لزوم حمايت صدا و سيما از پلتفرم هاي نمايش خانگي/ برخي از مخاطبان شبكه هاي فارسي زبان را پس گرفتيم

کد خبر: ۹۲۳۹۳۱۳
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵

 لزوم حمايت صدا و سيما از پلتفرم هاي نمايش خانگي/ برخي از مخاطبان شبكه هاي فارسي زبان را پس گرفتيم

مسئول سابق سازمان بسیج جامعه زنان:
پلتفرم‌های نمایش فیلم و سریال بخش قابل توجهی از نیاز مردم را مرتفع می کنند/ صدا و سیما اول حمایت و بعد نظارت کند
مسئول سابق بسیج جامعه زنان کشور گفت: اینکه فیلم‌های خارجی در این مجموعه ها با رعایت قوانین کشورمان اصلاح و پس از آن به نمایش گذاشته می شود قابل تقدیر است.

 

مینو اصلانی مسئول سابق سازمان بسیج جامعه زنان کشور در گفتگو با بسیج به عملکرد استارتاپ‌های فعال در حوزه فیلم و سریال اشاره کرد و گفت: پلتفرم‌های پخش فیلم و سریال بخش قابل توجهی از نیاز مخاطب را مرتفع می کند و از این رو می تواند مکمل خوبی در کنار صدا و سیما باشد.
وی تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که فعالیت چنین مجموعه هایی نباید منجربه کاهش مخاطبان تلویزیون شود و سازوکاری فراهم شود تا استفاده از آنها برای مخاطب وابستگی ایجاد نکند، چراکه تلویزیون علاوه بر تولیدات سینمایی و سریالی برنامه های تحلیلی و خبری را نیز در برنامه های خود دارد که دنبال کردن آن ها نیاز هر فردی است.
اصلانی در ادامه با اشاره به پایبندی این پلتفرم ها به قوانین جمهوری اسلامی ایران افزود: اینکه فیلم‌های خارجی در مجموعه هایی همچون سایت فیلیمو با رعایت قوانین کشورمان اصلاح و پس از آن به نمایش گذاشته می شود قابل تقدیر است؛ این مجموعه ها می توانند یک فرصت خوب برای جایگزینی شبکه های فارسی زبان ماهواره ای باشند به ظر آنکه از حمایت و نظارت کافی برخوردار شوند.
این کارشناس مسائل خانواده با بیان اینکه استفاده از این استارتاپ ها خطراتی نیز به دنبال دارد گفت: به نظر من یکی از تبعات دنبال کردن این پلتفرم ها فرد گرایی است چراکه مخاطب که از در اکثر اوقات با تلفن همراه از این پلتفرم ها استفاده می کند معمولا تنها به تماشای فیلم های آن می نشیند در حالی که تماشای تلویزیون همواره به صورت خانوادگی صورت می گیرد و این دوری از خانواده از خطرات دنبال کردن بیش از حد چنین پلتفرم هایی است که البته امکان اصلاح این نقاط ضعف وجود دارد.
وی با تأکید بر لزوم ایجاد اصلاحاتی در ساختار استارتاپ های نمایش فیلم و سریال گفت: در واقع ما با راه اندازی ساز و کار پخش فیلم برخي از مخاطبان شبكه هاي فارسي زبان را پس گرفتيم و با جای دادن مباحث خبری و تحلیل های صحیح خبری و همچنین اضافه کردن مباحث اعتقادی در کنار بخش سرگرمی که درون این پلتفرم ها بیشتر به چشم می آید می تواند بسیاری از نقاط ضعف آن ها را پوشش دهد.
مسئول سابق سازمان بسیج جامعه زنان در پایان اظهار داشت: برخی شبکه ها همچون شبکه چهار سیما تولیدات خوبی دارند اما در تلویزیون به خوبی تبیلغ نمی شوند، در مورد پلتفرم های نمایش فیلم و سریال هم همین موضوع صدق می کند، یعنی صدا و سیما باید ابتدا در تبلیغ از آن ها حمایت کند و سپس یک نظارت هدفمند را بر روی فعالیت آن ها اعمال کند و در این صورت یک مکمل واقعی و هماهنگ برای صدا و سیما بوجود می آید.

ارسال نظرات