خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه همدان خبر داد

تشکیل قرارگاه جهادی امام حسن(ع) برای رزمایش کمک مومنانه در همدان

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه قرارگاه جهادی امام حسن(ع) برای کمک مومنانه به فقرا در شهر همدان تشکیل شده است، گفت: باید از فرصت رمضان استفاده کنید و در سطح کشور یک رزمایش همدلی و کمک مومنانه راه‌اندازی کنیم.
کد خبر: ۹۲۳۲۹۴۴
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵

تشکیل قرارگاه جهادی امام حسن(ع) برای رزمایش کمک مومنانه در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی بقایی در گردهمایی فرماندهان پایگاه‌های مقاومت محلات شهرستان همدان با موضوع رزمایش کمک‌های مومنانه اظهار داشت: بعد از شهادت «حاج قاسم سلیمانی» به فضل الهی وبه همت بسیجیان در سطح شهرستان همدان حدود 300 یادواره، 300 مراسم برای نکوداشت یک سرباز ولایت و یک یار امام و رهبری و یک مالک اشتر برگزار شد که بسیجیان سهم بسزایی در اجرای این برنامه‌ها داشتند.

وی افزود: بعد از آن بحث انتخابات بود که همه در آگاهی‌بخشی ایفای نقش کردید که از نظر امنیت، سلامت و تبیین شاخصه‌های کاندیداهای اصلح از نگاه امامین انقلاب به خوبی برگزار شد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه مبارزه با شیوع ویروس کرونا از دیگر موضوعات بود، گفت: با توجه به اینکه بسیج لشگر انقلاب است، باید خود را مسئول بدانیم و آسیب‌شناسی کنیم و اقدامات لازم در این حوزه را انجام دهیم.

وی ادامه داد: بعد از انتخابات بسیج در بحث ویروس کرونا وارد شد، در آگاهی‌بخشی، کمک به نیازمندان، تهیه بسته‌های بهداشتی، فعالیت در کارگاه‌های تولید ماسک و مواد ضدعفونی و در نیمه شعبان که ولادت امام زمان(عج) بود اقدامات خوبی داشت از قبیل ذبح قربانی و... و به عبارتی کارهای نشدنی را شدنی کردند.

بقایی خطاب به بسیجیان افزود: سال گذشته با سیل شروع کردیم و با کرونا به پایان رساندیم اما در دل این تهدیدها فرصت‌های خیلی خوبی را خلق کردید و برنامه‌هایی همانند اجتماع پیاده‌روی 50 هزار نفری در پیاده‌روی نسل ظهور نیمه شعبان سال گذشته در ذهن مردم حلاوت و شیرینی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه شما بسیجیان با همه مشکلات کمک به جبهه مقاومت را رها نکردید و این جای تقدیر دارد، گفت: ویروس کرونا جهاد را تحت تاثیر قرار داده و مختص شهر، استان و کشور ما نیست و تمام دنیا درگیر این موضوع است که در این راستا بسیج و بسیجیان توانستند لبخند رضایت تقدیر حضرت آقا را داشته باشند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به حضور بسیجیان در خانه‌های بهداشت در سطح شهرستان بیان کرد: شما بسیجیان باعث شدید حدود90 درصد مردم در غربالگیری شرکت کنند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در نیمه شعبان گفت: باید از فرصت رمضان استفاده کنید و در سطح کشور یک رزمایش همدلی و کمک مومنانه راه‌اندازی کنید.

بقایی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از برخی مثال‌ها و نمونه‌ها یاد کردند از جمله افتخاری که برای استان همدان ایجاد شد، گروه جهادی خواهران در شهر نهاوند «گروه جهادی بقیه الله(عج)» که حضرت آقا از اقدامات آنها نام بردند، افزود: هر قدم، هر کاری که انجام می‌دهید ثواب آن کار را به روح امام(ره) هدیه کنیم.

وی ابراز داشت: آن زمانی که امام(ره) با نفس قدسی بسیج را بنیانگذاری کردند هر روز بیشتر از دیروز ضرورت این مجموعه و تشکل برای ما نمایان می‌شود و مسئولین نیز بیشتر متوجه نقش بسیج می‌شوند چراکه بسیاری از مجموعه‌ها در کشور هستند اما هیچ کدام مانند بسیج نمی‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه قرارگاه جهادی امام حسن(ع) برای کمک مومنانه به فقرا در شهر همدان تشکیل شده است، تصریح کرد: این نامگذاری به دلیل این است که مولود این ماه امام حسن(ع) کریم است.

وی گفت: امید است با توسل به اهل بیت(ع) بتوانیم با رعایت شأن انسان‌ها اقدامات خوب و مؤثری انجام دهیم، هرچند بسیاری از کارها مانند ذبح قربانی، کمک مالی، توزیع بسته‌های حمایتی و... انجام شده اما به صورت پراکنده است؛ به همین منظور در کمک‌های مومنانه افرادی که در ویروس کرونا آسیب دیدند را زیر پوشش قرار می‌دهیم.

بقایی با بیان اینکه در اجرای رزمایش کمک‌های مومنانه چندگام پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: گام اول تکمیل بانک اطلاعاتی  از افراد است که این بانک توسط فرماندهان تکمیل می‌شود.

وی افزود: گام دوم مشخص کردن اولویت است؛ کسی که شغل ندارد و تحت پوشش هیچ نهادی نیست که اولویت اول خانواده‌های شهدا و ایثارگر و زنان سرپرست خانواده است که این اسامی توسط فرماندهان تکمیل می‌شود و تائیدیه آن با حوزه است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه پول‌های جمع‌آوری شده نیز به شماره حساب مشخص واریز می‌شود، گفت: این طرح در دو مرحله انجام می‌شود و در ماه رمضان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بسیج محور است و باید از این ظرفیت استفاده کنیم، ادامه داد: باید ستاد محله‌ایی راه‌اندازی کرده و شناسایی‌ها را دقیق انجام دهیم و اطلاعات تکمیل شده را راستی آزمایی و پالایش کنیم.

بقایی یادآور شد: اگر کار سازمان یافته نباشد شبکه‌ایی نمی‌شود بنابراین باید در اجرای رزمایش کمک مومنانه به خوبی ورود کنیم تا بتوانیم به مردم کمک کرده و باری از دوش آنان برداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات