در استان قزوین رخ داد:

تهیه و توزیع ۱۸ هزار ماسک توسط بسیج کارگران و کارخانجات استان قزوین

مسئول سازمان بسیج کارگران وکارخانجات استان قزوین گفت: حدود سه هزار ماسک رایگان و ۱۵ هزار ماسک با قیمت مناسب تهیه و بین اقشار مختلف مردم توزیع شده و تمام اقدامات، به ویژه ضدعفونی و تب سنجی تا پایان کرونا به طور مستمر ادامه دارد.
کد خبر: ۹۲۳۲۷۳۵
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، ابوالفضل مهدوی منش درباره اقدامات بسیج کارگران و کارخانجات استان قزوین در زمان شیوع کرونا اظهار کرد: در راستای مقابله با کرونا بسیج کارگران و کارخانجات با همکاری شرکت‌ها نسبت به ضدعفونی و گندزدایی واحدها و دستگاه‌های تولیدی، وسایل ایاب و ذهاب، سالن‌های غذاخوری و تمام محیط‌های کارگری و کمک به طرح فاصله گذاری اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی اقداماتی را انجام داد.

وی ادامه داد: انجام تست تب سنجی و اندازه گیری اکسیژن خون در ورودی شرکت‌ها، کمک به تهیه و خرید دستکش، مواد ضدعفونی و دستگاه تب سنج برای واحدهای تولیدی و توزیع بین آن‌ها و به کارگیری نیروهای بسیجی در رزمایش پدافند زیستی از دیگر اقدامات انجام شده در بسیج کارگران و کارخانجات بود.

مسئول سازمان بسیج کارگران وکارخانجات استان قزوین ابراز کرد: ابتدا تهیه و توزیع مواد ضدعفونی و الکل در واحدهای درمانی مورد توجه بود و واحدهای تولیدی در این زمینه مشکل داشتند که طی هماهنگی‌های صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صمت خواستار تخصیص حواله مواد ضدعفونی به این واحدها شدیم.

وی افزود: سرکشی از واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی کننده و الکل جهت دلگرمی و تشکر از آن‌ها نیز در دستور کار قرار داشت، همچنین بخشی از بسیجیان این شرکت‌ها برای تامین نیاز جامعه در قالب شیفت ایثار در خط تولید حاضر شدند.

این مقام مسئول عنوان کرد: برای ایجاد و رونق کارگاه‌های ماسک ایجاد شده در نواحی کمک‌های نقدی و غیرنقدی از قبیل پارچه، کش و اتوبخار از طرف شرکت‌ها جمع‌آوری شد و تعدادی از بسیجیان کارگر آشنا با چرخ کاری برای همکاری در دوخت ماسک در کارگاه‌ها حاضر شدند همچنین با همکاری بسیج کارگران و کارخانجات نیز یک میلیارد و 500 میلیون تومان از طرف واحدهای تولیدی برای مقابله با کرونا اهدا شد.

وی افزود: 50 بسته معیشتی توسط گروه‌های جهادی بسیج کارگران وکارخانجات در ناحیه آبیک بین خانواده‌های مبتلا به کرونا و همچنین بسته مواد ضد عفونی، ماسک و بسته شکلات درب منزل خانواده معزز شهدا توزیع شد.

مهدوی منش بیان کرد: در برخی حوزه‌های مقاومت ایستگاه سلامت برپاشده و در آن‌ها ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده تهیه و زیر قیمت کارخانه برای عموم مردم و واحدهای تولیدی توزیع می‌شود، در زمینه آموزش و پیشگیری نیز بنرها و بروشورهایی چاپ و در واحدهای تولیدی نصب شده است.

وی با اشاره به توزیع ماسک در راستای مقابله با کرونا گفت: حدود سه هزار ماسک رایگان و 15 هزار ماسک با قیمت مناسب تهیه و توزیع شده و تمام اقدامات به‌ویژه ضدعفونی و تب سنجی تا پایان کرونا به طور مستمر ادامه دارد.

مسئول سازمان بسیج کارگران وکارخانجات استان قزوین ابراز کرد: باتوجه به بازگشایی واحدهای تولیدی شناسایی مبتلایان به کرونا در قشر کارگری و رسیدگی به خانواده‌های آن‌ها نیز درحال پیگیری است.

وی ادامه داد: باتوجه به کرونا احتمال تعدیل نیرو در حوزه کارگری وجود دارد که با رایزنی‌های صورت گرفته با کارفرمایان و کمک برای تولیدات سعی شده این اتفاق تحقق پیدا نکند.

این مقام مسئول درباره رزمایش کمک مومنانه گفت: در رزمایش "کمک مومنانه" چهار هدف مدنظر قرار گرفته که شناسایی و هماهنگی جهت جذب کمک‌های کارخانجات و شناسایی جامعه هدف و آسیب پذیر از جمله آن‌هاست.

وی ادامه داد: اکنون در مرحله شناسایی افراد آسیب پذیر هستیم و مرحله اول کمک‌ها همزمان با میلاد امام حسن(ع) و مرحله دوم نیز در عید سعید فطر توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: صبح قزوین

عکسها : 
ارسال نظرات