تعدادی از دانشآموزان با محوریت نمایندگان کنگره بسیج دانش آموزی کشور از وزیر آموزش و پرورش درخواست کردند که ارزشیابی پایان سال مطابق با کیفیت آموزههای آنها باشد؛ چرا که خداوند نیز بندگانش را به اندازه وسعشان میآزماید.
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، تعدادی از دانشآموزان با عنوان «مطالبه تشکلهای دانشآموزی در برگزاری امتحانات» خواستار پیگیری وضعیت امتحانات پایان سال شدند.
کنگرهٔ ملی همفکری بسیج دانشآموزی نیز در بیانیهای اعلام کرد: ««إِنْ حَکَمْتَ فَاحْکُمْ بَیْنَهُمْ بِالْقِسْطِ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطین»( اگر داورى کردى، میان آنان به عدل داورى کن که خدا دادگران را دوست دارد)؛ مدت هاست که نابرابری و عدم عدالت آموزشی موجب آزار دانشآموزان این مرز و بوم اسلامی است که پس از شیوع ویروس منحوس کرونا و درگیر شدن تمام جامعه که سبب تعطیلی مدارس گشت، این مسأله پررنگتر و آزار دهندهتر شد.
با تمام تلاشهای صورت گرفته از سوی وزارت آموزش و پرورش و همکاریهای صدا و سیما؛ من جمله طراحی و اجرای برنامه آموزشی شاد و شروع تدریس مباحث در شبکهٔ آموزش، که مهمترین حسن آن حرکت دوباره چرخه آموزشی میباشد، لیکن به علت عدم وجود زیرساختهای مناسب و برنامهریزی قبلی به جهت آموزش مجازی در سطح کشور ، شادی قشر دانشآموز ما که اصلیترین سرمایههای انقلاب اسلامی هستند توأم با اضطراب ناشی از کیفیت پایین آموزش برخی دروس آموزش داده شده از طریق رسانهٔ ملی، مشکلات شبکهٔ اینترنت که هنگام برگزاری آزمونهای برخط، دانشآموزان را دچار مشکل میکند، و تلخ تر از همه عدم دسترسی همه دانشآموزان ایرانی به امکاناتی نظیر تلفن همراه هوشمند و شبکهٔ اینترنت گشت و بازهم طعم تلخ فاصلهٔ طبقاتی که این بار آموزش و تحصیل دانشآموزان ایرانی را تحت الشعاع قرار داده است.
موارد مذکور در کنار اضطراب ناشی از امتحانات ترم دوم و خاصه امتحانات نهایی و غول کنکور، همه و همه ، آرامشی برای آینده سازان انقلاب اسلامی باقی نگذاشته است. آیا این ارزیابی، با کیفیت آموزش تناسبی دارد؟!
طبق فرمایش جناب دکتر حاجی میرزایی ، وزیر آموزش و پرورش: «آموزش مجازی، هرگز جای آموزش حضوری را نخواهد گرفت...». ما دانشآموزان کنگرهٔ ملی همفکری بسیج دانش آموزی به نمایندگی از یکایک دانش آموزان ایرانی از شما خواستاریم ارزشیابی ما مطابق با کیفیت آموزههایمان باشد ، چرا که خداوند نیز بندگانش را به اندازهٔ وسعشان میآزماید. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته».
پایان خبر/
کنگرهٔ ملی همفکری بسیج دانشآموزی نیز در بیانیهای اعلام کرد: ««إِنْ حَکَمْتَ فَاحْکُمْ بَیْنَهُمْ بِالْقِسْطِ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطین»( اگر داورى کردى، میان آنان به عدل داورى کن که خدا دادگران را دوست دارد)؛ مدت هاست که نابرابری و عدم عدالت آموزشی موجب آزار دانشآموزان این مرز و بوم اسلامی است که پس از شیوع ویروس منحوس کرونا و درگیر شدن تمام جامعه که سبب تعطیلی مدارس گشت، این مسأله پررنگتر و آزار دهندهتر شد.
با تمام تلاشهای صورت گرفته از سوی وزارت آموزش و پرورش و همکاریهای صدا و سیما؛ من جمله طراحی و اجرای برنامه آموزشی شاد و شروع تدریس مباحث در شبکهٔ آموزش، که مهمترین حسن آن حرکت دوباره چرخه آموزشی میباشد، لیکن به علت عدم وجود زیرساختهای مناسب و برنامهریزی قبلی به جهت آموزش مجازی در سطح کشور ، شادی قشر دانشآموز ما که اصلیترین سرمایههای انقلاب اسلامی هستند توأم با اضطراب ناشی از کیفیت پایین آموزش برخی دروس آموزش داده شده از طریق رسانهٔ ملی، مشکلات شبکهٔ اینترنت که هنگام برگزاری آزمونهای برخط، دانشآموزان را دچار مشکل میکند، و تلخ تر از همه عدم دسترسی همه دانشآموزان ایرانی به امکاناتی نظیر تلفن همراه هوشمند و شبکهٔ اینترنت گشت و بازهم طعم تلخ فاصلهٔ طبقاتی که این بار آموزش و تحصیل دانشآموزان ایرانی را تحت الشعاع قرار داده است.
موارد مذکور در کنار اضطراب ناشی از امتحانات ترم دوم و خاصه امتحانات نهایی و غول کنکور، همه و همه ، آرامشی برای آینده سازان انقلاب اسلامی باقی نگذاشته است. آیا این ارزیابی، با کیفیت آموزش تناسبی دارد؟!
طبق فرمایش جناب دکتر حاجی میرزایی ، وزیر آموزش و پرورش: «آموزش مجازی، هرگز جای آموزش حضوری را نخواهد گرفت...». ما دانشآموزان کنگرهٔ ملی همفکری بسیج دانش آموزی به نمایندگی از یکایک دانش آموزان ایرانی از شما خواستاریم ارزشیابی ما مطابق با کیفیت آموزههایمان باشد ، چرا که خداوند نیز بندگانش را به اندازهٔ وسعشان میآزماید. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته».
پایان خبر/
ارسال نظرات
غیرقابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
پر بیننده ها
آخرین اخبار