مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌ترانسفو خبر داد

رشد ۳۰۰ درصدی صادرات در سال گذشته

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌ترانسفو، از رشد ۳۰۰ درصدی صادرات و صد درصدی فروش داخلی این گروه صنعتی در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۲۳۹۰۰۸
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، بهزاد ظهیری روز گذشته (۱۷ اردیبهشت‌ماه) در ارتباط تصویری با رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته کار و کارگر و نیز پیگیری تحقق شعار سال، گفت: سربازان ولایت در عرصه مقاومت و رزم اقتصادی در این گروه صنعتی با حدود ۵۰۰۰ نفر نیروی انسانی و ۴۰ هزار مگا ولت آمپر ظرفیت تولید در سال، حدود ۸۵ درصد نیاز صنعت برق و سایر صنایع به انواع ترانسفورماتور‌های توزیع، فوق‌توزیع و قدرت و نیز انواع راکتور و پست برق را تامین می‌کنند.

وی افزود: این ظرفیت تولید تا پیروزی انقلاب اسلامی ۱۰۰۰ مگاولت آمپر در سال بود که امروز فقط در این گروه با رشد ۴۰ برابری همراه شده و این حاکی از توسعه و بالندگی کم‌نظیر صنعت برق کشور است که باید سهم حمایتی این صنعت در قوانین بخشی و توسعه‌ای و در اعتبارات استانی و ملی و صندوق ذخیره ارزی دیده شود.

این مسئول، تولید روغن ترانسفورماتور‌های توزیع با میلیون‌ها یورو صرفه‌جویی ارزی و بیش از ۴۰ درصد کاهش قیمت تمام شده به دست متخصصان این شرکت با همکاری شرکت‌های نفت و پالایش داخلی با مساعدت ستاد اقتصاد مقاومتی و وزیر معین استان و نیز حمایت ویژه وزارت نیرو و همکاری وزارت صمت در نهضت ساخت داخل، از افتخارات این گروه صنعتی برشمرد و تصریح کرد: علاوه بر این در راستای نهضت ساخت داخل، قطعاتی که داخلی‌سازی شده بعضا تا ۲۰۰ درصد نسبت به قیمت وارداتی کاهش قیمت داشته است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌ترانسفو ادامه داد: پارسال در نتیجه برنامه‌های راهبردی و توسعه‌ای و نیز همکاری‌های صادراتی وزارت نیرو، این گروه صنعتی حدود ۳۰۰ درصد رشد صادراتی و حدود صد درصد رشد فروش داخلی داشته است.

ظهیری یادآور شد: در سال‌جاری که از سوی رهبر فرزانه انقلاب به سال «جهش تولید» نام‌گذاری شده است، علی‌رغم تنگنا‌های ناشی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا - که بسیار هم مناسب رعایت شد - شاهد رشد ۲۵ درصدی تولید در فروردین و ۳۱ درصدی در اردیبهشت‌ماه امسال بودیم و خوشبختانه روند مثبت تولید و فروش و نیز صادرات همچنان ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: افتتاح دو خط جدید تولید شامل خط رنگ مکانیزه ترانسفورماتور و خط جدید برش عرضی و طولی برای تقویت سرعت و کیفیت، تولید مقره‌های سیلیکونی برای جلوگیری از قطعی برق و مشکلات خاموشی در برابر گرد و غبار و رطوبت بالا برای اولین‌بار در کشور، از دیگر دستاورد‌های مهندسان این شرکت بوده که در نیمه نخست امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

این مسئول همچنین به آغاز طراحی و مهندسی فنی و اقتصادی تولید سیم لاکی خاص مصرف ترانسفورماتور در ایران‌ترانسفو اشاره کرد و گفت: این فناوری می‌تواند به بهبود کیفیت و کاهش قیمت تامین منجر شود.

ظهیری در خصوص اشتغال‌زایی نیز به جذب ۳۰۰ کارگر در سال گذشته اشاره کرد و افزود: به برکت جهش تولیدی که در ترانسفو آغاز شده، امسال فرآیند جذب ۴۰۰ نفر نیروی جدید آغاز شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌ترانسفو، با بیان اینکه علاوه بر جبهه تولید، این شرکت در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود نیز فعال بوده است، تصریح کرد: در ایام مقابله با کرونا ویروس، سیل و مناسبات اجتماعی، اقداماتی از قبیل: کمک ۱۰ میلیارد ریالی به دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان برای خرید چهار دستگاه ونتیلاتور، تهیه و توزیع بیش از ۳۰۰۰ بسته مواد غذایی در قالب رزمایش کمک مومنانه، برگزاری کاروان شادی در نیمه شعبان امسال در محلات زنجان و نیز مشارکت در ضدعفونی معابر زنجان انجام شده است.

وی، بازسازی کامل ۱۲ واحد مسکونی در شهر سیل‌زده معمولان لرستان و احداث یک واحد مسکونی در زنجان، اهدای کمک نقدی و ترانسفورماتور به ارزش تقریبی ۱۱ میلیارد ریال به مراکز دانشگاهی، فرهنگی و اجتماعی را از دیگر فعالیت‌های خیرخواهانه این شرکت طی دو سال گذشته عنوان کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌ترانسفو با تاکید بر اینکه کار اقتصادی و تولید بدون چالش نیست، خاطرنشان کرد: این گروه صنعتی از سال‌های قبل گریبانگیر مشکلاتی بود که با مساعدت و اقدام شورای تامین استان، سربازان گمنام امام زمان (عج)، نماینده، ولی فقیه در استان و قوه قضائیه مرتفع شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار