌ها امکان پذیر نبود، اما مجوز‌ها و هماهنگی‌هایی از سوی بسیج مهندسین قم انجام گرفت تا این دستگاه‌ها در زمان قرنطینه وارد قم شوند.

نیکوکلام تصریح کرد: با توجه به احتکار و بازار سیاهی که در زمینه مواد اولیه تولید ماسک به وجود آمد کش‌های مورد نیاز ماسک‌ها نیز افزایش شدید قیمت پیدا کرد و دستخوش دلال شد که با نظارت و هماهنگی بسیج مهندسین قم کش با قیمت معقول به کارگاه‌های تولید ماسک رسید.

وی ادامه داد: یک محموله مواد تأمین کش در بندرعباس بود و به دلیل منع تردد قابل انتقال نبود، اما از آنجا که در قم نیاز شدید داشتیم با سپاه هرمزگان هماهنگی‌هایی انجام شد تا این محموله به قم منتقل شود که این اتفاق رخ داد تا کارگاه تولیدی با ظرفیت بالا نیاز کش در حوزه تولید "لباس گان" و ماسک را تأمین کنند.

مسئول بسیج مهندسین قم تأکید کرد: با توجه به این که افراد سودجو در این شرایط این ماسک‌ها را با دلالی خریداری کرده و از استان خارج کرده و وارد بازار سیاه می‌کردند بسیج مهندسین قم بر بحث توزیع نیز نظارت دارد و سهمیه‌های مورد نیاز را از شرکت‌های صنعتی و ارگان‌ها دریافت می‌کند و با نظارت کامل سهمیه هر ارگان و شرکت تحویل داده می‌شود.

نیکوکلام ابراز کرد: در زمینه تولید محلول ضدعفونی کننده با چند شرکت بنام و معتبر رایزنی کردیم، زیرا در ابتدا تأمین الکل با کمبود‌هایی مواجه بود، اما این شرکت‌ها با قیمت بسیار مناسب محلول‌های ضدعفونی و الکل را در اختیار ما قرار دادند.

وی گفت: همچنین هماهنگی‌های انجام شده تا الکل‌ها در اختیار واحد‌های صنعتی که کارگران در آن مشغول کار هستند قرار بگیرد.

مسئول بسیج مهندسین قم ابراز کرد: در بحث ضدعفونی معابر به همت همکارانمان در اتاق بازرگانی ۴۰ هزار لیتر آب‌ژاول از استان اصفهان وارد قم و تحویل نواحی و حوزه‌های مقاومت بسیج شد که صرف ضدعفونی معابر و خیابان‌ها شد.

نیکوکلام گفت: این خدمات مستمر است و ادامه داد و تا شرایط به حالت عادی بازگردد بسیج مهندسین قم در کنار مردم است و به تأمین ماسک و مواد ضدعفونی و هر کاری که بتواند به کنترل و مهار ویروس کرونا کمک کند می‌پردازد.

انتهای پیام
ارسال نظرات
آخرین اخبار