مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، تصویر سند تلفنگرام برادر محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روز اول عملیات بیت المقدس به تمامی فرماندهان سپاه سراسر کشور را منتشر کرد.
کد خبر: ۹۲۳۸۷۹۵
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، تصویر سند تلفنگرام برادر محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روز اول عملیات بیت المقدس به تمامی فرماندهان سپاه سراسر کشور را منتشر کرد.


اسناد ماندگار / خونین‌شهر در انتظار فرزندان اسلام



در تاریخ دهم اردیبهشت‌ماه سال 1362 سرلشکر محسن رضایی فرمانده وقت سپاه در آغاز عملیات آزادسازی خرمشهر به‌تمامی فرماندهان سپاه سراسر کشور تلفنگرامی ارسال نموده است که متن آن به شرح زیر است:
به فرماندهان مناطق دوگانه سپاه
از: فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
بسمه‌تعالی
برادران عزیز، با یاری خدای بزرگ با اسم مولای متقیان عملیات را شروع کردیم. هم‌اکنون خرمشهر، این سرزمین حماسه و خون، در انتظار ورود فرزندان دلیر اسلام است. دل‌های ملت برای آزادی خونین‌شهر می‌تپد و دشمن خدا و رسول خدا در مقابل یورش‌های سربازان قدرتمند اسلام به خواری و زبونی کشیده شده است.
برای در هم کوبیدن آخرین سنگرهای کفر صدامی و آزادی خرمشهر عزیز و پادگان حمید لازم است بر شما برادران تمام توان خود را برای اعزام نیروهای سپاه و اعزام مجدد نیروهای بسیج بکار ببندید و آن‌ها را به‌صورت سازمان‌یافته با هماهنگی مرکز سریعاً به جنوب اعزام نمایید و تا حد امکان از امکانات منطقه برای تجهیز این نیروها استفاده شود. بقیه تجهیزات در جنوب تأمین خواهد شد.
فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
محسن رضایی

 

اسناد ماندگار / خونین‌شهر در انتظار فرزندان اسلام

ارسال نظرات