خبرهای داغ:
رئیس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی همدان خبر داد

کاهش 2 درصدی عملیات‌های سازمان آتش‌نشانی همدان

رئیس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی همدان گفت: آتش‌نشانان همدان در سال 98 تعداد 3 هزار و 669 عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات انجام داده‌اند که این رقم نسبت به سال قبل 2 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۹۲۳۹۶۳۷
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸

کاهش  2 درصدی عملیات‌های سازمان آتش‌نشانی همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آتشپاد محمدرضا بیاناتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آتش‌نشانان همدان در سال 98 تعداد 3 هزار و 669 عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات انجام داده‌اند که این رقم نسبت به سال قبل 2 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: شهروندان همدانی در سال گذشته 166 هزار و 519 مرتبه با سامانه 125 آتش‌نشانی تماس گرفته‌اند که نسبت به سال 97 شاهد کاهش 2 درصدی تماس‌ها بوده‌ایم.

رئیس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی همدان ابراز داشت: از تماس‌های ثبت شده در مرکز کنترل فرماندهی این سازمان 136 هزار و 497 تماس مزاحم است که این رقم نسبت به سال گذشته متاسفانه 16درصد رشد داشته است.

وی بیان داشت: از تعداد عملیات‌های انجام شده در سال 98 تعداد یک هزار و 945 مورد کنترل، مهار و اطفاء آتش‌سوزی‌های مختلف بوده که در مقایسه با آمار سال 97 دارای رشد یک درصدی است که این افزایش حداکثری در اماکن مسکونی، مراکزتجاری و پوشش‌های گیاهی بوده است.

بیاناتی عنوان کرد: با توجه به بارش‌های مناسب در سال‌های اخیر و با گرم شدن هوا رشد این گیاهان خود رو در مراتع و سطح شهر و باغات افزایش چشمگیری یافته و عمدتا در اثر بی‌احتیاطی شهروندان، که به دلیل از بین بردن پوشش گیاهی اقدام به سوزاندن آنها می‌کنند ایجاد می‌شود.

وی افزود: تعداد یک هزار و 601 مورد عملیات امداد و نجات در سال 1398 انجام پذیرفته که نسبت به سال 97 شاهد کاهش 5 درصدی این نوع فعالیت‌ها هستیم.

رئیس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی همدان اظهار داشت: عمده عملیات‌های سال 97 محبوس شدن افراد در آسانسورها بوده که این امر در اکثر موارد به دلیل نوسانات یا قطعی برق اتفاق می‌افتاده است که خوشبختانه در سال 98 با کاهش قطع برق مواجه بوده‌ایم.

*نظارت مستمر آتش‌نشانی همدان در تمام مراحل ساخت وساز ساختمان‌ها

وی افزود: یکی از موضوعات و وظایف مهم و حساس این سازمان نظارت بر ایمنی تمام اماکن و ساختمان‌ها در مقابل حریق و حوادث در تمام مراحل ساخت و ساز و بهره‌برداری است بنابراین به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر سازمان، در حوزه پیشگیری و ایمنی نظارت و کنترل جدی را در دستور کار خود قرار داده است.

بیاناتی در ادامه اظهار داشت: این سازمان از اولین مراحل آغاز صدور پروانه برای اماکن مختلف بررسی تمام نقشه‌ها اعم از معماری، تاسیسات مکانیکی و الکتریکی و مطابقت آنها با قوانین و مقررات کلی ساختمان‌ها را انجام داده و در صورت عدم مغایرت با مقررات اقدام به صدور پروانه و دستورالعمل ایمنی برای متقاضیان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: طبق آمار ثبت شده در حوزه معاونت پیشگیری و ایمنی سازمان در سال 98 کارشناسان این سازمان 984 مورد پروانه و دستورالعمل ایمنی صادر کرده‌اند که نسبت به سال 97 دارای رشد 16 درصدی است.

رئیس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی همدان افزود: در بخش صدور پایانکار و تائیدیه ایمنی شهروندان همدانی 436 مورد تائیدیه از این سازمان دریافت کرده‌اند که در مقایسه با سال 97 به دلیل حساسیت‌های زیاد سازمان برای انجام مطلوب تاسیسات ایمنی و نواقص موجود در اجرای دستورالعمل صادر شده توسط مالکین شاهد کاهش 18 درصدی هستیم.

وی در خصوص پایش سطح ایمنی از اماکن مختلف اظهار داشت: این سازمان بازدید و پایش ایمنی از ساختمان‌های مختلف اعم از آموزشی، اداری، تجمعی، درمانی و... را به‌صورت جدی پیگیری می‌کند.

بیاناتی تصریح کرد: صدور دستورالعمل و اخطار ضمن ارسال رونوشت به دستگاه‌های ذیصلاح در چند مرحله صورت می‌گیرد مرحله اول بازدید و صدور دستورالعمل با توجه به وضعیت ساختمان در قالب حداکثر 39 آیتم است که در مرحله دوم مجددا بازدید انجام می‌شود و اگر دستورالعمل صادره اجرا نشده باشد ابلاغ 3 ماهه به مالکین داده می‌شود و در مرحله سوم بازدید و در صورت عدم اجرا ابلاغ 45 روزه صادر می‌شود ودر صورت اجرا نشدن دستورالعمل‌های ابلاغی نهایتا به مراجع ذیصلاح معرفی می‌شود.

وی با اشاره به پایش‌های انجام شده در سال 98 عنوان کرد: کارشناسان حوزه پیشگیری تعداد 306 ساختمان اعم از اداری، تجاری، تجمعی، آموزشی، درمانی و... مورد بازدید قرارداده‌اند و نواقص و کاستی‌های موجود در ساختمان‌های مذکور را بصورت مکتوب به مراجع ذیصلاح اعلام کرده‌اند.

رئیس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی همدان بیان داشت: این تعداد نسبت به سال 97 کاهش 36 درصدی نشان می‌دهد که علت این کاهش پایش انجام شده اکثر ساختمان‌ها در سنوات گذشته بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار