بسیج گزارش می‌دهد

میانداری هیئت‌های مذهبی مازندران در دوجبهه سلامت و معیشت

کرونا نتوانست قفل تعطیلی را به درب هیئت‌های مذهبی بزند. اگرچه حرم‌های مطهر ائمه معصومین و امام زادگان، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا دربشان بسته شد، ولی کار هیئت‌ها را به تعطیلی نکشاند و انگار کارشان را کمتر نکرده، بیشتر هم کرد.  
کد خبر: ۹۲۳۶۱۹۰
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
 به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، کرونا که آمد تعطیلی عظیمی را هم با خود آورد، از تعطیلی بازارها، مدارس و دانشگاه ها، باشگاه‌های ورزشی تا کسب و کار و خانه نشینی اجباری مردم. اما نتوانست قفل تعطیلی را به درب هیئت‌های مذهبی بزند. اگرچه حرم‌های مطهر ائمه معصومین و امام زادگان، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا دربشان بسته شد، ولی کار هیئت‌ها را به تعطیلی نکشاند و انگار کارشان را کمتر نکرده، بیشتر هم کرد.  

کرونا به اینجا فکر نکرده بود که هرچند دلمان لک زده برای یک دل سیر نشستن در مجالس مناجات، گوش دادن به روضه‌های ناب عطش  و شور و نشاط شب‌های دعا که عطر ناب بهشت دارد، اما هیئت‌ها پرشوتر از همیشه در صحنه خدمت به سلامت و معیشت مردم در عرصه‌های مادی و معنوی هم دوباره نگذاشتند اسیرروزمرگی‌ها شویم و شدند میاندار جبهه خدمت مادی و معنوی.
 

هیئت‌های مذهبی مازندران در این ایام در دو جبهه سلامت و معیشت میان داری می‌کنند. بلال زاهدی در همین رابطه به ما می‌گوید: دغدغه‌های هیئت‌های  مذهبی از ابتدای ورود شیوع کرونا در دو طرح برنامه ریزی شد.  از ابتدای اسفند سال ۹۸  تا نیمه شعبان سال ۹۹ که هیئت‌ها در قالب رزمایش ایثار به تولید و  توزیع اقلام پزشکی و بهداشتی بین مردم و کادر درمانی مشغول شدند، همچنین تهیه آب میوه تازه برای بیماران کرونایی و کادر درمانی، حضور مداحان در مراکز درمانی برای استشفای بیماران، جشن‌های مجازی و خیابانی، و همچنین تقدیر و تکریم کادردرمانی از اقدامات مداحان بود.
 

مسئول بسیج مداحان استان مازندران با اشاره بخش دوم هیئت‌ها که بخش احسان بوده که همان کمک‌های مومنانه  مقام عظمای ولایت می‌باشد، ادامه میدهد:‌رزمایش کمک‌های مومنانه مصادف شده با سالگرد شهدای خان طومان که هرساله ماه اردیبهشت برای مردم مازندران به نام اردیببهشت مقاومت  شناخته می‌شد، لذا تا امروز  ۸۰ هیات مذهبی مشارکت مستقیم در رزمایش کمک مومنانه داشتند.
 

زاهدی با اعلام اینکه ۲۴ هزار بسته معیشتی توسط هیئت‌های مذهبی تهیه شد، خبر از توزیع ۱۵ هزار بسته معیشتی در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه می دهد و می‌گوید:‌بسته‌های  معیشتی محتوای بهداشتی دارد و  ارزش ریالی تمام بسته‌ها ۳ میلیارد تومان است.
 

رزمایش کمک مومنانه فقط در تامین کالا‌های غذایی و بهداشتی خلاصه نمی‌شود. مسئول بسیج مداحان توضیح میدهد:‌ما بنا را بر این گذاشتیم هر آنچه نیاز یک خانواده نیازمند را رفع میکند کمک‌ها در همان قالب تعریف شود.  

ماه اردیبهشت ماه نشاکاری و فصل کارگران روزمزد است. کرونا هم چوب لای چرخ زندگی این اقشار گذاشت. زاهدی  در همین رابطه  می‌گوید:مبالغ نقدی به حساب کارگران روز مزد فصلی با توجه به شناسایی که انجام گرفت، واریز شد همچنین با پیگیری‌های صورت گرفته اجاره بها، تامین آب و برق و گاز و قسط‌های عقب مانده و حتی هزینه بدهکاری‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و محلی هم توسط هیئت‌های مذهبی پرداخته شد.

مسئول  بسیج مداحان استان مازندران با  اعلام اینکه ۱۵۰۰ نفراز بچه‌های هیات مذهبی و مداحان پای کار کمک مومنانه هستند، خاطر نشان می‌کند:صرفا مداحان فقط در میدان نیستند بلکه شعرا، وعاظ و مدیران هیئت‌ها هم میان دار خدمت هستند.
 


زاهدی در ادامه از حمایت مادی و معنوی خانواده‌های متوفیان کرونایی هم می‌گوید و اشاره می‌کند:در حوزه صداوسیما و فضای مجازی برای شادی روح اموات ختم قران گرفته شد و همچنین هزینه مجالس ختم برای کمک مومنانه هزینه شد.

تهیه و طبخ سحری گرم از اقدامات دستور کار هیئت‌های مذهبی در مازندران است. زاهدی ادامه می‌هد:‌از شب سوم رمضان، روزانه ۵ هزار پرس سحری و افطار گرم، توسط هیات مذهبی برای ۵ هزار نفر تهیه طبخ می‌شود.

پویش هیئت‌ها تعطیل نیستند، و همچنین هشتگ میاندار هیات میاندار خدمت و نیز هیئت‌ها بهشت شهر هستند،   شبکه‌های مجازی  را پرکرده است. به گفته زاهدی  هیئت‌های مذهبی علاوه بر اینکه بصورت فیزیکی در عرصه خدمت رسانی به مردم فعال هستنددر فضای مجازی هم فعال بوده و تا به امروز ۵۰۰ برنامه فرهنگی، تربیتی و مذهبی تولید و در فضای مجازی منتشر شده است؛ و دوره‌های ختم قران ویژه ماه مبارک رمضان، مناجات خوانی، و دعای‌های مربوط به ماه رمضان همچنان توسط مداحان بسیجی ادامه دارد.

مسئول سازمان بسیج مداحان استان مازندران در بخش دیگری از سخنان اشاره‌ای هم به اقدامات این سازمان در دوران شیوع کرونا می‌کند و با اعلام اینکه ۱۳۰ هیئت مستقیم در ضدعفونی، تولید لوازم پزشکی و تهیه آب میوه  فعالیت می‌کنند؛ می‌گوید:‌بالغ بر ۵۰ هزار محلول ضدعفونی جیبی و ۱۰۰ هزار بطری محلول ضدعفونی و همچنین  ۱۱ هزار بسته بهداشتی توسط هیئت‌های مذهبی تهیه و بین مردم توزیع شد.
 

زاهدی از تهیه ۱۵ هزار باطری آبمیوه طبیعی و توزیع در بیمارستان‌ها هم خبر میدهد و خاطر نشان می‌کند: ۱۵۰۰ باب مسجد، تکایا و حسینیه‌ها هم ضدعفونی صورت گرفت.
 

مناجات‌های شبانه در ایام ماه مبارک رمضان بصورت مجازی توسط هیئت‌ها برگزار می‌شود، اما مردم همچنان منتظر بازگشایی مساجد و حرم‌های مطهر هستند تا دوباره کنار هم در مجالس روضه و دعا باشندو دست جمعی برای رفع این بلای دامن گیر متوسل به اهل بیت (ع) شوند. زاهدی با بیان اینکه ما هم یکی از مطالباتمان در این ایام بازگشایی حرم‌های مطهر و مساجد می‌باشد، تصریح می‌کند:‌  اگر اجتماعات اقتصادی و بازار طبق پروتکل‌های بهداشتی باز شود مساجد و حرم های مطهر هم طبق همان پروتکل می‌بایست بازگشایی شود تا بتوانیم شب‌های قدر را مثل گذشته برگزار کنیم. باید این نکته را هم یادآوری کرد که خیلی اجتماعات مذهبی وحرم‌های مطهر نمی‌توانند نقش ناقل بیماری را داشته باشند، اما ما تابع رهبر معظم انقلاب هستیم و طبق فرمان معظم له کار می‌کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها