خبرهای داغ:

پرداخت بیش از ۴ میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی در شاهرود

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی و صنایع دستی این شهرستان پرداخت شد.
کد خبر: ۹۲۳۵۸۱۶
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حمیدرضا حسنی با بیان اینکه چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی و صنایع دستی این شهرستان پرداخت شد به افتتاح سه واحد فروشگاه صنایع دستی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: برپایی نمایشگاه عرضه صنایع دستی و سوغات شهرستان و حضور در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی تهران از جمله فعالیت‌های این اداره بود.
وی از صدور ۱۰ مجوز بهره برداری بوم گردی و خانه مسافر خبر داد و تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ پروانه تولید انفرادی و کارگاهی هم صادر گردید.
حسنی با بیان اینکه مرحله دوم مرمت بازار تاریخی شاهرود به اتمام رسید، اظهار داشت: برای بنا‌های تاریخی بخش بیارجمند پرونده ثبتی تهیه شد.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود از ثبت ۲ اثر معنوی خبر داد و ابراز داشت: نان کاک و پخت غذای محلی " شنگی پلو " در فهرست آثار ملی ثبت گردید.
وی تعداد اقامت در شهرستان را ۱۸۷ هزار و ۴۲۰ تن برشمرد و گفت: پارسال ۳۲۷ هزار و ۲۴۱ تن از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی شاهرود بازدید کردند.
وی با بیان اینکه تعداد ۲۰۲ هزار ۹۵۱ تن هم از مناطق نمونه گردشگری این شهرستان بازدید داشتند، ادامه داد: بیش از ۸۰ تن در سامانه رصد اشتغال در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نام نویسی کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها