رئیس فرهنگ‌سرای ابن‌سینا:

فرهنگ‌سرای ابن‌سینا با برنامه‌های ویژه به استقبال ماه مبارک رمضان رفت

رئیس فرهنگ‌سرای ابن‌سینا گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده توانستیم با ۳ ویژه‌برنامه تلویزیونی و فضای مجازی به استقبال ماه مبارک رمضان برویم.
کد خبر: ۹۲۳۹۲۰۱
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵

«مهدی قمی» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بسیج گفت: ما برای ماه مبارک رمضان برنامه تلویزیونی «رفیق» را داشتیم که ویژه‌برنامه افطار شبکه امید است و 45 دقیقه قبل از اذان مغرب روی آنتن این شبکه می رود. همچنین با تلاش شبکه امید این برنامه با آیتم مجزا، سی دقیقه قبل از اذان صبح نیز پخش می‌شود.
وی افزود: رفیق، برنامه‌ای نوجوان‌محور است که از بخش‌های مختلفی نظیر خواندن وصیت‌نامه شهدا و حکایت‌های آموزنده، مباحث روان‌شناسی مرتبط با نوجوانان با محوریت رفاقت، معرفت، دوستی، اعتماد به نفس و ... تشکیل شده است.
مدیر فرهنگی ـ هنری منطقه ۲ شهرداری تهران اظهار داشت: ما برای هر روز ماه مبارک رمضان، ویدیوموشن‌های 15 ثانیه‌ای برگرفته از سخنان علما و اساتید اخلاق حول معارف این ماه شریف، با عنوان «۳۰ روز ۳۰ جرعه»، ویژه استوری در شبکه‌های اجتماعی تولید کرده‌ایم که با استقبال خوبی مواجه شده است.
قمی گفت: تولید دیگر فرهنگ‌سرای ابن سینا مجموعه ویدیوهایی با عنوان «نشان» است که به بازخوانی بیانات رهبر حکیم انقلاب درباره مسائل مهم فرهنگی، مذهبی، تاریخی و سیاسی می‌پردازد و به صورت مناسبتی تولید خواهد شد.
وی افزود: از این مجموعه تاکنون سه ویدیوکلیپ با عناوین «سپاه افتخارآفرین» به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «ماه بندگی» به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان و «مادر امت» همزمان با سالروز وفات ام‌المومنین حضرت خدیجه کبری سلام‌الله علیها به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی منتشر و علاوه بر توزیع رسانه‌ای، برای پخش به شبکه‌های ۳، ۵ و افق نیز ارسال شده است.
رئیس فرهنگسرای ابن‌سینا گفت: به امید خدا از مجموعه ویدئوکلیپ‌های «نشان» که به آنها اشاره شد، حدود ۵۰ قسمت دیگر نیز تا پایان سال ۹۹ تولید و توزیع خواهد شد.
قمی در ادامه به تولید 3 سرود اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم سرودهایی با موضوع خانواده، سبک زندگی و اخلاق شهروندی آماده کنیم که تاکنون سرود‌های «خانواده، قبله‌ عشق، خاک دلیران و تهران شهری برای همه» را منتشر کرده‌ایم. همچنین تئاترهای حوزه کودک و نوجوان ما به عنوان پایلوت تئاتر کودک در غرب تهران نیز بعد از دوران قرنطینه مجددا روی صحنه می رود.
وی از راه‌اندازی 2 مسابقه نیز خبر داد و افزود: مسابقه لباهنگ «خاک دلیران» و پویش «بچه‌های محراب» و ضبط یک دقیقه تلاوت قرآن، این مسابقات است.
مدیر فرهنگی - هنری شهرداری منطقه ۲ در پایان گفت: در این طرح از نوجوانان خواسته‌ایم در مدت زمان یک دقیقه اذان بگویند و یا قرآن تلاوت کنند و فیلم آن را برای ما در برنامه رفیق بفرستند تا از برگزیدگان تجلیل شود.

ارسال نظرات