مدیر راهیان نور قرارگاه راهیان نور بسیج و سپاه:

استان کردستان به مراکز و منافذ فرهنگی با نگاه دفاع مقدس نیاز دارد

مدیر راهیان نور قرارگاه راهیان نور بسیج و سپاه گفت: استان کردستان به مراکز و منافذ فرهنگی با نگاه دفاع مقدس نیاز دارد، چرا که دفاع مقدس بستر بسیاری از اتفاقات است و می‌تواند مایه خیر و برکت و محل تعلیم و تربیت شود.
کد خبر: ۹۲۳۹۸۰۰
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، «روح‌الله حسین‌زاده» مدیر راهیان نور قرارگاه راهیان نور بسیج و سپاه  در جلسه هماهنگی راهیان نور استان کردستان که در اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان برگزار شد اظهار داشت: راهیان نور فرصتی ارزشمند و طلایی برای مردم ایران و به‌خصوص جوانان جهت آشنایی با تاریخ پر افتخار ایران اسلامی و کسب روحیات معنوی و سلحشورانه است.

این مسئول ادامه داد: استان کردستان به مراکز و منافذ فرهنگی با نگاه دفاع مقدس نیاز دارد، چرا که دفاع مقدس بستر بسیاری از اتفاقات است و می‌تواند مایه خیر و برکت و محل تعلیم و تربیت شود.

وی گفت: طی جلسه‌ای که با حضور سپاه، ارتش و ناجا برگزار شد قرار بر این است که برای شروع سفر راهیان نور پروتوکل‌هایی را تعریف و برای راه اندازی راهیان نور اقداماتی انجام شود که طی روز‌های آینده مصوبات جلسه مطرح خواهد شد.

حسین‌زاده عنوان کرد: چند سالی است برای توسعه راهیان نور غرب و شمال‌غرب کشور در حال تلاش هستیم و یکی از اقداماتی که می‌توان برای این توسعه انجام داد افزایش فضای اسکان است.

این مسئول با اشاره به اینکه روز به روز شاهد افزایش کمی و کیفی در اردو‌های راهیان نور هستیم، افزود: راهیان نور غرب و شمال‌غرب کشور در طول سال‌های گذشته به طور جدی در حال رشد و توسعه است و ما تلاش کردیم با افزایش و تکمیل زیرساخت‌ها، به گسترش این اردو‌ها کمک کنیم تا زائران راهیان نور در کنار سفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور، بتوانند نسبت به حماسه آفرینی‌های شهدا در مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور هم اطلاعات بیشتری کسب کنند و هم پی به سختی‌ها و مشت‌های شهدا در طول دوران دفاع مقدس ببرند.

مدیر راهیان نور قرارگاه راهیان نور بسیج و سپاه خاطر‌نشان کرد: چند نقطه در استان کردستان وجود دارد که می‌تواند در این بخش به ما کمک کند. بیمارستان صحرایی مریوان یک امکان است تا بتوان در آنجا کار کرد و یکی دو استان را در آنجا درگیر فعالیت کنیم، اگر این ظرفیت توسعه پیدا کند افراد زیادی برای بازدید از راهیان نور استان کردستان شرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: کردستان دارای دو بهشت است یکی از آن‌ها بهشت گردشگری و یکی هم به فرآیند راهیان نور برمی‌گردد که می‌خواهیم این دو مورد را با هم ترکیب کنیم.

۱۲ شهید در شهرستان سنندج مدفون هستند

سردار «ذبیح‌الله مالکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در ادامه این جلسه بیان داشت: استان کردستان داری ۳۴ شهید گمنام در ۵ شهرستان است که ۱۲ شهید در شهرستان سنندج مدفون هستند.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر در استان کردستان ۶ یادمان دفاع مقدس مورد بازدید کاروان راهیان نور قرار می‌گیرند.

وی خاطر‌نشان کرد: این یادمان‌ها وزارتخانه‌های معین دارند که بعضی از وزارتخانه‌ها در این راستا خوب فعالیت نکردند که این مطالب در جلسات شورای هماهنگی حفظ اثار مطرح شده است.

مالکی متذکر شد: در یادمان باشگاه افسران سنندج شاهد حضور ۲۰ هزار باشگاه افسران هستیم که این حضور برکات فرهنگی زیادی را در بر داشته است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار